2016-07-19, 19:04
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Kan GM ha spanat från Sveavägens västra sida, vid Post-hörnan, och i allra sista moment korsat Sveavägen, så att han via reklampelaren kom upp bakom paret Palme?!

Wiklund vittnar om en spejande man vid Post-hörnan kl 23.20 GMP (953:2.1).

Wiklund passerade denna plats även 23:15, GMP (940:1) och ser en bil släppa av en man på denna plats. Ytterligare två personer i bilen.

Det skulle vara intressant att läsa förhöret med Wiklund.

Är det säkerställt att Dekorimamannen verkligen var GM?!

Morelis: ”det var nå't med reklamskylten”
IM hävdade i Kangers bok, tror jag, att en man gick på utsidan av reklampelaren

https://www.dropbox.com/s/uei3u7l1zanm0i0/the_view.png?dl=0

och ställde sig för att vänta på LOP vid Dekorima. Men frågan är om det inte är något som Kanger "fick fram". Det kan ändå jämföras med IMs andra uppgifter. Om han kom strax efter 23:15 så stämmer det bra med IMs uppgift att mannen var länge på platsen innan LOP kom.

Jag anser inte att det är säkert att det var den mannen som mördade Palme. Mannen i beige var tillräckligt nära för att kandidera som mt gm.
Senast redigerad av iesho 2016-07-19 kl. 19:48.
Citera
2016-07-19, 21:48
Medlem
SGDFs avatar
Jag tycker bra om Basfaktas ambition, och ogillar inte principiellt konspirationer. Men en sak tror jag att vi måste bära i minnet angående MOP, och det är att historien och teorierna kring saken växer ur sina skal och byter skepnad.

Faktiskt genomgår spaningsarbetet från polisens sida en parallell evolution.

När det gäller Lisbeths tips om de två männen på Västerlånggatan, så behöver det ju inte vara så att någon lurar henne att tro något annat. Visst talar hon med Hans Holmér och Dahlsten, men hon talar inledningsvis också mycket med sin son Mårten, detta har hon sagt uttryckligen i en intervju, och allt annat vore konstigt. Att hon tre år senare pekar ut CP är inte vederstyggligt, bara mänskligt. Att Hans Holmér fastnar i PKK behöver inte betyda mörkläggning, det kan vara felvärdering av vissa informationer och brist på andra, det kan vara tunnelseende.

Att Ölvebro och Krusell slösar tid på att få resning är inte för att skydda SAP, så att dom inte ska förlora alla framtida val. Obeliskerna på Luntmakargatan är fascinerande i sin parallella geografiska utsträckning, men högst sannolikt firar de inte mordet på vår statsminister. Sonny Björk har förmodligen inte skjutit med en modifierad .38, även om det hade varit synnerligen roligt, då han i nyhetssändningarna letar efter vapen i containers dagen efter, och dessutom står med i samma konfrontationsled som CP tre år därefter.

Olof Palme hade förmodligen inte HIV. Hur kan jag säga det? Jo genom att hänvisa till obduktionsintervjun, där Palmes hälsotillstånd diskuteras ingående. Jag tror mer på dessa papper än på ett löst antagande att Olof legat med Ebbe Carlsson eftersom de synts gemensamt på en bild från 197X. Krångla inte till det som LGWP säger!

Kort sagt: vår bild av förloppet, polisens bild av förloppet, vittnens bild av förloppet (trådaktuella just nu, IM, samt Lisbeth), och pressens bild av förloppet är föränderlig! Men att någon ändrar sig betyder inte att man är hotad till det, eller plötsligt kommit till en klarare insikt; det är bara mänskligt. IM är sympatisk och mänsklig, han väljer att inte läsa om mordet, några år senare lutar han åt CP, nu vrider han sig åt SB/AG, för att använda Boboslackes förkortning. Betyder det att han nu äntligen säger sanningen, eller betyder det att också han är påverkbar, och att han till syvende och sist ändå läst en del om mordet?

Följer man pressens evolution i frågan så är det Hans Holmers spaning, VG, PKK, Sydafrika, Polisspåret, WT-iakttagelser och tokiga brev. Därefter följer GMP med CP och CA, Sigge C, och Aschberg och TV3, och Borgnäs och mer Polisspår. SE är en skum figur på sitt sätt, CGÖ på sitt. Jallai och LGWP riktar på 2010-talet in allmänheten mot ett landsförrädarspår respektive en palatsrevolution. Betyder detta att alla som dittills haft en annan åsikt mörklägger eller konspirerar? Nej, självfallet inte.

Det går att hitta skumma saker i alla spår, även om de snarare bör kallas uppslag.

För att hitta rätt i denna villervalla måste man göra som Basfakta, titta på ursprungliga förhör, kontrollera möjliga tidsförlopp, men även denna ambition måste en gång stranda, det går bara inte att peka ut någon som GM baserat på detta. Vi får bättre vikter och motvikter att lägga i vågskålen, så långt kan vi komma.

För att hitta rätt i denna villervalla, måste man också lära sig att vara noggrann med citat och källhänvisningar, det gäller här i tråden också! Vi har dessutom inget att vinna på otrevligheter, och framför allt måste vi nog läsa varandras texter lite noggrannare.

Jag manar till bokmalande och noggranna inlägg. Jag manar till att samarbeta med t ex Basfakta. Jag hoppas att fler vill delta och delge WT-iakttagelser med tillhörande referenser från förekommande litteratur till mig. Jag manar till försiktighet i konspirationstänkandet, även om tråden ligger under den rubriken.

Jag håller med Iesho, tråden är stundtals mycket bra, för bra för mig. Ibland är den usel.

Jag manar fler att leta efter sånt här (1:35:10 in i Norra magasinet special, april 1994): https://www.youtube.com/watch?v=bJQeRUvqdHk
Citera
2016-07-20, 00:24
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag tycker bra om Basfaktas ambition, och ogillar inte principiellt konspirationer. Men en sak tror jag att vi måste bära i minnet angående MOP, och det är att historien och teorierna kring saken växer ur sina skal och byter skepnad.

Faktiskt genomgår spaningsarbetet från polisens sida en parallell evolution.

När det gäller Lisbeths tips om de två männen på Västerlånggatan, så behöver det ju inte vara så att någon lurar henne att tro något annat. Visst talar hon med Hans Holmér och Dahlsten, men hon talar inledningsvis också mycket med sin son Mårten, detta har hon sagt uttryckligen i en intervju, och allt annat vore konstigt. Att hon tre år senare pekar ut CP är inte vederstyggligt, bara mänskligt. Att Hans Holmér fastnar i PKK behöver inte betyda mörkläggning, det kan vara felvärdering av vissa informationer och brist på andra, det kan vara tunnelseende.

Att Ölvebro och Krusell slösar tid på att få resning är inte för att skydda SAP, så att dom inte ska förlora alla framtida val. Obeliskerna på Luntmakargatan är fascinerande i sin parallella geografiska utsträckning, men högst sannolikt firar de inte mordet på vår statsminister. Sonny Björk har förmodligen inte skjutit med en modifierad .38, även om det hade varit synnerligen roligt, då han i nyhetssändningarna letar efter vapen i containers dagen efter, och dessutom står med i samma konfrontationsled som CP tre år därefter.

Olof Palme hade förmodligen inte HIV. Hur kan jag säga det? Jo genom att hänvisa till obduktionsintervjun, där Palmes hälsotillstånd diskuteras ingående. Jag tror mer på dessa papper än på ett löst antagande att Olof legat med Ebbe Carlsson eftersom de synts gemensamt på en bild från 197X. Krångla inte till det som LGWP säger!

Kort sagt: vår bild av förloppet, polisens bild av förloppet, vittnens bild av förloppet (trådaktuella just nu, IM, samt Lisbeth), och pressens bild av förloppet är föränderlig! Men att någon ändrar sig betyder inte att man är hotad till det, eller plötsligt kommit till en klarare insikt; det är bara mänskligt. IM är sympatisk och mänsklig, han väljer att inte läsa om mordet, några år senare lutar han åt CP, nu vrider han sig åt SB/AG, för att använda Boboslackes förkortning. Betyder det att han nu äntligen säger sanningen, eller betyder det att också han är påverkbar, och att han till syvende och sist ändå läst en del om mordet?

Följer man pressens evolution i frågan så är det Hans Holmers spaning, VG, PKK, Sydafrika, Polisspåret, WT-iakttagelser och tokiga brev. Därefter följer GMP med CP och CA, Sigge C, och Aschberg och TV3, och Borgnäs och mer Polisspår. SE är en skum figur på sitt sätt, CGÖ på sitt. Jallai och LGWP riktar på 2010-talet in allmänheten mot ett landsförrädarspår respektive en palatsrevolution. Betyder detta att alla som dittills haft en annan åsikt mörklägger eller konspirerar? Nej, självfallet inte.

Det går att hitta skumma saker i alla spår, även om de snarare bör kallas uppslag.

För att hitta rätt i denna villervalla måste man göra som Basfakta, titta på ursprungliga förhör, kontrollera möjliga tidsförlopp, men även denna ambition måste en gång stranda, det går bara inte att peka ut någon som GM baserat på detta. Vi får bättre vikter och motvikter att lägga i vågskålen, så långt kan vi komma.

För att hitta rätt i denna villervalla, måste man också lära sig att vara noggrann med citat och källhänvisningar, det gäller här i tråden också! Vi har dessutom inget att vinna på otrevligheter, och framför allt måste vi nog läsa varandras texter lite noggrannare.

Jag manar till bokmalande och noggranna inlägg. Jag manar till att samarbeta med t ex Basfakta. Jag hoppas att fler vill delta och delge WT-iakttagelser med tillhörande referenser från förekommande litteratur till mig. Jag manar till försiktighet i konspirationstänkandet, även om tråden ligger under den rubriken.

Jag håller med Iesho, tråden är stundtals mycket bra, för bra för mig. Ibland är den usel.

Jag manar fler att leta efter sånt här (1:35:10 in i Norra magasinet special, april 1994): https://www.youtube.com/watch?v=bJQeRUvqdHk

Du är utomordentligt klok. Precis som du har jag också noterat "evolutionen" i diskussionerna kring Palmemordet. Ustasja blev Victor G blev PKK blev Christer P blev ensam galning typ GH blev Sydafrika blev polisspår blev Stay Behind blev landsförrädarspåret blev Barbro- och Leon blev Säpo etc.

Teorierna om myndigheternas mörkläggning, HH:s inblandning och MUST mm kanske helt enkelt behöver bevisas innan vi pratar om dem?

Problemet med Palmeutredningen är ju bristen på teknisk bevisning. Vi har att värdera alla vittnenas trovärdighet och iakttagelseförmåga. Somliga ser saker de misstolkar, andra ser saker som de tolkar rätt.

Mänsklig varseblivning är ett svårt område som amatörer bör undvika. Vi ser selektivt beroende på vilka vi är i ögonblicket vi tittar på ett skeende.

Därför är det helt avgörande att försöka leta fram det som är sannolikt utifrån vår erfarenhet av mänskligt beteende. Det är nog faktiskt det LGWP menar när han säger att man inte ska krångla till saker i onödan.

Vad har vi egentligen?

1. En iskall och uppenbart professionell gärningsman som sköt två skott med en Magnunrevolver.
2. En mörkt klädd gärningsman i vintermörkret med stark ambition att undkomma snabbt.
3. En gärningsman som anländer mycket sent till mordplatsen.
4. Ett statsministerpar utan livvaktsskydd som högst oväntat bestämmer sig för att promenera oskyddade genom ett fredags- och lönehelgsstökigt Stockholm city.
5. En grupp oidentifierade WT-män på strategiskt viktiga platser (bostaden, Gamla stans tunnelbana, Grand, Tunnelgatans västra sida).
6. En flyende mördare på David Bagares gata och förmodligen på Regeringsgatan och Snickarbacken/Smala gränd.
7. En blå bil som försvinner med en rivstart och en blå bil som hastigt anländer till E4 Bergshamra.
8. En ljus bil som plockar upp en flyende man på Norra Bantorget och en ljus bil som inväntar en blå bil vid E4 Bergshamra.
9. Tre kvinnliga vittnen som förmodligen iakttar samme man. 20.55 och 22.45 vid Grand och 23.30 på Smala gränd.
10. Högerextremister som på olika sätt förvarnar om mordet (Anders Larsson, Societas Avantus Gardiae, Ivan von Birchan, Schillerinstitutet m fl).
11. Ett brev till en justitieminister om sex attentatsmän, tre flyktbilar och två WT.
12. Tre bilar- Snickarbacken, Adolf Fredriks Kyrkogata och Norra Bantorget.
13. Flera iakttagelser av "övervakande" män i Gamla stan dagarna före mordet.
14. LJ som inte kände igen CP som han sett ett 50-tal ggr i Rotebro och Sollentuna.
Och så vidare.

Det här är nog inte så krångligt som vi kanske tror. Saker sker med logik. Politiker mördas av en uppenbar anledning.

Alltså - vem var tysken/ österrikaren som Mare R såg i Gamla stan? Vem var den långe blonde tysktalande mannen i grön läderrock på tunnelbanan tre gånger före mordet? Vem var den blonde store mannen med WT i gränden på Västerlånggatan 19-19.30 mordkvällen? Vem var mannen med WT på Gamla stans tunnelbanestation ca 20.35 mordkvällen och mannen med WT på Schönfeldts gränd ett par minuter senare mordkvällen? Vem var mannen med WT vid Grand 21.20 mordkvällen? Vem var mannen som Margareta S iakttog i 2-3 minuter utanför Grand? Vem var mannen med WT vid Hötorgets t-banestation cirka 23.15? Vem var mannen med WT kl 23.23 i hörnet Tunnelgatan/Olofsgatan?

Man ska inte krångla till saker i onödan.
Senast redigerad av Basfakta 2016-07-20 kl. 00:27.
Citera
2016-07-20, 00:39
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja det är ju synnerligen magstarkt att tro att OP:s säkerhetsansvarige på regeringskansliet (troligen med god inblick i Palmes skydd i ett gryningsläge och nyckelperson där) bara utan vidare skulle acceptera att WT observationerna rörde sig om frilansande Poliser utan relevans och att detta skulle skylas över. Däremot är det lättare att förstå om man antar att WT männen som andra anfört hörde till just dessa organisationer kring SB/AG och kanske att han till och med hade förhandsinformation kring det och därmed dubbla motiv att mörka förekomsten av WT-männen.

Om vi utgår från Moelvs uppgift om att OP kom tillbaka efter möte på morddagen där han motvilligt på grund av hotbild accepterat skyddsövervakning måste UD varit central i det beslutet. Man kan därför skissa på att WT-männen är HHs grupp som på uppdrag av UD övervakar OP. Sen skjuter någon OP mitt framför näsan. Ingen vill ta ansvar innan HH är officiellt på plats eftersom det var han som ledde övervakning. Mörkläggningen går igång direkt.

Räcker som förklaring till 30 års tystnad?
Senast redigerad av Krokofil 2016-07-20 kl. 00:43.
Citera
2016-07-20, 01:17
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

5. En grupp oidentifierade WT-män på strategiskt viktiga platser (bostaden, Gamla stans tunnelbana, Grand, Tunnelgatans västra sida).

6. En flyende mördare på David Bagares gata och förmodligen på Regeringsgatan och Snickarbacken/Smala gränd.

9. Tre kvinnliga vittnen som förmodligen iakttar samme man. 20.55 och 22.45 vid Grand och 23.30 på Smala gränd.

10. Högerextremister som på olika sätt förvarnar om mordet (Anders Larsson, Societas Avantus Gardiae, Ivan von Birchan, Schillerinstitutet m fl).

Några snabba reflektioner och frågor:

5. Gamla stan, tunnelbanan och Grand är strategiska platser för WT, men hur för man ihop det med männen på Tunnelgatan, vid en tidpunkt då paret fortfarande sitter på biografen?

6 och 9. Du skriver Smala gränd. Fylking ville få CP att ha sprungit vänster mot kyrkogården om jag inte missminner mig, LGWP avser en annan GM samt höger och Kungsgatan. Jag tror den senare baserar sig på forskning, och om jag inte missminner mig finns det en korrelation mellan höger-/vänsterhänthet och vilken riktning man väljer, sällan springer man tydligen rakt fram. Jag har själv förföljt och tagit fast en butiksrånare som gjorde ett halvt högervarv i kvarteret. Nu har du ju bilar med i resonemanget, då blir det kanske en annan sak. Vilka är källorna/beläggen för dessa? Här har du LGWP: (fan vad han mumlar och rör till det "högervarvet??!"; 10.00 och framåt.) https://www.youtube.com/watch?v=9aQVD_loRPM

10. Detta är märkligt, med förbehållet att dom kanske alltid "varnade", men att det uppmärksammats av journalister bara nära mordtillfället?
Citera
2016-07-20, 02:11
Medlem
Christer Anderssons historia är djävligt skum. Grejade dealen i kungsträdgården. Lämnade över "spädgrisen" på Skeppsholmen... Nä, djävligt skumt.
Citera
2016-07-20, 04:46
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Teorierna om myndigheternas mörkläggning, HH:s inblandning och MUST mm kanske helt enkelt behöver bevisas innan vi pratar om dem?

Problemet med Palmeutredningen är ju bristen på teknisk bevisning. Vi har att värdera alla vittnenas trovärdighet och iakttagelseförmåga. Somliga ser saker de misstolkar, andra ser saker som de tolkar rätt.

Mänsklig varseblivning är ett svårt område som amatörer bör undvika. Vi ser selektivt beroende på vilka vi är i ögonblicket vi tittar på ett skeende.

Om vi enbart ska diskutera saker som är bevisade lär tråden bli ytterst mager. Dessutom lär det bli omöjligt att komma vidare utan att nya bevisade fakta kommer fram.

Ett sätt att komma vidare är ju att ställa upp en hypotes. Där man ser efter vad som talar för att den är korrekt, respektive vad som talar emot. Där man utgår från någon form av basfakta. Alltså på samma sätt som forskare jobbar. Man sätter upp ett teoretiskt ramverk, och försöker sedan bevisa att teorin är korrekt genom vetenskapliga experiment. Om den inte kan bekräftas så är det fel på teorin/hypotesen.

Dahlgrens berättelse om HHs kryssande under mordnatten är också en vittnesutsaga. En visselblåsare om berättelsen är korrekt. Där han måste behandlas på samma sätt som alla andra vittnen. Såg han saker som han misstolkade, eller såg han saker som han tolkade rätt. Ljuger han, eller talar han sanning. Om man kan bevisa den som korrekt så har man bevisat att Holmer var på plats när mordet skedde.

Likadant är det med det antal vittnen som påstår att det fanns tre stående personer på platsen ända till andra skottet föll. Om de har rätt så måste första skottet varit riktat mot Lisbet. Ska vi då strunta i det som de påstår, precis som PU gjorde, eller ska vi pröva om de har rätt. Eller ska vi anse att PUs uppfattning är bevisad fakta utan att granska vad som låg bakom beslutet. För mig är det uppenbart att man helt gått på Lisbets uppgifter. Men vad är det som säger att hon har rätt. Det måste ju också granskas.

Sedan håller jag fullständigt med dig om att mänsklig varseblivning är ett svårt ämne. Vi har alla råkat ut för att vara hundraprocentigt säkra på att minnas rätt, för att senare komma på att det var helt tokigt. Så att idag värdera vittnen efter 30 år är inte lätt. Men grundregeln borde vara att det första, eller de första utsagorna/förhören är de mest tillförlitliga.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-07-20 kl. 04:52.
Citera
2016-07-20, 05:17
Medlem
[quote=Basfakta]Vad har vi egentligen?

1. En iskall och uppenbart professionell gärningsman som sköt två skott med en Magnunrevolver.
2. En mörkt klädd gärningsman i vintermörkret med stark ambition att undkomma snabbt.
3. En gärningsman som anländer mycket sent till mordplatsen.
4. Ett statsministerpar utan livvaktsskydd som högst oväntat bestämmer sig för att promenera oskyddade genom ett fredags- och lönehelgsstökigt Stockholm city.
7. En blå bil som försvinner med en rivstart och en blå bil som hastigt anländer till E4 Bergshamra.
8. En ljus bil som plockar upp en flyende man på Norra Bantorget och en ljus bil som inväntar en blå bil vid E4 Bergshamra.
11. Ett brev till en justitieminister om sex attentatsmän, tre flyktbilar och två WT.
12. Tre bilar- Snickarbacken, Adolf Fredriks Kyrkogata och Norra Bantorget.
13. Flera iakttagelser av "övervakande" män i Gamla stan dagarna före mordet.
14. LJ som inte kände igen CP som han sett ett 50-tal ggr i Rotebro och Sollentuna.
[/QUOTE

Mina kommentarer.

1. Skulle vilja ersätta professionell med kompetent. Fullt möjligt att han aldrig dödat tidigare. Enligt vapenkunniga finns det alternativ till den officiella vapentypen.
2. Håller med. Det var inget självmordsuppdrag.
3. Enligt IMs vittnesmål och mvagrippas analys var han på plats 2-3 minuter före mordet. Min uppfattning också.
4. Håller helt med! Samtidigt som andra skribenter anser det vara naturligt.
5. Korrekt. Sammanlagt finns det c.a. 80 olika vittnesiakttagelser av WT på olika utspridda platser.
6-9. Enligt mig mötte inte Nieminen mördaren. Har själv räknat på tider och får det inte att stämma. Tycker som GW.
10. Korrekt så vitt jag kan bedöma.
11. Var finns brevet och trovärdigheten.
12. Upplever det som antaganden att de skulle ha med mordet att göra.
13. Där Lisbet kopplar två av dessa till mordplatsen enligt Rimborn.
14. CP har definitivt ingenting med mordet att göra.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-07-20 kl. 05:36.
Citera
2016-07-20, 06:30
Medlem
-Mentalist-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
LGWP avser en annan GM samt höger och Kungsgatan. Jag tror den senare baserar sig på forskning, och om jag inte missminner mig finns det en korrelation mellan höger-/vänsterhänthet och vilken riktning man väljer, sällan springer man tydligen rakt fram

En miss i det resonemanget är att mördaren fortfarande aldrig kunde veta om eller när polisen slutligen hade fått larm om skottlossningen och ev. signalement på förövaren. Vid GM´s sannolika ankomst till korsningen David Bagares Gata och Regeringsgatan vore det ju även där ytterst dumdristigt, om han vek av åt höger (sydgående) eller vänster (norrgående) på Regeringsgatan.

Hade polisen fått larmet ,där och då, så skulle exempelvis polispiketen på Malmskillnadsgatan (eller en annan polispatrull i närheten) ha kunnat köra ifatt honom på Regeringsgatan. Hade mördaren istället valt att springa rakt fram, alltså tagit trapporna ner, längre ner på David Bagares Gata i riktning mot Smala Gränd (vilket jag finner mest troligast), så hade det varit betydligt svårare för polisen att ta fast GM. Polispiketen kunde inte köra ner för trapporna där, de hade varit tvungna att stanna bilen, öppna dörrarna och slutligen skutta ur bilen, vilket bara hade medföljt tidsspill för polisen och därmed tidsvinst för mördaren.

Ej att förglömma tecknerskan som såg en brådskande man runt Snickarbacken (visserligen avvek hennes tidsangivelser om denne man lite för mycket, å andra sidan skall man inte stirra sig blind på tidsangivelser från vittnen och annat i denna utredning, då det av olika anledningar skiljer sig hejvilt).
Citera
2016-07-20, 07:08
Medlem
ieshos avatar
Basfakta! 1-4 och 6-8 är åsikter och inte givna basfakta. Det finns mycket få saker att slå fast en gång för alla förutom att OP mördades.

Vikten av "basfakta" är att de ger konstruktionerna en fastare grund, inte att de är eviga sanningar från vilka andra eviga sanningar kan härledas.
Senast redigerad av iesho 2016-07-20 kl. 07:29.
Citera
2016-07-20, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Basfakta! 1-4 och 6-8 är åsikter och inte givna basfakta. Det finns mycket få saker att slå fast en gång för alla förutom att OP mördades.

1-4 är definitivt åsikter. Där jag redovisat mina.

Precis som 6-8. Där kopplingen till MOP inte är fakta. Det är en hypotes att de händelserna hörde ihop med MOP. Där du utelämnade punkt 9 av någon konstig anledning. Eftersom punkt 9 är en konsekvens av punkt 8 som är en åsikt.

Så långt har du fullständigt rätt.

Men att samtidigt påstå att det finns mycket få saker som kan slås fast en gång för alla är en grov överdrift. Som enbart är baserad på din egen åsikt.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-07-20 kl. 08:15.
Citera
2016-07-20, 08:27
Medlem
Att utge sig för att ha basfakta i MOP kan väl bara innebära att man har obegränsad tillgång till PU.

Jag har alltid tyckt att det som utmärker MOP är just bristen på ovedersägliga fakta. Intressant att det nu poppar upp personer som har fakta. Det är spännande.

Är då dessa citat fakta:

"Jasså, där borta!"
"Statsministern skjuten"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in