2016-07-22, 19:49
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 654654
Du menar att det oftast är yxa och kniv som är getknullarens favoriter, eller hur tänker du?

Lastbil kanske?

Terrorism ska vara oförutsägbart, det är lite idén med terrorism. Araberna har kanske kommit på att säkerhetspolisen är väldigt intresserad av flyktingbarn som 3 dagar efter ankomst vill ägna sig åt automatkarbinskytte?

Vad jag menar är att kan man få tag i en pistol på svarta marknaden, så kan man garanterat få tag i tyngre saker också. Ska man döda så många som möjligt så är det bättre att använda tyngre vapen än en pistol. Det hade varit lika oförutsägbart om 5 man rusat in beväpnade med ak. Finns dessutom många helautomatiska vapen som man kan gömma lika lätt som en pistol.
Citera
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Självklart är det större risk att det är ett terrordåd, men att anta det och börja skrika "jävla muslimer" och liknande är ett så pinsamt självmål så det går inte att beskriva med ord. Jag känner mig förnedrad ÅT de i tråden som drar förhastade slutsatser, för jag vet hur pinsamt och skämmigt det blir för dom när det visar sig vara något annat än terror/muslim

Det är aldrig pinsamt att anta något som brukar vara så självklart (för tillfället). Det är mer pinsamt att förneka det som händer i vårt Europa just nu så som du, politikerna och våra kära journalister gör.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Man ska väl aldrig säga aldrig. Men vore det en högerextrem attack borde man väl ha valt mer politiskt betydelsefull mål? Typ politiker, invandrare eller synagogor.

Ja, jag förstår absolut inte varför man skulle skjuta helt vanliga medborgare om det nu är tyskar som är GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Lägg ner för fan.

Vad ska jag lägga ner?

dom nämner METROSTATION flera gånger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Lägg ner för fan.

Lägg ner vad? De rappoterade om "second shooting in metro" så kan nog stämma.
Citera
2016-07-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Jag sätter en liten summa på en turk som är missnöjd med hur det gick förra veckan.....
Tyskland har ändå tre miljoner turkar....

+ 1 milj skäggisar som kom förra året. 72 oskulder väntar den som gör liknande
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol
Dialogpoliser? om Tyskland har något motsvarande förhandlingsteam.

Förhelvete inga förhandlingar de är kända för att tortera folk skjut dom så snabbt det går.
Citera
Medlem
Citat:
Självklart är det större risk att det är ett terrordåd, men att anta det och börja skrika "jävla muslimer" och liknande är ett så pinsamt självmål så det går inte att beskriva med ord. Jag känner mig förnedrad ÅT de i tråden som drar förhastade slutsatser, för jag vet hur pinsamt och skämmigt det blir för dom när det visar sig vara något annat än terror/muslim

Jag var tvungen att läsa ditt inlägg två gånger, tänkte att det måste vara sarkasm.
Menar du på allvar att du inte fattar att det så gott som alltid är islamister från MENA som begår terrordåd i Europa nuförtiden?
Isf borde du omyndigförklaras omedelbums, med indragen rösträtt.
Citera
Medlem
UncleGrandmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskekatt
Källa?
Ögonvittnen berättade för Sky News. Vid Marienplatz.
Citera
Medlem
Citat:
Idioter som skriver terrordåd/muslim innan något är bekräftat, fattar ni inte hur förnedrade och utskämda ni blir om det visar sig vara något annat än muslim/terrordåd?

Idioter? Statistiskt sett så talar det för muslimer så jag förstår inte varför man skulle vara en idiot bara för att man gör en kvalificerad gissning. Det är snarare du som är idioten eftersom att du tror att oddsen är 50/50
Citera
Medlem
Citat:

Skäms du å dina egna vägnar om det visar sig vara ett muslimskt terrordåg IGEN då?
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Ser knappast ut att vara en van skytt, alternativt är han totalt neddrogad, eller möjligen en kombination av båda.

Människorna som kommer i hans skottlinje verkar redan vara springande på flykt. Det har således redan skjutits innan. Även det faktum att filmaren har kameran i gång indikerar detta. Det tyder på att det är minst två skyttar eftersom denna drogade skytt knappast rört sig så snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in