Citat:
Jag har givetvis inga problem med att ha några äldre spelare i truppen, men dessa ska då verkligen hålla en hög nivå och prestera nu. Problemet är ju, som du säger, när vi har fler gamla spelare än unga. Detta i kombination med att man pratar om utveckling och process. När man värvar en äldre spelare så är det ju för att han ska prestera på kort sikt. Just det visar ju tydligt hur snacket inte stämmer överens med verkligheten. Jag vill att man satsar på unga spelare och kompletterar med några äldre, typ Kennedy, Petter och Birkir. Nannes feghet(överraskande med tanke på hur ungt han ibland släppte fram i Kalmar) visar ju sig även när vi har två duktiga födda 1998(Dusan på centralt mittfält, och Isac som striker) som båda endast får spela som yttrar.. Jasså Bajen fortsätter på samma värvningsspår... 30 - åriga, föredettingar med hög lön. Trodde den kvoten var fylld nu och att Bajen skulle börja kolla efter yngre förmågor.
Nej men får han ordning på skadorna blir han en tillgång för Bajen, nu måste man börja rensa ut några av de äldre, blir väldigt dålig balans i truppen annars. (Vilket det redan är)
Man har väl runt 7-8 spelare som är runt 30 och uppåt, av de är det väl egentligen bara Saevarason, Johan Persson och Kennedy som håller måttet.
Nej men får han ordning på skadorna blir han en tillgång för Bajen, nu måste man börja rensa ut några av de äldre, blir väldigt dålig balans i truppen annars. (Vilket det redan är)
Man har väl runt 7-8 spelare som är runt 30 och uppåt, av de är det väl egentligen bara Saevarason, Johan Persson och Kennedy som håller måttet.
Citat:
Nu har ju Kennedy gjort det rätt bra på defensivt mittfält och har nog mer att ge, men kanske inte så länge till(lämnar han över bindeln till Petter i vinter?). Gör Kennedy verkligen det fortfarande? Bänkad större delen av vårsäsongen och känns bara mer och mer skadedrabbad, sen lär han inte bli bättre med åren 35+ som han är. Förvisso bra nu senast mot Häcken men lite mer än så krävs det för att visa att man fortfarande håller måttet.
Angående Petter Andersson är det svårt å veta vart man har honom, senast han spela en tävlingsmatch var den 30 augusti förra året.
Angående Petter Andersson är det svårt å veta vart man har honom, senast han spela en tävlingsmatch var den 30 augusti förra året.
Petter har ju trots allt visat att han hållit en riktigt hög nivå även efter sina skador. Midtjylland har förvisso en väldigt kort historia men det finns ju de som anser att han är den bästa som spelat i den klubben, och då vann man ju trots allt den danska ligan 2014/15. Blev väl även matchens lirare, om jag inte minns fel, när man slog ut Southampton i Europa League då i augusti som du nämner. Var även lagkapten i Groningen trots skadorna.
Citat:
Jag vet inte om jag verkligen vill se bonusen eller lönen!
Vad sysslar vi med egentligen när vi gör en sån här värvning?
Nanne måste bort,eller iaf de som gör såna här värvningar!!lHoppas jag har fel och att det går bra för Petter men jag fattar inte varför man skaffar en skadad överårig spelare istället för ungt fräscht!
Vad sysslar vi med egentligen när vi gör en sån här värvning?
Nanne måste bort,eller iaf de som gör såna här värvningar!!lHoppas jag har fel och att det går bra för Petter men jag fattar inte varför man skaffar en skadad överårig spelare istället för ungt fräscht!
Många värvningar har varit riktigt dåliga, håller helt med. Dock kan jag absolut inte hålla med dig när det gäller denna värvning. Det är faktiskt helt klart värt att chansa när det gäller Petter, enligt mig. Vi hade inte haft möjligheten att värva en sån spelare om det inte var för hans kärlek till Bajen.
Men annars ja, hellre betydligt yngre värvningar än vad vi har sysslat med en tid nu.
Dom som hoppas på en IKT lär bli besvikna när dom inser exakt hur klen Jeremejeff faktiskt är i kroppen.