Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-13, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Något sånt här antar jag:

http://www.artistes-contre-le-mur.org/mur/mur_qalq_2pers.jpg

Men den här ju växt med några cm 500 gånger under valet enligt Trump så lite större än på bilden.

Vilken härlig syn att få se det första spadtaget tas när muren väl börjar byggas. Ja jag förutsätter att det kommer bli så
2016-07-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Något sånt här antar jag:

http://www.artistes-contre-le-mur.org/mur/mur_qalq_2pers.jpg

Men den här ju växt med några cm 500 gånger under valet enligt Trump så lite större än på bilden.

Oj!

Det är lite intressant det här att muren ska stänga ute mexikaner och muslimer ska inte alls få komma in och hur detta ska göras. Vad får kalaset kosta?
2016-07-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Vilken härlig syn att få se det första spadtaget tas när muren väl börjar byggas. Ja jag förutsätter att det kommer bli så

Vad vet du om murbyggandet? Hur fort till exempel kan man sätta igång och vad är rimliga perspektivet på till en sån här sak är klar?
2016-07-13, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Vad vet du om murbyggandet? Hur fort till exempel kan man sätta igång och vad är rimliga perspektivet på till en sån här sak är klar?

Jag spekulerar bara, men Trump & GOP måste väl ta det här genom kongressen antar jag. Gissar på att det kommer bli en del fighter över detta, hur lång tid det kan ta har jag ingen aning om. Själva bygget kan ju bli klart relativt fort om man lägger tillräckligt med resurser på det. Gränsen till Mexico är dubbelt så lång som Sverige är avlångt. 320 mil, minus naturliga hinder. Så det är en sjuhelvetes lång mur som ska byggas. Men med moderna maskiner så kan det nog ske hyfsat fort. Minimum 5 år skulle jag gissa på.
2016-07-13, 18:25
Medlem
Citat:
Jag spekulerar bara, men Trump & GOP måste väl ta det här genom kongressen antar jag. Gissar på att det kommer bli en del fighter över detta, hur lång tid det kan ta har jag ingen aning om. Själva bygget kan ju bli klart relativt fort om man lägger tillräckligt med resurser på det. Gränsen till Mexico är dubbelt så lång som Sverige är avlångt. 320 mil, minus naturliga hinder. Så det är en sjuhelvetes lång mur som ska byggas. Men med moderna maskiner så kan det nog ske hyfsat fort. Minimum 5 år skulle jag gissa på.

Det är som du säger att det beror på vilka resurser man vill lägga på det. Om Trump är president så är det här hans stora verk kan man säga. Därför vill han nog att allt ska flyta perfekt och att kostnaden är så låg som möjligt. Ska bli så intressant att se hur han löser det här. Man vill ju inte bli besviken.

Varför är en "riktig" mur bättre än censorer i marken fattar jag inte men det kanske är.

Citat:
America’s immigration crisis is also an economic issue, Kobach noted, as “too many Americans are out of work because of illegal immigration.”

This border wall amendment was one of many that Kobach successfully added to the draft platform this week, working with other conservative leaders among the delegates.

Speaking exclusively to Breitbart News today, Kobach explained, “The border wall needs to be a real wall, not a fake ‘wall’ consisting of sensors in the ground.” The time for action has come, he added, because, “The American people have been wanting this for years. If Mr. Trump is elected, it will finally happen.”
http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/07/13/gop-platform-build-wall/
2016-07-13, 18:28
Medlem
Citat:
Oj!

Det är lite intressant det här att muren ska stänga ute mexikaner och muslimer ska inte alls få komma in och hur detta ska göras. Vad får kalaset kosta?

Muren skulle ärligt talat vara löjligt billig jämnfört med nyttan den bringar. Det spelar dock ingen roll då det är Mexico som ska betala.
2016-07-13, 18:28
Bannlyst
Citat:
Det är som du säger att det beror på vilka resurser man vill lägga på det. Om Trump är president så är det här hans stora verk kan man säga. Därför vill han nog att allt ska flyta perfekt och att kostnaden är så låg som möjligt. Ska bli så intressant att se hur han löser det här. Man vill ju inte bli besviken.

Varför är en "riktig" mur bättre än censorer i marken fattar jag inte men det kanske är.

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/07/13/gop-platform-build-wall/

Vad gör censorer i marken för nytta? Det stoppar ju inga migranter direkt. Gränspolisen har knappast resurser att bevaka hela gränsen, så det enda sättet är att smälla upp en stor fet mur.
2016-07-13, 18:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Vad gör censorer i marken för nytta? Det stoppar ju inga migranter direkt. Gränspolisen har knappast resurser att bevaka hela gränsen, så det enda sättet är att smälla upp en stor fet mur.

Yep. För ett rep med knutar går inte att få tag på i Mexico.

https://www.youtube.com/watch?v=vU8dCYocuyI
2016-07-13, 18:47
Medlem
Snapcounts avatar
Inget rally ikväll ?

(skulle vart kul och höra lite tankar om GOP och "the wall")
2016-07-13, 18:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Tunnlar.., det registrerar tunnlar/vibrationer för smuggling utav narkotika och människor. Israel har väl även erfarenhet utav censorer.
2016-07-13, 18:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Ingen mur, istället ett 200 meter brett gränsområde sensorer, belyst, stängsel, minor, vakttorn flera taggtrådshinder. USA som lägger 1000 miljarder på krigsmakten har råd med det.

Närmast gränsen eller Rio Grande en kör väg sedan stängsel. Innanför stängslet olika hinder och snaror eller fotfällor eller chockgranater som inte spränger av ett ben men som hörs och syns en typ av signalraket som skjuts av uppåt med orange moln eller ljus nattetid. Allt nedgrävt i sanden, 50 meter zon.
Sedan stängsel igen. Därefter arga varghundar, 50 meter brett område i tvärzoner därefter stängsel, så en väg igen och till sist ett sista stängsel. Grindar varje 500 meter till 1 km. Vakt sensortorn varje 800 meter och sensorstyrda kulsprutor. Emellanåt mycket höga torn med kikare och radar. Man får anpassa muren efter om det är stad eller ödemark.

Dessutom ger murbyggandet en massa jobb till lata feta svarta som fastnat i välfärdssystemet. Kostar inte mycket extra att sätta dem i jobb.
2016-07-13, 18:53
Medlem
Citat:

Hur bygger man en mur billigt som ingen kan ta sig över när det inte finns någon bevakning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in