2016-06-29, 23:23
Medlem
Är det någon som har hört något nytt?
Citera
2016-07-02, 01:28
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerkola
Tror alla möller är släkt här i stan, några av dom som bytt efternamn och heter annat nuförtiden.
Inte direkt bra rykte det där efternamnet.
Nu överdriver du nog lite.
Har jobbat länge med tre st ur släkten och dom var som vilka andra somhelst som jag haft att göra med.
Och jör**en har jag klämt flera öl med i min ungdom och han var helt ok.
Citera
2016-07-04, 11:30
Medlem
när är rättegången?
Citera
2016-07-04, 12:08
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testarhea
när är rättegången?

Lär nog dröja till efter sommaren.

Först måste FUP:en sammanställas. Vilket lär ta en hel del tid.
Sedan ska försvaret ha chans att läsa, komplettera osv...

Gissning: September/oktober
Citera
2016-07-06, 20:14
Medlem
MORD Det var i slutet av juni som en svårt skadad man hittades utanför ett flerfamiljshus i Malmberget. Mannen kördes till sjukhus men avled senare.

Några dagar senare häktades en 21-årig kvinna och en 33-årig man på sannolika skäl misstänkta för mord på 36-åriga mannen.

Senast 7 juli klockan 11:00 skulle åtal vara väckt, men nu har åtalstiden förlängts till 21 juli klockan 11:00.

http://www.kuriren.nu/nyheter/gallivare/senaste-nytt-om-malmbergsmordet-8908012.aspx
Citera
2016-07-12, 15:35
Medlem
33 åringen är släppt!
Citera
2016-07-14, 01:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
33 åringen var nyss förbi mig och snackade lite. Han sa att han hade ångest och han såg ganska så sliten ut. Hoppas att det går bra för honom för jag tycker att han är schyst.
Citera
2016-07-14, 23:39
Medlem
Så nu är pundarhäxan ensam inlåst😀
Citera
2016-07-20, 01:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har ni hört något nytt? Det har varit gaska dött i tråden nu ett tag.

Hörde på jobbet igår att J*mmy fick två högg i hjärtat. Är det någon som kan bekräfta detta om det nu är sant. I så fall är det ju mord och inget dråp?
Citera
2016-07-20, 01:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag känner inte F*nny så särskilt bra, har bara träffat på henne någon gång när hon har hälsat på kompisar till mig. Och det är nog tre år sedan jag såg henne senast. Har slutat att umgås i de här kretsarna.

Men jag undrar hur hon blev som hon blev, med tanke på att hon kommer från finare förhållanden än vad de flesta andra missbrukare i stan gör och hon är inget skilsmässobarn eller så.

Hon kan ju förstås ha någon form av bokstavskombination eller något liknande och knarkar för självmedicinera sig. Men undrar ändå hur det kunde gå så snett för henne.

J*mmy kände jag inte heller så särskilt bra, har träffat honom på stan några gånger och då var han alltid trevlig och jag snackade lite med honom. Bara en gång har jag sett honom hotfull, och det var när han skulle slå ihjäl fd kompis till mig som jag fick rädda.

De övriga medgärningsmännen i fallet känner jag då bättre. Hoppas att de går fria iallafall 33 åringen, då jag är både god vän med honom och hans familj.

Får be om ursäkt om det här blev OT, är något berusad för tillfället. Mvh/Jojje.
Citera
2016-07-20, 07:30
Medlem
Citat:
Den 21-åriga kvinnan misstänks ha mördat sin ex-pojkvän i Malmberget.
Själv påstår hon att offret inte ville acceptera att förhållandet var slut och att hon fruktade för sitt liv.
Hon säger att hon känner stor skuld över att ha tagit livet av en person i sin närhet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23197313.ab
Citera
2016-07-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av littlewolfie
Mamman till BO:s sotter blev tydligen misshandlad med en yxa av av BO!

Vart står detta ngnstans om ?/nyfiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in