2016-07-22, 23:08
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Svt-text skriver bla följande: "Enligt polisen finns inga indikationer på ett islamistiskt terrordåd"

Typiskt svt såklart, vi bör väl till 99,99% säkerhet ha att göra med "fredens religion" som vanligt.

Det betyder ju egentligen bara att man inte har en aning om vilken tillhörighet denna galning har.
Citera
Medlem
NygammalValss avatar
Inget officiellt uttalande från Merkel ännu. Undrar varför.
Citera
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Lägg till google maps där ni ser mc donald, parkeringshuset: https://www.google.se/maps/place/Olympia-Einkaufszentrum/@48.1835829,11.5314443,259m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0xffaa4ad5c22d3c87!8m2 !3d48.1834598!4d11.5309423
Tack. Tillagt. Tvivlar på att folk hittar sammanfattningen i den här röran, men ändå.

Hoppas att de går ut med mer information officiellt snart. Folk bara sitter och gissar till höger och vänster och gör det till sanningar.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vilket jag tycker talar för en man som agerat helt på egen hand.
Jo, litet åt det hållet kan man tycka.

Men detta skulle också kunna vara ett nytt typ av handlingsmönster: istället för att stanna länge i gallerian och förskansa sig så springer man bara rakt igenom, skjuter folk till höger o vänster, springer ut på andra sidan och hinner en bra bit bort innan någon reagerar.

Tänker man efter kan det vara en obehagligt effektiv taktik; GM överlever och kan slå till igen.

Är det så det gått till är det nog väldigt svårt att avgöra hur många som var inblandade.

"Drive-by shootings" är knepiga nog. Detta kan väl sägas vara en "Run-by shooting". Isch.
Citera
2016-07-22, 23:09
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Tyska polisen låser ner hela Munchien och sedan visar det sig att dom tre gm egentligen bara är en gm som begått självmord för längesedan... wow... Hitler hade inte varit glad.

Detta är också väldigt konstigt. Att de stänger av hela staden och ber folk låsa in sig. Aldrig hört att myndigheter sagt något sådant förut vid någon attack.

Något som tyder på att det inte rör sig om muslimer är att deras attacker brukar vara betydligt kortare. O andra sidan ... har de också fått sagt till sig att ta till alla nödvändiga medel så någon/några av dem kanske tänker sig att de istället för att dö på en gång finns möjligheter att istället utföra flertalet attacker.
Citera
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StephKing
Breiviks födelsedag idag!

Kan det vara en högerexrem?

Måste vara en högerextrem tycker jag.
Inte födelsedag. Bara 5-årsdag för Utöya. Men visst är det möjligt att det är högerextremister som vill hylla Breivik. Jag satsar dock mina pengar på muslimer.
Citera
Medlem
Marionettes avatar
CNN: allahu akbar hördes enligt vittnen. Aftonbladet: jag är tysk jävla utlänningar, hördes enligt vittnen.

Komik.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Förstår hur du menar, men Breivik attackerade ju norrmän? Så att tyskar kan döda tyskar även om de är högerextrema vore ju inte otroligt. Vi vet ju inget om offren

Jag betraktar Breivik som psykbryt. Han hade knappast något med Hitler att göra.
Citera
2016-07-22, 23:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jo, litet åt det hållet kan man tycka.

Men detta skulle också kunna vara ett nytt typ av handlingsmönster: istället för att stanna länge i gallerian och förskansa sig så springer man bara rakt igenom, skjuter folk till höger o vänster, springer ut på andra sidan och hinner en bra bit bort innan någon reagerar.

Tänker man efter kan det vara en obehagligt effektiv taktik; GM överlever och kan slå till igen.

Är det så det gått till är det nog väldigt svårt att avgöra hur många som var inblandade.

"Drive-by shootings" är knepiga nog. Detta kan väl sägas vara en "Run-by shooting". Isch.
Jo, och oavsett vad som ligger bakom det hela så är gärningen influerad av den oroliga tid vi lever i.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Nio döda nu enligt DN. Ganska hög siffra med tanke på att han bara hade en pistol.
Citera
Bannlyst
I USA så står Barrack och drar skämt och publiken skrattar efter en sådan här händelse... Smakligt.
Citera
2016-07-22, 23:11
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag betraktar Breivik som psykbryt. Han hade knappast något med Hitler att göra.

Det är inte psykbryt när man bär gevär då det krävs en viss planering och ansträngning för att göra det. Detsamma gäller denna handling i München eller är det ofta du ser folk gå runt med gevär i ett köpcentrum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in