2016-07-16, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
När kommer du med beviset? Guds egennamn är Shiva. Du har ju fullkomligt gått vilse. Stackars sate.

Du har valt din väg och gå din väg i frid och ta det din gud kan ge dig.

Finns ingen anledning att ge dig bevis som du inte vill ha.
Citera
2016-07-16, 07:43
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Du har valt din väg och gå din väg i frid och ta det din gud kan ge dig.

Finns ingen anledning att ge dig bevis som du inte vill ha.
Du säger så för att du inga bevis har. Miljöförstöring eller hänvisa till bibeln bevisar ingenting om din Jehova. Det är bara dogm. Du har ju gett dig in i en tråd med titeln "Bevisa att Gud existerar". Så gör det då.

Och sluta anta saker om vad andra människor vill eller inte vill. Det är rent av ett elakt drag.
Citera
2016-07-16, 11:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Du säger så för att du inga bevis har. Miljöförstöring eller hänvisa till bibeln bevisar ingenting om din Jehova. Det är bara dogm. Du har ju gett dig in i en tråd med titeln "Bevisa att Gud existerar". Så gör det då.

Och sluta anta saker om vad andra människor vill eller inte vill. Det är rent av ett elakt drag.
Däremot är miljöförstöringen både lokal regional och global, och kan inte elimineras genom någon tros-metodik mig veterligen. Jag ser många gurus med stora ord, som också lider att plötslig glömskesjuka. glömskesjukan är ju av pandemisk art sedan länge. Kan vara kanske för att penningen är av metall liksom bilen liksom vapnet. Det lockar många pojkar, som förvaltar det senare på mer msystiska sätt.

Nyligen hörde jag en träffande kommentar : män i grupp är fullständigt livsfarliga. Då undrar jag hur pojkar och yongsters, kan vara i grupp.. hur de kollektivbaserade ktankarna går, för konfliter saknas inte. Kong´flikter betyder alltid starkare intressen, men man är inte lika snabb på att definiera eller redogöra för vad mer exakt, då pker koran och bibel fram so på reflex, men det stämmer inte... det finns något som omhuldas av så mystisk karaktär att det blir lite äckligt väl uppenbarat. T.ex : separationsbegäret, som män i de flesta religooner åtminstonde islam håller benhårt på och får sina fruar och älskarinnor att mycket starkt bejaka.

Liksom det vore en norm, som inte ska behöva bevisas.

Normen går under "underförstådd det-bara-är-så" , och de -oskrivna-lagarna, i laglöshet.
Eller vad-gäller-gud-krvs-inga-lagar, men ändå lagsöks det mer än flitigt.

Konfliketerna mellan pojkägg och flickägg. Till en början, där striden kan ses eldfängd och inte särskilt förankrad i förnuftet. (hos de starkare troende, de kompromisslöst troende, dem som går därför så hänsynslöst, menar sig att gud bestämmer... fatalismen)
Citera
2016-07-16, 12:43
Medlem
Citat:

Jag noterar det du skriver, ser dock ingen anledning att kommentera, du har valt din väg och det respekterar jag.
Citera
2016-07-16, 13:18
Medlem
zuprwhirls avatar
Citat:
Ordet gud är en titel som HERREN, allah etc.

Jehova är Guds egennamn, Han har upplyst oss genom sitt ord Bibeln om sin vilja och vad Han ämnar göra.

Studera Bibeln seriöst och avgör själv.
https://www.jw.org/sv/jehovas-vittnen/gratis-bibelkurs/
Frågan var: hur vet du att Gud är vår skapare?
Citera
2016-07-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuprwhirl
Frågan var: hur vet du att Gud är vår skapare?

Det står i ord Bibeln redan i 1 Moseboken.
Citera
2016-07-16, 14:00
Medlem
zuprwhirls avatar
Citat:
Hur vet du att skapelseberättelsen i Bibeln stämmer?
Citera
2016-07-16, 14:02
Medlem
Citat:
Tror du på allt du läser? Om inte, så måste du komma med bättre belägg.
Citera
2016-07-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tror du på allt du läser? Om inte, så måste du komma med bättre belägg.

När det gäller Bibeln, så ja.
Citera
2016-07-16, 14:13
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Jag noterar det du skriver, ser dock ingen anledning att kommentera, du har valt din väg och det respekterar jag.
Precis. Du har inga bevis och vill bara missionera. Du har inte ens argument på egen hand. Tragiskt.
Citera
2016-07-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuprwhirl
Hur vet du att skapelseberättelsen i Bibeln stämmer?

Vad stämmer inte.
Citera
2016-07-16, 14:18
Medlem
zuprwhirls avatar
Citat:
Vad stämmer inte.
Du påstod att gud är vår skapare och hänvisade till första Moseboken, jag frågar då: hur kan du veta att den skapelseberättelsen stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in