2016-07-13, 14:00
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Dimmi och judar får inte gå på samma sida av gatan. Nu inte heller män...
Bra utveckling, feminister!
Riktigt bra. När börjar folkmorden och utrotningarna?

Det är en hysteriskt roande utveckling...
Jag ser en framtid där bara sexualbrottsmigranter och feminister går på festivaler.
Köttförbud inleddes på denna festival för några år sedan, för att bekämpa patriarkatet, givetvis.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-07-13 kl. 14:53.
Citera
2016-07-13, 14:25
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
http://www.svd.se/we-are-sthlm-inte-fler-ofredanden--fler-anmaler

Muslimska mäns sexövergrepp fungerar förvånansvärt bra i Svenskt klimat för att föra landet mot ett mer islamiserat samhälle. Sverige känns som en liten marionettdocka som reagerar rakt i famnen på islamismen.

Senaste är utspel från Göteborg stad där festivalen ska segregera kvinnor och män, likt många badhus har gjort.

De ska kalla de "trygga zoner" - för att understryka hur farliga män är.

Rätt väg att gå av Göteborgs Stad?
Överreagerar jag när jag drar liknelser till redan islamiserade samhällen?
Är det bra för den feministiska rörelsen när kvinnor behöver speciella behöver trygga zoner?

Stackars männen så hemska saker kvinnor gör. Men kvinnor är så dumma så de kommer inte på någon bättre lösning.
Citera
2016-07-13, 14:35
Medlem
Jag har inte läst allt i tråden men fan vad sjukt!

Är det inte lite Nazism varning där. Så som man gjorde i Berlin med muren och delar upp människor från människor. Helt jävla sjukt om det införs.
Citera
2016-07-13, 14:43
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cofishen

Är det inte lite Nazism varning där. Så som man gjorde i Berlin med muren och delar upp människor från människor. Helt jävla sjukt om det införs.
Ja det är sjukt men vissa vägrar erkänna att det finns ett problem med tafsande och våldtäkter och vad man annars skulle göra åt det.
Bara att låta männen ta över eller?
Citera
2016-07-13, 15:06
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvinna-atalas-for-barnvaldtakt-1/

Bara att införa skyddade zoner, där män slipper kvinnor på festivalen.
Citera
2016-07-13, 15:39
Medlem
Har lite delade åsikter kring detta faktiskt.
Det går ju inte att förneka att kvinnor här i Sverige är väldigt utsatta på just festivaler, och förhoppningsvis anser en övervägande majoritet att det är fel att kvinnor ska behöva stå ut med våldtäkter och liknande. Just av den anledningen är det bra med sådana zoner. Jag har inget emot att se på spelningar med massa män, jag går nämligen på spelningar/festivaler för musikens skull, inte stirra/försöka ragga upp kvinnor.

En av de största nackdelarna med detta är dock att klyftor mellan män och kvinnor ökar, och i Sverige ökar dem redan väldigt fort p.g.a den s.k feminismen a.k.a manshatet.

Frågan är vad för åtgärder man skulle kunna vidta som vore bättre än mansfria zoner.
Hyra in massa ordningsvakter som vandrar runt i området? Det skulle kosta väldigt mycket vilket skulle gå ut över besökarna, antingen genom höjda biljettpriser och/eller färre/"sämre" band. Jag kan inte heller påstå att jag har särskilt bra förtroende för ordningsvakter då dessa dessvärre ofta tycks lida av maktbehov.

Eller kanske kampanjer som syftar till att öka kunskap om kvinnors och män lika värde? Fungerade inte särskilt bra när polisen genomförde det...Då kanske det vore bättre att satsa på en kampanj genom hela landet som går ut på att ta fram civilkuraget hos både män och kvinnor så att de agerar om de ser nåt som inte ska förekomma? Men återigen, skulle folk verkligen våga göra något? I dagens samhälle känns det som att det vore stor risk att man själv skulle hamna inför rätta om man försöker tillrättavisa dessa oskyldiga 12-åringar med skägg och mustasch.
Senast redigerad av Nyven 2016-07-13 kl. 15:55.
Citera
2016-07-13, 15:48
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyven
Frågan är vad för åtgärder man skulle kunna vidta som vore bättre än mansfria zoner.
Vad sägs om kvinnofria zoner?
Citera
2016-07-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Vad sägs om kvinnofria zoner?

Och på vilket sätt skulle det förhindra sexuella trakasserier och våldtäkter? En del män i de kvinnofria zonerna, kvinnor och andra män på det övriga området. Det löser ju ingenting. Eller tror du att de som ofredar kvinnor skulle få för sig att ställa sig i de kvinnofria zonerna?
Citera
2016-07-13, 15:55
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyven
Och på vilket sätt skulle det förhindra sexuella trakasserier och våldtäkter?
Finns ju inga kvinnor att trakassera sexuellt och våldta.
Citat:
En del män i de kvinnofria zonerna, kvinnor och andra män på det övriga området. Det löser ju ingenting. Eller tror du att de som ofredar kvinnor skulle få för sig att ställa sig i de kvinnofria zonerna?
Du har nog missuppfattat något. Alla män är ju våldtäktsmän.
Citera
2016-07-13, 16:01
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cofishen

Oj, du behöver nog läsa på historiekunskaperna tror jag...

Nazityskland gick under 1945.

Berlinmuren åkte upp 1961, dessutom av en HELT annan regim.

Dessutom var inte murens uppförande menat för att dela upp befolkningen, att det sedan blev en konsekvens är helt helt annan fråga.
Citera
2016-07-13, 16:04
Medlem
Neroxxs avatar
Kan på ett sätt tycka att det är ett bra förslag samtidigt som det är riktigt dåligt.
Bra pga. att det troligen inte lär ske några övergrepp.
Dåligt pga. att det inte tar tag i problemet som finns utan tar bort offren istället för att sätta ditt GM.
Citera
2016-07-13, 16:14
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag vet inte vad ni två tjafsar om men jag provade att googla och hittade ganska snabbt diverse siffror.

Wikipediaartikeln säger tex:

It finds a victimization prevalence of 43.8 percent for lesbians, making it the second most affected group after bisexual women (61.1 percent), ahead of bisexual men (37.3 percent), heterosexual women (35 percent), heterosexual men (29 percent) and homosexual men (26 percent).
Men för Guds skull läs resten av wikipediaartikeln också och inte cherrypicka stycken som matchar din misogyna ståndpunkt. Ditt citat föregås av följande mening:

"The Centers for Disease Control and Prevention (CDC)'s 2010 National Intimate Partner and Sexual Violence Survey reports on the lifetime prevalence of rape, physical violence or stalking by an intimate partner, focusing for the first time on victimization by sexual orientation.".

Du är väl medveten om att många lesbiska och framförallt bisexuella kvinnor lever i heterosexuella relationer?

Lesbiska och bögar i parrelationer utgör ett mycket mindre statistiskt urval än heterosexuella par, så av den anledningen kan man få olika procentandelar av misshandel.

Varför citerade du inte dessa meningar också:

"Studies on abuse between gay male or lesbian partners usually rely on small convenience samples such as lesbian or gay male members of an association."[6] Some sources state that gay and lesbian couples experience domestic violence at the same frequency as heterosexual couples,[7] while other sources state domestic violence among gay, lesbian, and bisexual individuals might be higher than among heterosexual individuals, that gay, lesbian, and bisexual individuals are less likely to report domestic violence that has occurred in their intimate relationships than heterosexual couples are, or that lesbian couples experience domestic violence less than heterosexual couples do.[8] By contrast, some researchers commonly assume that lesbian couples experience domestic violence at the same rate as heterosexual couples, and have been more cautious when reporting domestic violence among gay male couples.[6]"

http://www.dvipiowa.org/myths-facts-...stic-violence/
"
  • 95% of domestic violence is reported by women – perpetrated against by their male partner.
  • When men are battered it is typically by their male intimate partner … battering occurs in gay and lesbian relationships at the same rate as heterosexual relationships – approximately 35%.
  • 80% of all violent crimes committed outside the home are committed by males … it is highly unlikely that women, generally peaceful and non-violent, would make up half of partner violence.
"

http://www.clarkprosecutor.org/html/domviol/facts.htm
http://www.safehorizon.org/page/domestic-violence-statistics--facts-52.html

Vecket lever i den galna villfarelsen att det dödliga våldet (mord, dråp och dödsmisshandel) är överlägset störst i lesbiska parrelationer och minst i förhållanden mellan två bögar. Jag har bett hen plocka fram en artikel som kan styrka hens påstående. Det kan hen förstås inte klara av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in