2016-07-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
USA var större kanske och hade mer "allierade" än Sovjet som fick "kall-slåss" rätt ensamma i sin ringhörna.
Jag vet faktiskt inte, du får läsa på denna sak. Jag är dock rätt säker på att det ekonomiska systemet inte var orsaken, den delas som sagt av många fler än Sovjet.
Och Jooo Kina ÄR kommunistiskt vad du än säger, förstår att det ju var en irriterande detalj.

ne just och det går ju att aktivt se till att det är just kvinnors arbeten som inte ska avlönas eller att just kvinnor ska göra de arbeten som plötsligt inte ska avlönas.
Inför du ditt system och tvingar ut kvinnor som får barn, så får du samma resultat som i andra I-länder där kvinnor måste välja sin självständighet/ trygghet/ yrke eller barn, dvs nativiteten sjunker rejält. Du har ett tydligt mönster gällande detta världen över.
så bara att välja faktiskt om man vill ha en vettig nativitet och demografi i landet.
1. Ta ifrån kvinnor mänskliga rättigheter, ta ifrån dem kontrollen över sin kropp/ reproduktion, i princip våldta alla kvinnor. Och jepp du får en hög nativitet.
2. Jämställdhet, så kvinnor och män samarbetar likvärdigt kring barn, och du får en nativitet runt 2,1, där den måste ligga för att vi ska ha +-0.

Ja herregud du…visst om du vill plocka bort soss från folk, eller ersättning som faller ut när en förälder dör, folk blir invalidiserade och alla övriga sociala trygghetssystem som ligger i denna avdelning bl.a så vet jag faktiskt inte vad jag mer har att säga dig…
Du vill tydligen bygga ett mini USA med enorm skillnad mellan rika/ trygga och fattiga/ otrygga i lilla Sverige. Där vi alltså ha hemlösa och sjuka som ska släpas sig runt gatorna och tigga?
gamla som inte ska få någon hjälp, barn som ingen orkar, har tid att ta hand om, sjuka/ handikappade som lämnas vind för våg att klara sig bäst de vill?

Du lever i ett land som valde blandekonomi en gång i tiden, och satsade på sitt folk via folkhemmsbygget, och som därefter pinnat på som ett av västvärldens mest rika och välfungerande länder och också bland de mest vällyckade socialt sett. Vi är berömda för vårt system. Vi är berömda för vår tillit, vårt sociala engagemang och jämställdhet.
Och det har fungerat och det fungerar utmärkt.
Men nääää!..du gillar inte att folk ska få leva tryggt eller jämställt…helvete heller, för du vill inte betala skatt till sjuka, gamla och barn (sånt där onödigt "hitte-på" jobb) sånt ska kvinnor (andra) sköta utan ersättning ( dvs ensamma betala dyrt för) och du vill ha en fru som minsann ska gå hemma och tvätta dina sockor och som du kan ha en ekonomisk hållhake på, känns ju mycket tryggare för ditt manliga ego antar jag?
Säg mig? är manliga egon verkligen så mycket viktigare än barn, gamla och sjuka och kvinnor?

jag kan bara säga att jag vill inte ens i 2 sekunder leva i ditt system, varför flyttar du inte till USA?
Här kan du läsa lite om de problem det landet har kring barnomsorg:

http://www.dn.se/insidan/tuffa-villkor-for-foraldrar-i-usa/

"Förskola är inget alternativ?
– För det första finns det få förskolor i Denver och så är det väldigt dyrt. Walter står ändå i kö till en och kan börja när han är två år. En ”dagisplats” kostar cirka 1 750 dollar i månaden, drygt 15 000 svenska kronor. "

Börjar det ramla ner ett mynt snart till varför jag upprepar att nej ditt samhälle ger INTE ALLA ett val, eftersom nej alla kan absolut inte betala 10 000 - 15 000 kr per månad för en dagisplats.

Och jag svarade dig med en motfråga, remember?
Incitament för att lura folk/ stat på pengar finns överallt. Ligger inbyggt i att vara människa.
Du får inte mer brottslighet i vårt system kontra ex. USA system.
Skulle jag säga något så skulle jag säga att ditt system VERKLIGEN tvingar folk att lura åt sig pengar eller att råna folk.
Och skulle man jämföra "ekonomisk" kriminalitet (och nästan all form av kriminalitet har ekonomiska drivkrafter) per capita Sverige och USA, så är jag övertygad om att USA ligger skyhögt över Sverige.

Båda systemen måste helt enkelt kämpa mot kriminalitet av de olika sorter som dyker upp.

nej är du som är förvirrad och enögd i skallen.
Och återigen nej…i ditt system hade kvinnor tvingats att välja mellan att få barn = hemmafru
eller inte få barn = yrkesliv.

Det där med att kunna välja när man får barn kan du glömma.

USA har högre barnafödande än Sverige.
Citera
2016-07-12, 20:31
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du kan ju försöka bemöta mina argument istället för Reductio Ad Hitlerum. Varje tid har sina lösningar men det kan ju noteras att i Tredje Riket så kunde kvinnor faktiskt välja mellan att vara hemmafruar eller göra karriär. Världens första kvinnliga berömda regissör Leni Riefenstahl kan ju nämnas.
Jag har redan bemött dina argument. I Tredje Riket fick kvinnorna vara antingen hemmafruar och föda barn ELLER göra yrkeskarriär och inte föda barn. Yrkeskarriär var inte förenlig med familjeliv. Leni Riefenstahl hade aldrig kunnat bli både en berömd propagandafilmare OCH mamma till småbarn. Det fanns varken föräldraförsäkring eller utbyggd barnomsorg på Hitlers tid. Inte heller fanns män som ville ställa upp som hemmamakar och ta hand om barn och hushåll medan fruarna var ute och gjorde sina yrkeskarriärer som bl a stjärnregissörer.
Citera
2016-07-12, 20:41
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag har redan bemött dina argument. I Tredje Riket fick kvinnorna vara antingen hemmafruar och föda barn ELLER göra yrkeskarriär och inte föda barn. Yrkeskarriär var inte förenlig med familjeliv. Leni Riefenstahl hade aldrig kunnat bli både en berömd propagandafilmare OCH mamma till småbarn. Det fanns varken föräldraförsäkring eller utbyggd barnomsorg på Hitlers tid. Inte heller fanns män som ville ställa upp som hemmamakar och ta hand om barn och hushåll medan fruarna var ute och gjorde sina yrkeskarriärer som bl a stjärnregissörer.

Nej, det gjorde du inte utan du började gagga om Hitler. Du pösmunkade genom att referera till EU och om varför fler kvinnor i förvärvsarbete vore bra för BNP varpå jag replikerade. Jag skrev om BNP per capita, produktivitetsutveckling och arbetskraftsökning. Bemöt det istället.
Citera
2016-07-12, 21:21
Medlem
Citat:
Eftersom du bevisligen hyllat marxism, planekonomi och tvång i den här tråden så har jag blivit tvungen att tillrättavisa dig. Inte för att du lär ta till dig men det ger mig tydligare argument för det frihetliga system jag företräder och samtidigt får jag exponera dig för vad du egentligen är, en kommunist. I mitt system kan kvinnor välja alltifrån hemmafru till karriärkvinna eller något däremellan. Det valet vill du hindra kvinnor från att ha.
Och jo, planekonomi är en katastrof och det är därför som bara skämtlandet Nordkorea har det kvar. Planekonomi ger systematisk snedallokering av resurser eftersom det saknas en prismekanism som signalerar brist och överskott. Inte heller finns det några incitament för effektivitet hos arbetskraft och kapital. Det är vad ekonomi handlar om, att allokera resurser effektivt och eftersom planekonomi inte klarar det så är den definitionsmässigt en katastrof.

Jag har ingenstans varken hyllat marxism eller planekonomi. Och verkligen inte tvång.
I ditt system, som vi för övrigt redan haft genom historien och har på många platser på jorden, så har alla kvinnor bevisligen INTE denna möjlighet. Finns liksom inget du kan säga för att motbevisa detta.

Citat:
Jag bemöter dina svar.

1. Du använder de argument som för tillfället passar dig bäst. Tidigare i tråden har du betonat pengar, ekonomi och maximering av BNP men nu låtsas du vara humanist istället. Men sanningen är att du vare sig förstår vad som skapar välstånd eller äger rätt att beteckna dig som humanist. Att tvinga kvinnor till förvärvsarbete är inte humant.

2. Nej, utpräglat marxistisk-kollektivistiska system som du företräder skapar raka motsatsen till tillit, nämligen misstänksamhet. Tillit kan inte staten trolla fram utan vill man ha det så bör man förorda etniskt homogena samhällen. Det senare är vad forskningen ger stöd för. Vilket också är vad jag förordar men knappast du.

3. Du beskriver Sveriges framtid på pricken här. Det får du poäng för av mig. Läs det du själv skrev och gör det flera gånger för det är vad som väntar svenskarna varav mycket redan börjat realiseras. Särskilt våldtäkter, rån och misshandel. Ett samhälle som ni i vänstern arbetat för. Vänstern är som en inverterad Kung Midas, allt ni tar i förvandlas till skit.

4. Om ni i vänstern verkligen hade velat göra något åt de riktigt stora och orättvisa skillnaderna så hade ni ägnat er åt att kritisera banksystemet istället för att mäta längden på olika yrkesgruppers bajskorvar. Det är bankplutokratin som genom ett riggat system samlar tillgångarna och makten i toppen av pyramiden medan skulder och ansvar skickas nedåt. Men det är ni i stort sett tysta om och det beror antagligen på att vänstern nu som alltid sponsras av bankirerna. Detta faktum, ett FRB-baserat Federal Reserve system, tillsammans med USAs mångetniska demografi är orsak till att landet löper stor risk att implodera. Men det begriper du inte eftersom du inte förstår ett jota av hur det ekonomiska och finansiella systemet är uppbyggt. Inte heller inser du att mångetniska samhällen är dömda till undergång.

Jag noterar att du fortfarande inte besvarat min frågeställning om incitament och överutnyttjande. Men ett uteblivet svar är ju också ett svar och så många gånger nu som du duckat så har jag min slutsats ganska klar.

1. Vad skulle detta föreställa för "svar" menar du?
men att tvinga män till förvärvsarbete och jobba för 2 + barn skulle vara humant då menar du?
haha…så jävla dumt.
Pengar, ekonomi, BNP, ekonomiska system etc. är självklart av vikt. men de ska inte förvandlas till meningen med allt, för då har vi ju fan glömt bort varför vi finns.
Inte heller ska vi muta in halva könet till slitsamt men lönsamt förvärsarbete och andra till olönsamt
hemarbete. Finns ingen vinst/ trygghet/ intelligens i detta överhuvudtaget. Eftersom båda könen har behov av flera saker, en helhet i livet, än vad man kan finna i dessa hörn av spelplanen.

2. Sverige är ett av världens mest tillitsfulla samhällen, bland I-länder räknat i vart fall.
Och ja…? Vad gör man i Sverige? Betalar man snällt sin skatt så alla kan leva tryggt och få hjälp och stöd vid kriser eller gör man inte?
http://www.svd.se/den-svenska-tilliten-har-bestatt-i-tusen-ar

3. Och? från vilken typ av samhälle kommer dessa som våldtar, rånar och saknar tillit? hmm?
Har de kvinnor som de tvingar vara hemmafruar? eller jämställdhet? Har de ekonomiska system som ser till att alla har trygghet eller skickar de folk på gatan? Nå?

Måste säga att du är extremt patetisk, när du bara serverar mig alla dessa uppenbara inlägg på ett fat.

4. Hört om "Occupy Together" eller "Occupy Wall street" som de också heter? Klar vänsterrörelse som protesterar mot giriga banker och vansinniga ekonomiska system.
Är det någon politisk ideologi som just protesterar hej vilt mot dessa system så är det ju fan vänstern.
Hänger du överhuvudtaget med i vad som händer?

Översätt din bank till din familjepolitik och du får samma system av någon i "toppen" som roffar åt sig alla pengar och någon i botten som ska jobba gratis och ta allt ansvar med sånt toppen inte vill göra. Där har du ditt berömda "teamwork". Team: Ge män alla fördelar kallas det, eller manlig överordning eller gammal hederlig "feministiska": Patriarkat.

Jag har svarat dig i denna fråga t.o.m 2 ggr. Du ahr däremot inte svarat mig hur exakt ditt system med valfrihet ska se ut. Det svaret du gav var absolut inte tillförlitligt.
Svaret är att du har fan inget svar, och du inser nog också att ja utan subventionerad barnomsorg m.m. från staten så kommer "någon" tvingas göra detta för alla helt nödvändiga jobb gratis hemma.
Och denna någon kommer vara den som tjänar minst i en familj…så jag bara varnar dig…denna någon kommer mycket troligt bli lika mycket män (du) om detta skitsystem återvänder på vår samhällshorisont igen. Och då tror jag inte din kokälla pinglar lika glatt längre.
Citera
2016-07-12, 22:09
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag har ingenstans varken hyllat marxism eller planekonomi. Och verkligen inte tvång.
I ditt system, som vi för övrigt redan haft genom historien och har på många platser på jorden, så har alla kvinnor bevisligen INTE denna möjlighet. Finns liksom inget du kan säga för att motbevisa detta.

1. Vad skulle detta föreställa för "svar" menar du?
men att tvinga män till förvärvsarbete och jobba för 2 + barn skulle vara humant då menar du?
haha…så jävla dumt.
Pengar, ekonomi, BNP, ekonomiska system etc. är självklart av vikt. men de ska inte förvandlas till meningen med allt, för då har vi ju fan glömt bort varför vi finns.
Inte heller ska vi muta in halva könet till slitsamt men lönsamt förvärsarbete och andra till olönsamt
hemarbete. Finns ingen vinst/ trygghet/ intelligens i detta överhuvudtaget. Eftersom båda könen har behov av flera saker, en helhet i livet, än vad man kan finna i dessa hörn av spelplanen.

2. Sverige är ett av världens mest tillitsfulla samhällen, bland I-länder räknat i vart fall.
Och ja…? Vad gör man i Sverige? Betalar man snällt sin skatt så alla kan leva tryggt och få hjälp och stöd vid kriser eller gör man inte?
http://www.svd.se/den-svenska-tilliten-har-bestatt-i-tusen-ar

3. Och? från vilken typ av samhälle kommer dessa som våldtar, rånar och saknar tillit? hmm?
Har de kvinnor som de tvingar vara hemmafruar? eller jämställdhet? Har de ekonomiska system som ser till att alla har trygghet eller skickar de folk på gatan? Nå?

Måste säga att du är extremt patetisk, när du bara serverar mig alla dessa uppenbara inlägg på ett fat.

4. Hört om "Occupy Together" eller "Occupy Wall street" som de också heter? Klar vänsterrörelse som protesterar mot giriga banker och vansinniga ekonomiska system.
Är det någon politisk ideologi som just protesterar hej vilt mot dessa system så är det ju fan vänstern.

Översätt din bank till din familjepolitik och du får samma system av någon i "toppen" som roffar åt sig alla pengar och någon i botten som ska jobba gratis och ta allt ansvar med sånt toppen inte vill göra. Där har du ditt berömda "teamwork". Team: Ge män alla fördelar kallas det, eller manlig överordning eller gammal hederlig "feministiska": Patriarkat.

Jag har svarat dig i denna fråga t.o.m 2 ggr. Du ahr däremot inte svarat mig hur exakt ditt system med valfrihet ska se ut. Det svaret du gav var absolut inte tillförlitligt.
Svaret är att du har fan inget svar, och du inser nog också att ja utan subventionerad barnomsorg m.m. från staten så kommer "någon" tvingas göra detta för alla helt nödvändiga jobb gratis hemma.
Och denna någon kommer vara den som tjänar minst i en familj…så jag bara varnar dig…denna någon kommer mycket troligt bli lika mycket män (du) om detta skitsystem återvänder på vår samhällshorisont igen. Och då tror jag inte din kokälla pinglar lika glatt längre.

Det är bara att läsa dina inlägg här i tråden så kan alla se hur du försvarat Marx, planekonomi och tvång. Kvinnor har haft möjlighet till utbildning och förvärvsarbete under lång tid i Sverige, långt innan Palme-bolsjevismen förstörde valmöjligheterna. Men du tänker kanske komma dragande med någon obskyr avkrok i världen, ja någon primitiv stam då förstås som inte tillämpar dina matriarkala principer?

1. Stjäl inte mina argument för det är JAG och INTE du som i den här tråden fört fram att det finns andra värden än pengar. Skillnaden är att i mitt system kan man och kvinna välja hur de ska prioritera, mer tid eller mera pengar. Det går inte i ditt anti-mänskliga marxistiska tvångssystem. Du är en tjänare av penningguden så hyckla inte och försök framställa dig som humanist. Återigen, din utgångspunkt är att man och kvinna är konkurrenter om resurser men historiskt har de utgjort ett "team" och tjänat på det.

2. FEL. Sverige hade väldigt hög tillit när landet var etniskt homogent. Så ser det inte ut längre och följaktligen är tilliten sjunkande. Nedan ett seminarium som TCO höll i ämnet.

"Förtroendet för offentliga institutioner minskar och misstron mellan människor ökar i Sverige. Vilken roll spelar stat och kommun för vårt förtroende till offentliga institutioner och varandra?"

http://www.tco.se/EVENT/TCO-i-almedalen/tilliten-i-samhallet-sjunker--vad-kan-staten-och-kommunerna-gora/

3. Logiskt felslut av dig. Det finns inget kausalt samband som säger att MENA-hanarnas våldtäktsbenägenhet beror på systemet i deras hemländer. Hur kommer det sig att exempelvis koreaner t.o.m är mindre våldsamma och våldtäktsbenägna än vita när de i sitt hemland knappt har några statliga trygghetssystem och än mindre något jämställdhetsivrande? Hör jag...genetik?

4. Har vänstern i Sverige någon motsvarighet till Occupy Wall Street? Inte vad jag sett och i USA dog den rörelsen ut väldigt fort och numer ägnar sig den amerikanska vänstern mest åt Trump-hat. Trump som förresten vill se en översyn av Federal Reserve. I Sverige har jag bara sett SvP av de politiska partierna som kampanjat mot bankerna.

Att du jämför relationen mellan man och hustru med utsugarbankirernas relation till offren bevisar återigen hur feministiskt hjärntvättad du är. Du har garanterat inga barn och din allegori är urusel. Man och kvinna är ett "team".

Nej, du har inte alls besvarat min fråga om överutnyttjande och bristande incitament i ditt marxistsystem. Du biter dig fast vid att utan "Någon annan"=staten så skulle folk inte ens klara av att torka sig i röven. Jag har däremot redogjort för att med mycket lägre skatter, sambeskattning och ett skuld-och räntefritt penningsystem så skulle en familj kunna leva på en lön om de önskar. Men var klämmer egentligen skon? Inget skulle hindra kvinnor från att göra karriär i mitt system. Jag tror att det handlar om alla låtsaskarriärer som staten skapat åt främst många kvinnor och som skulle försvinna om ditt förljugna Sovjetsystem tas bort. En ytterst liten klick akademikerkvinnor som fått otillbörliga fördelar som politrucker, byråkrater och andra parasittjänster är nog vad du värnar om istället för alla vanliga kvinnor som önskar reella valmöjligheter.
Senast redigerad av Endevil 2016-07-12 kl. 22:51.
Citera
2016-07-12, 22:21
Medlem
Citat:
Hört om "Occupy Together" eller "Occupy Wall street" som de också heter? Klar vänsterrörelse som protesterar mot giriga banker och vansinniga ekonomiska system.

Väldigt mycket av kritiken mot giriga banker och det finansiella systemet kommer från den amerikanska högern.

Kolla Donald Trumps valkampanj där han gör en väldigt stor grej av att Hillary är köpt av storbanker som Goldman Sachs medan han själv inte finansieras av kampanjbidrag från finanseliten på Wall Street.
Citera
2016-07-12, 23:59
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
Väldigt mycket av kritiken mot giriga banker och det finansiella systemet kommer från den amerikanska högern.

Kolla Donald Trumps valkampanj där han gör en väldigt stor grej av att Hillary är köpt av storbanker som Goldman Sachs medan han själv inte finansieras av kampanjbidrag från finanseliten på Wall Street.

De marxistiska occupyrörelserna föll mycket till följd på av egen infektering. Roande att få se deras extremt lågeffektiva organisering och problem med enkel ordning.

USA´s libertarianer är rätt vassa i sin kritik mot svågerkapitalismen.
Bland libertarianer finns inga som helst issues rörande hemmafruarnas vara eller icke. Hemskolning står dessutom mycket högt i kurs.
Citera
2016-07-13, 00:00
Medlem
Citat:
Det är bara att läsa dina inlägg här i tråden så kan alla se hur du försvarat Marx, planekonomi och tvång. Kvinnor har haft möjlighet till utbildning och förvärvsarbete under lång tid i Sverige, långt innan Palme-bolsjevismen förstörde valmöjligheterna. Men du tänker kanske komma dragande med någon obskyr avkrok i världen, ja någon primitiv stam då förstås som inte tillämpar dina matriarkala principer?

Ok, så citera då dessa stycken där jag säger att jag är marxist eller gillar marxism eller "försvarar"
kommunism eller planekonomi….tönt.
Jag motsäger ditt skitsnack med lite mer nyanserade resonemang det är allt.

Citat:
1. Stjäl inte mina argument för det är JAG och INTE du som i den här tråden fört fram att det finns andra värden än pengar. Skillnaden är att i mitt system kan man och kvinna välja hur de ska prioritera, mer tid eller mera pengar. Det går inte i ditt anti-mänskliga marxistiska tvångssystem. Du är en tjänare av penningguden så hyckla inte och försök framställa dig som humanist. Återigen, din utgångspunkt är att man och kvinna är konkurrenter om resurser men historiskt har de utgjort ett "team" och tjänat på det.

2. FEL. Sverige hade väldigt hög tillit när landet var etniskt homogent. Så ser det inte ut längre och följaktligen är tilliten sjunkande. Nedan ett seminarium som TCO höll i ämnet.

"Förtroendet för offentliga institutioner minskar och misstron mellan människor ökar i Sverige. Vilken roll spelar stat och kommun för vårt förtroende till offentliga institutioner och varandra?"

http://www.tco.se/EVENT/TCO-i-almedalen/tilliten-i-samhallet-sjunker--vad-kan-staten-och-kommunerna-gora/

3. Logiskt felslut av dig. Det finns inget kausalt samband som säger att MENA-hanarnas våldtäktsbenägenhet beror på systemet i deras hemländer. Hur kommer det sig att exempelvis koreaner t.o.m är mindre våldsamma och våldtäktsbenägna än vita när de i sitt hemland knappt har några statliga trygghetssystem och än mindre något jämställdhetsivrande? Hör jag...genetik?

4. Har vänstern i Sverige någon motsvarighet till Occupy Wall Street? Inte vad jag sett och i USA dog den rörelsen ut väldigt fort och numer ägnar sig den amerikanska vänstern mest åt Trump-hat. Trump som förresten vill se en översyn av Federal Reserve. I Sverige har jag bara sett SvP av de politiska partierna som kampanjat mot bankerna.

Att du jämför relationen mellan man och hustru med utsugarbankirernas relation till offren bevisar återigen hur feministiskt hjärntvättad du är. Du har garanterat inga barn och din allegori är urusel. Man och kvinna är ett "team".

Nej, du har inte alls besvarat min fråga om överutnyttjande och bristande incitament i ditt marxistsystem. Du biter dig fast vid att utan "Någon annan"=staten så skulle folk inte ens klara av att torka sig i röven. Jag har däremot redogjort för att med mycket lägre skatter, sambeskattning och ett skuld-och räntefritt penningsystem så skulle en familj kunna leva på en lön om de önskar. Men var klämmer egentligen skon? Inget skulle hindra kvinnor från att göra karriär i mitt system. Jag tror att det handlar om alla låtsaskarriärer som staten skapat åt främst många kvinnor och som skulle försvinna om ditt förljugna Sovjetsystem tas bort. En ytterst liten klick akademikerkvinnor som fått otillbörliga fördelar som politrucker, byråkrater och andra parasittjänster är nog vad du värnar om istället för alla vanliga kvinnor som önskar reella valmöjligheter.

1. Skitsnack igen. Den åsikten går liksom inte ha patent på för att man ev. tror sig sagt den först.
Och ditt intresse i denna tråd är ju att propagera hemmafrurollen för kvinnor specifikt, och vad ger det för återstående värden i livet för män? hmm?

2. Är snarare senaste tidens högerpolitik (din politik) som börjat nagga tilliten i kanterna.

3. Våldtäktsbeteende sitter i kultur och knappast i gener. Hade det sutitt i gener hade alla män våldtagit.Och vad vet du om koreanska mäns beteende och deras kvinnors vilja/ möjlighet att anmäla?

https://en.wikipedia.org/wiki/Miryang_gang_rape

4. Occupy rörelsen är rätt internationell, du hade dem ex. i Göteborg om du nu minns.
samt här: http://occupy.se
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13785934.ab
Man och fru är endast ett funktionellt team om man ger lika livsmöjligheter, makt och självständighet åt båda. Fatta! Man är inte ett team om man säger jag ska ha rätt till detta och detta men du ska göra skitjobbet gratis hela ditt liv och skiljer vi oss så tar jag mina pensionspoäng och drar. Vad fan skulle det "teamet" vara värt för kvinnor tycker du?
Du får ju fan vara bra bakom flötet om du tror att intelligenta kvinnor någonsin skulle gå med på den skitsitsen och sånt dravel du kommer med.

Sen fattar du visst väldigt dåligt att staten inte är "någon annan" utan alla. Du, jag …alla som betalar skatt. Är du själv med i ekvationen kan det ju knappast vara "någon annan".
Däremot om man aktivt ser till att sätta sig själv utanför och "särskiljer" så är det någon annan, och den som pysslar med den aktiviteten är du och inte jag.
Jg anser att alla ska betala via ekonomi och tid och arbete och alla ska ha möjlighet få ekonomisk självständighet och värdig personlig utveckling som inte bara ska bestå av att fylla tvättmaskiner.
Där har du "team" värdigt namnet.
Är du som tycker kvinnor till skithörnet och män till bästhörnet i livet…Kvinnor (= någon annan!) ska betala med otrygghet, trista liv, osjälvständighet, urusla pensioner för att de absolut viktigaste arbetena i samhället blir gjorda etc…män ska ha statusen, karriärer, makten och pengarna och! slippa serva för andra olönande.
Senast redigerad av Merapi 2016-07-13 kl. 00:04.
Citera
2016-07-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen

Giriga banker ÄR högern….
Republikanerna i USA hatar Trump. Han skämmer ut dem så det stänker om det, du har inte fattat det?

Trump drar i varenda populistisk tråd han kan finna, förhoppningsvis så drar han i så många trådar samtidigt så korthuset rasar…
Citera
2016-07-13, 00:40
Medlem
Citat:
Republikanerna i USA hatar Trump. Han skämmer ut dem så det stänker om det, du har inte fattat det?

Trump drar i varenda populistisk tråd han kan finna, förhoppningsvis så drar han i så många trådar samtidigt så korthuset rasar…

Giriga banker i USA finansierar både vänstern (Hillary Clinton och Obama) och högern i USA. Vilka var största bidragsgivare till Obamas kampanj när han blev president 2008? Goldman Sachs!

Republikanerna i USA hatar Trump för att han inte vill låta sig köpas av dessa finansintressen och för att han är emot de neokonservativa. Kolla på de kandidater som det republikanska etablissemanget tog fram i primärvalet. Politiker som Jeb Bush med finansbankerna i ryggen.
Citera
2016-07-13, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
De marxistiska occupyrörelserna föll mycket till följd på av egen infektering. Roande att få se deras extremt lågeffektiva organisering och problem med enkel ordning.

USA´s libertarianer är rätt vassa i sin kritik mot svågerkapitalismen.
Bland libertarianer finns inga som helst issues rörande hemmafruarnas vara eller icke. Hemskolning står dessutom mycket högt i kurs.

Libertarianer saknar dock förmåga att bli en stark politisk kraft i USA. Ron Paul är den som kommit längst och det gick inte så bra för honom.

Donald Trump däremot går hem och är vass i sin kritik mot Wall Street.
Citera
2016-07-13, 00:52
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Alla kapitalister vet att kapitalismens största hot är korruption. Staten är den enskilt störst korrumperande faktorn. Det fina är att fria marknader omöjliggör att korrupta bolag kan dominera marknaden.
Därför har ingen planekonomi fungerat. Alla planekonomier har t.ex. en fri svart marknad för allt möjligt.
Den enda bostadsmarknad som fungerar i t.ex. STHLM, är den fria svarta marknaden. Utan den skulle STHLM sluta fungera.

Ingen av marxismens modeller för hur ett samhälle skall struktureras har någonsin fungerat. Då vare sig kvinnor eller män är funtade att passa dyssfunktionella teorier kring vår mänsklighet.

Bolag som aspirerat till att bli världens bästa för sina anställda genom att ombesörja de anställdas alla behov... Trots hummerluncher, fixat hushålsbestyr, deras bilar servas på arbetstid mm. så förlorar dessa bolag till anställda som vill vara mänskliga och "sina egna". Därmed fungerar inte ens mikrokorruption.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-07-13 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in