2016-07-21, 15:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Rättspsykiatriska kliniken på Långholmen flyttade till Huddinge i slutet av 70-talet.

Fan vad skadat, för jag vet att hans storebror var där iallafall. Eller man kanske bara kallade det Långholmen, fan vet jag?
Citera
2016-07-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffisen
Så där låter det alltid, Hagamannen skulle dö med efter han kom ut. Han strosar på som vanligt... Visst han har blivit misshandlad, men vad gör det egentligen?

Tänkte exakt detsamma angående inlägget du citerade. Jag antar att dessa människor ser för mycket på film eller är så förvirrade att dem tror vi bor i en favela i Brasilien.

Men visst hade det varit önskvärt att någon tog detta avskum från jorden.
Citera
2016-07-21, 17:29
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Även om det blir livstid så är väl inte Saltvik dit man skickar sådana fångar? Det låter ytterst osannolikt.

Jag vet inte hur de delar ut platser och för vilka sorts brott man hamnar var men Saltvik har väl klass 1 ?
Var mer bara en reflektion av vad jag läste i en artikel
Citera
2016-07-21, 17:45
Medlem
Någon som sitter på FUP?
Citera
2016-07-21, 17:52
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenTheMan
Någon som sitter på FUP?
Ja, polis och åklagare. Den blir inte offentlig förrän åtal väcks.
Citera
2016-07-22, 00:31
Medlem
Jag har inte förståt hur han tog sig in? Öppnade hon självmant eller var han redan inne innan hon kom ?
Citera
2016-07-22, 00:38
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Jag har inte förståt hur han tog sig in? Öppnade hon självmant eller var han redan inne innan hon kom ?

Hon släppte själv in honom.
Självmant eller genom hot från hans sida lär vi aldrig få veta.
Citera
2016-07-22, 03:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffisen
Så där låter det alltid, Hagamannen skulle dö med efter han kom ut. Han strosar på som vanligt... Visst han har blivit misshandlad, men vad gör det egentligen?
Strosar? han fick en golfklubba i skallen efter en vecka, det var mitt på dagen vad händer om han går ut och tar en öl på kvällen när folk har druckt lite mer mod?
Hagamannen bör hålla sig borta från norrlänska hålor i några år till.
Hörs som det är lite infekterat däruppe fortfarande.
Den här snubben kan kanske flyga under radarn om några år.... men jag skulle tro att han helt säkert fuckar upp alldeles själv när han blir fri för tidigt, hoppas ingen annan än han själv dör då..
Citera
2016-07-22, 04:35
Avslutad
Det gäller att uppfatta signalerna

Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Det står om GM i Aftonbladet idag. Herregud säger jag bara! Vilket havererat samhälle vi lever i när män som honom kan gå fritt på våra gator. Inte nog med att han tidigare misshandlat en ung man till döds han har dessutom, och det var nytt för mig, misshandlat en spärrvakt såpass allvarligt att han hamnade i två månaders koma och fick hjärnskador.

Han har misshandlat många flickvänner tidigare också och var riktigt rå.

Medan flickvännens barn var hemma tryckte han ner henne i sängen och tvingade henne att välja mellan två alternativ. Antingen krossar han hennes underliv eller bryter hennes revben. Hon valde revbenen och han sa då henne att det är bättre om hon skriker ner i kudden så inte barnet hör. Sedan slog han knytnäven bredvid henne i sängen och kallade henne patetisk.

Att hon "valde" tror jag kan ha räddat hennes liv. Då kände han att han hade total makt över henne och kunde därför avbryta misshandeln.

Fruktansvärd läsning!

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23206808.ab

Hon var snäll och hon var glad och hon bejakade livet. Vilket Lotta här delar med många kvinnor i denna situationen, men nu finns det faktiskt värre öden än döden...

Men iaf så den enda vanföreställningen och som där i dödslägenheten uppenbarade sig var han Martin Jonsson himself.
En avart och ett missfoster och som jag hoppas kommer att tagas utav daga.
Men eftersom han har samma advokat(Krister Jansson) som sin bror(var tror ni annars snacket om vanföreställningar kommer ifrån?) så är han förmodligen ute om ca. 5- 6 år.

"Kill before killed", men den signalen skickar samhället ut om s. k "män" här och som han här Martin Jonsson.

Lotta begravs i dag, idag den 22 juli. Och med henne begravs också åter igen denna s. k "Rättvisan".
Och som vanligt och som brukligt är så skall man ju här sända sin tanke.
En dag som denna tänker iaf jag extra mycket på "Samhället" och då på en sådan och som han Martin Jonsson här.
Senast redigerad av hee4r 2016-07-22 kl. 04:53.
Citera
2016-07-22, 09:54
Avslutad
"Mordet på Lotta Rudholm", en dokumentär:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/131413
Citera
2016-07-22, 10:15
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
"Mordet på Lotta Rudholm", en dokumentär:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/131413

Mycket gripande dokumentär. Fattar inte hur ett genetiskt missfoster som han kunde få gå på våra gator.
Citera
2016-07-22, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChocolateWatchband
Mycket gripande dokumentär. Fattar inte hur ett genetiskt missfoster som han kunde få gå på våra gator.

En mycket gripande dokumentär, ja. Och systern här berättade en hel del(bl. a om den tortyr och som Lotta här fick utstå- detaljer om Lottas skador).

I maktens boningar sitter och sätter sig vissa tryggt och där skall visst också dömas utifrån då hur t. ex hon Lotta här tvingades ha det som?
Hoppas den dagen och när Martin här släpps ut att han låter makten smaka på sina knytnävar. Skall nu ändå någon dö så låt då den dö den som ombesörjer att dylikt kan hända.
Att Lotta nu är död förändrar ingenting, för Lotta hade och gavs ingen röst när hon levde. Lotta hade helt enkelt inte den makt och som Lotta skulle ha behövt för att överleva.
I kommande FUP kommer sådana som Lotta här att förbliva både tysta och tystade. Detta ser både sådana som Martin och maktens "ordningsmän" till.

Sedan vill jag utfärda en varning här och då till ALLA. Jag hävdar med bestämdhet att denne Martin är en psykopat. Detta kan även kvinnor vara.
Men! Och här kommer varningen: När någon och som ni nyss träffat(irl eller facebook, whatever) börjar att prata om sig själv och hur synd om den det är och hur illa den farit och det tack vare och genom alla andra o. s. v. så se upp! Det var så Martin fick Lotta här på kroken.
Lotta här var snäll hon, systern berättar i dokumentären hur Lotta gärna lyssnade på och till andra. Vilket också blev hennes öde. I då hennes kontakt med en psykopat.
Men i en första kontakt med någon, detta överhuvudtaget, så drag öronen åt er när er nya kontakt, spelar ingen roll vem här, börjar prata om sig själv och hur synd om den det är och hur dumma alla andra varit och är.
Det kommer att komma snyftgrejor från Martin om hur Lotta svikit honom. Lotta var dum, det var hennes fel.
Men lär då inte av Martin utan lär av Lotta och då det öde hon gick till mötes.

Begravningsgudstjänsten startar om nu cirka tre timmar:
https://minnessidor.fonus.se/memorial_page_service_info.php?memorial_page_id=47 1459&set_site_id=2&cat=ServiceInfo&sign=e7b9ca2fb6 3aee4c91de316a125ae7cf
Den andra i då denna "ordningen".
Senast redigerad av hee4r 2016-07-22 kl. 11:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in