2016-07-22, 19:46
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Jag tycker du överskattar ISIS möjligheter. Det kan ha varit två vanliga muslimer som radikaliserats och bara lyckats få tag på ett eller två vapen. Antagligen började han ju skjuta också inomhus och sen sköt vidare utanför, varför skulle någon filma annars? Då skulle han ha kunnat skjuta klart inomhus först och sedan gått ut med det sekundära vapnet.

Men vad fan vet jag. Har säkert fel!
Som det är nu i Europa så är det inte precis svårt att få tag i en ak, speciellt inte om man lyckades få tag i en pistol redan. Jag är kluven till vem som kan ligga bakom just nu då rapporterna är så olika.
Citera
Medlem
Hur kan det ryktas om flera skyttar utan att det bekräftats? Det borde ju vara klarlagt relativt snabbt kan man väl tycka.
Citera
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Hm... Kanske inte en muslim trots allt...
Det är bara muslimer som begår såna sjuka dåd att börja skjuta ner så många som möjligt . säkert att det är nog en sån .och IS brukar efteråt ta på sig skulden . dålig uppmuntran till muslimer att angripa civila överallt . vad kan man göra ?
Citera
Medlem
Hörde jag rätt på Sky News streamen, att det är skottlossning i tunnelbanan också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Så när tidningarna skriver om en våldtäkt anser du att det är fel att förmoda att det är en man som ligger bakom den?

Du hänger inte med i hur det ser ut i Tyskland och Frankrike just nu va? Vakna för fan, det är självklart att man antar att det handlar om muslimer så som läget är för tillfället.

Självklart är det större risk att det är ett terrordåd, men att anta det och börja skrika "jävla muslimer" och liknande är ett så pinsamt självmål så det går inte att beskriva med ord. Jag känner mig förnedrad ÅT de i tråden som drar förhastade slutsatser, för jag vet hur pinsamt och skämmigt det blir för dom när det visar sig vara något annat än terror/muslim
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 654654
Du menar att det oftast är yxa och kniv som är getknullarens favoriter, eller hur tänker du?

Is har beordrat att attackera europeer med alla möjliga tänkbara medel. I israel har palestinier utfört terordåd genom att hugga ner folk med kniv, samma sak i frankrike för ett par år sedan.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Han drar sig ite från att skjuta på barn, kvinnor och pensionärer. Shit vilket as kan ingen stympa honom långsamt i en vecka.

Hur fan vet du detta? Inte för att jag tvivlar att det är så om det rör sig om muslimer.
Citera
2016-07-22, 19:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Man ska väl aldrig säga aldrig. Men vore det en högerextrem attack borde man väl ha valt mer politiskt betydelsefull mål? Typ politiker, invandrare eller synagogor.

Jo skulle anta att politiker är det första målet då. En högerextrem grupp kommer agera inhemskt och då är liksom civila offer att undvika. Alternativet är ju att typ ge sig på en moské om ni dödar X av oss dödar vi X ggr 2 av er typ.
Citera
Medlem
-Mystics avatar
Nu när det är bekräftat att det pågår en andra skjutning i ett publikt område så kan man nästan utesluta att det INTE är en muslim... Merkel är nog jävligt nöjd just nu.
Citera
Medlem
Globalmannens avatar
Varför filmades gm innan han sköt? Han måste ju ha utmärkt sig på något sätt eftersom någon började filma honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Har tyska polisen brist på skyddsvästar och hjälmar? Flera poliser som springer in i byggnaden utan skydd.

Platserna har redan blivit säkrade av insatsstyrkan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Globalmannen
Skjutning vid metrostation bekräftad nu.
länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in