2016-06-06, 12:07
Medlem
OneFatFucks avatar
Hej

Jag har köpt L-Lysine i pulverform men lyckas fan inte blanda det bra när jag inte har det i en proteindrink och knappt ens då. blandar man med vatten är det som att blanda vatten med bomull.

Tips?
Citera
2016-06-06, 12:12
Medlem
gurkmajjas avatar
Räcker det inte med det du får i dig av proteinpulvret samt övrig kost?
Citera
2016-06-06, 14:15
Medlem
svarttaxins avatar
Jo det räcker. TS har kastat pengar i sjön och det verkar t om som att aminosyror i dessa former har negativa effekter.
Citera
2016-06-07, 09:56
Medlem
Grattis till ett extemt dåligt köp Verkligen pengarna rätt ner i sjön.
Citera
2016-06-07, 19:16
Medlem
OneFatFucks avatar
Lustigt att argumentet även är applicerbart på proteinpulver....Grattis till er som gjort ett ännu sämre köp och kastat ännu mer pengar i sjön när ni köpt proteinpulver

Men åter till ämnet, är det någon som vet hur man blandar detta effektivt?
Citera
2016-06-08, 07:55
Medlem
nikenboles avatar
Blanda det med skräpet i papperskorgen och gå och köp dig en till påse vassle istället.
Citera
2016-06-08, 12:43
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneFatFuck
Lustigt att argumentet även är applicerbart på proteinpulver....Grattis till er som gjort ett ännu sämre köp och kastat ännu mer pengar i sjön när ni köpt proteinpulver

Hur är argumentet applicerbart på proteinpulver? Att tillsätta extra aminosyror har ingen funktion och det tyder dessutom på att det kan ha negativa effekter. Proteinpulver innehåller alla essentiella aminosyror och är en bra och billig proteinkälla. Så nej, argumentet funkar inte på proteinpulver men det funkar i allra högsta grad på extra tillsatta aminosyror.

"ännu sämre köp"

Proteinpulver = alla essentiella aminosyror, billigt, möjliggör proteinsyntes
Tillsatta aminosyror = ingen funktion, dyrt, kan ha negativa effekter

Ja, det ser onekligen ut som att proteinpulver är ett ännu sämre köp.
Citera
2016-06-11, 09:11
Medlem
Citat:

Haha, var ska man börja. Du har så dålig koll på vad du sysslar med att det är skrämmande. Kom tillbaka när du tränat ett par månader och fått lite insikt i saker och ting. Herregud.
Citera
2016-06-11, 11:37
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Proteinpulver har inte potential att rubba balansen mellan signalsubstanser i hjärnan,proteinpulver kan inte orsaka niacin brist.
Citera
2016-07-14, 23:00
Medlem
OneFatFucks avatar
Men för mycket protein kan skapa problem för njurarna och en för stor obalans mellan protein och fett kan skapa ett tillstånd som kallas "rabbit-disease" så passa er för att häva i er för mycket av proteinpulvret, satsa hellre på proteinkällor från riktig mat. Så länge ni inte är superelit (vilket ni inte är) behöver ni aldrig mer än 2 g per kroppsvikt och högst troligen mindre. Hursomhelst nu när jag undervisat er nybörjare när det gäller styrketräning (bara för att man tror att man kan en massa om kost, tillskott och vitaminer innebär det inte per automatik att man vet vad man gör när man är på gymmet, finns många teoretiker där ute som aldrig ens lyft 100 i knäböj vilket är pinsamt). Hur intressant det nu än vore att undervisa er mer och slå sönder era argument ni hämtat från någon obskyr sida eller 1 forskningsstudie så kräver ändå sammanhanget att jag meddelar följande. Jag struntade i L-lysinet då det var vidrigt, ni kunde inte ge några tips om att blanda det bra samt att det inte är bra om man har högt kolesterol som jag har.

Och ja detta var riktat till samtliga som trodde ni var någon typ av allvetare inom kost men missade att svara på frågan i tråden, lika inkompetenta som politiker
Citera
2016-07-17, 12:31
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Men för mycket protein kan skapa problem för njurarna och en för stor obalans mellan protein och fett kan skapa ett tillstånd som kallas "rabbit-disease" så passa er för att häva i er för mycket av proteinpulvret, satsa hellre på proteinkällor från riktig mat. Så länge ni inte är superelit (vilket ni inte är) behöver ni aldrig mer än 2 g per kroppsvikt och högst troligen mindre. Hursomhelst nu när jag undervisat er nybörjare när det gäller styrketräning (bara för att man tror att man kan en massa om kost, tillskott och vitaminer innebär det inte per automatik att man vet vad man gör när man är på gymmet, finns många teoretiker där ute som aldrig ens lyft 100 i knäböj vilket är pinsamt). Hur intressant det nu än vore att undervisa er mer och slå sönder era argument ni hämtat från någon obskyr sida eller 1 forskningsstudie så kräver ändå sammanhanget att jag meddelar följande. Jag struntade i L-lysinet då det var vidrigt, ni kunde inte ge några tips om att blanda det bra samt att det inte är bra om man har högt kolesterol som jag har.

Och ja detta var riktat till samtliga som trodde ni var någon typ av allvetare inom kost men missade att svara på frågan i tråden, lika inkompetenta som politiker
Ha vi är iaf mer kompetenta än dig när det kommer till att köpa kosttillskott.
Rabbit starvation heter det,det är ingen sjukdom det innebär att människor inte enbart kan leva på protein utan att svälta ihjäl.
Citera
2016-07-17, 16:41
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Hur är argumentet applicerbart på proteinpulver? Att tillsätta extra aminosyror har ingen funktion och det tyder dessutom på att det kan ha negativa effekter.
Det är ju läge för en länk om du ska komma med dylika svepande påståenden. Om man har ett relativt underskott på en viss aminosyra ställer jag mig mycket tveksam till att ett tillskott "inte skulle ha någon funktion och dessutom ha negativa effekter". Jag tar själv lysin de dagar mitt proteinintag är övervägande gluten. Du kan väl förklara vilken avgörande skillnad det är mellan lysinet i ett kosttillskott och lysinet i, säg, ett ägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in