2016-07-22, 20:06
Medlem
Det kommer närmare och närmare Sverige. Får vi se ett första lyckat islamistdåd här redan i år?

Underligt att man inte ännu vet om det är en eller flera gärningsmän. Att man inte är säker kan tyda på att det är en och samma gärningsman med tanke på att vid första skjutningen försvann gärningsmannen till tunnelbanan.
Citera
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Sorry, jag såg videon där han stod utanför Mc-Donnalds så det blev wierd association till drive-in Mc Donnalds, ska såklart stå Drive-by.
^^
Jag såg precis på BBC.
En kvinna som bor i München intervjuades.
On friday nights, a lot of people go shooting there. Sorry, shopping.
Citera
Medlem
Rodrigos avatar
Hittar de ingen kommer rädslan sprida sig som cancer i hela stan ser inget bra ut de här
Citera
Medlem
Neatlesss avatar
Tre gärningsmän enligt tyska polisen på Facebook. Vi kan utesluta ett omotiverat vansinnesdåd nu.
Citera
2016-07-22, 20:07
Medlem
Moon The Loons avatar
3 gärningsmän enligt polisen i Munchen.

Sky News.
Citera
2016-07-22, 20:07
Medlem
partyboels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan.
Han är uppenbarligen hjärndöd, ja.

Hade jag skrivit något sådant utan citationstecken hade du haft en poäng, nu är du bara efterbliven själv ditt jävla får. Läs hela texten där jag efter citatet EFTERFRÅGAR om vi vet vem GM är. Korkade jävla spån.

https://twitter.com/OnlineMagazin/status/756539012551176194?ref_src=twsrc%5Etfw
Citera
2016-07-22, 20:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nu pratas det om Merienplatz.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vem eller vilka skulle det vara om inte Daesh krigare??

Masskjutningar är inte helt ovanliga i Tyskland. Jag känner till åtminstone två skolmassakrer som utförts av tyska gärningsmän. Men nu har tysk polis gått ut med att det förmodligen är tre skyttar inblandade och då är det med största sannolikhet en koordinerad IS-attack.
Citera
Medlem
Scrip7s avatar
Så tre stycken skyttar pratas det om, ska ha sydländskt utseende samt sägs vara födda i Tyskland. Känns inte helt orimligt att det är turkar som är inblandade i skjutningen, dels på grund av hur många turkar som bor i Tyskland, samt hur det ser ut i Turkiet och att det är Islam inblandat då.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Dock är det ju fullt möjligt att sympatisera med högerextrema och se ut som en "babbe" nu för tiden

Så har det väl iofs varit ett bra tag. Se Jackie Arklöv som exempel. Ideologin som sådan vill bara att folk ska vara på ställen där de hör hemma dvs anti Mångkulti och det tycker väl många i typ Afrika också...
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu pratas det om Merienplatz.

Vad är det. Ett torg?
Citera
2016-07-22, 20:09
Medlem
Ser det inte ut som att flera personer springer i riktning mot skytten och sedan viker av när de ser att han drar vapen? Tyder på att de springer ifrån en annan skytt i närheten.

Syftar på Facebook-filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in