Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-11, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Mer om Flynn angående IS och Ryssland. Att de samarbetar är ett centralt tema i den nya boken. Mannen är en dåre, eller så har han gjorts till dåre av medförfattaren och psykfallet (((Ledeen))):
http://www.bloomberg.com/view/articles/2016-07-11/michael-flynn-s-all-out-war-on-terror

Han går även ut via twitter och förklarar för oss som hoppats på lite vett i Rysslandssynen att han är missförstådd:

https://twitter.com/GenFlynn/status/752134040245837824

Jag var inte "concerned" innan, men jag blev det när jag såg vad boken handlade om, idiot!

Det han säger i och om boken är fan sinnessjukt. Det är sånt där man brukar höra från dårarna i Ukrainatråden, samma dårar som hatar Trump i den här tråden ibland, för övrigt. Med en riktigt sjuk jävel som Flynn i administrationen kanske de kan omvändas till Trumpfans?
Konstigt. Såg ett par intervju/läst ett par artiklar om honom: han ville samarbeta med alternativt var ganska försiktigt om Ryssland.

Verkar som att alla i amerikansk militär är riktiga russofober
All eyes on Trump
2016-07-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Två mätningar från Florida idag:
JMC, juli 9-10: Trump +5
http://winwithjmc.com/wp-content/uploads/2016/07/Florida-Executive-Summary.pdf

Trump 47%
Clinton 42%
Johnson 2%
Stein 1%
Undecided 8%

OnMessage, juni 26-28: Trump +2
http://www.tampabay.com/blogs/the-buzz-florida-politics/florida-poll-trump-has-narrow-lead-over-clinton/2284961
Trump 47
Clinton 45
Undecided/Other 8

Enligt 538:
JMC: B-, R+0.2
OnMessage: C+, R+1.1

Nevada Monmouth poll:

Clinton 45%

Trump 41%

Inom margin of error 4.9%

Among self-identified Republicans, 88% support Trump while 6% actually choose Clinton and 2% back Johnson or another candidate. Among Democrats, 92% support Clinton while 3%

Citat:
One question at this early stage is whether Clinton can hold onto the small but crucial number of Republican voters who are currently supporting her or whether Trump can win them over as well as Democrats backing Johnson," said Patrick Murray,

Romney förlorade med 7% så inte fan är hon en Obama inte.
Senast redigerad av seeeg321 2016-07-11 kl. 23:45.
2016-07-11, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Herrejävlar vilket as han var! Nu finns det ingen hederlig republikan kvar som skulle pissa på honom om han brann.
/Pz
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan du förtydliga vad han har gjort nu?
Hoho, även jag blev nyfiken nu. Ni två tillsammans med herr wilker är min Anders-Lindberg-panel. Om ni ogillar något, måste det vara riktigt bra för mig
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nevada Monmouth poll:

Clinton 45%
Trump 41%

Inom margin of error 4.9%

Among self-identified Republicans, 88% support Trump while 6% actually choose Clinton and 2% back Johnson or another candidate. Among Democrats, 92% support Clinton while 3%

Romney vann med 7% så inte fan är hon en Obama inte.
Förlorade
Annars rätt så bra siffror för Trump
2016-07-11, 23:39
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Romney vann med 7% så inte fan är hon en Obama inte.

Nej, Obama vann Nevada med knappt 7%. Enligt denna mätning ligger Trump bättre till än Romney.
2016-07-11, 23:43
Medlem
Citat:
Hoho, även jag blev nyfiken nu. Ni två tillsammans med herr wilker är min Anders-Lindberg-panel. Om ni ogillar något, måste det vara riktigt bra för mig

Förlorade
Annars rätt så bra siffror för Trump

haha förlorade ska det va men annars är det bra inte ens latinos kan stå emot Trump.

Från Trump idag under ett tal:

Trump: ‘I am the Law and Order Candidate’
2016-07-11, 23:52
Medlem
Citat:

Trump 47%
Clinton 42%
Johnson 2%
Stein 1%
Undecided 8%

http://www.tampabay.com/blogs/the-buzz-florida-politics/florida-poll-trump-has-narrow-lead-over-clinton/2284961
Trump 47
Clinton 45
Undecided/Other 8

Enligt 538:

Riktigt starka resultat! JMC har dock +0.9% R när jag tittar, om jag gör rätt.
2016-07-11, 23:52
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det han säger i och om boken är fan sinnessjukt. Det är sånt där man brukar höra från dårarna i Ukrainatråden, samma dårar som hatar Trump i den här tråden ibland, för övrigt. Med en riktigt sjuk jävel som Flynn i administrationen kanske de kan omvändas till Trumpfans?

Ja, det där är nog det första vettiga som jag sett någon i Trumpcirkusen säga; jag hoppas att man satsar på denne Flynn i någon relevant roll.

Generellt sett tycks man från GOP få in Trump allt mer i fållan nu, och även om han kommer med vansinnigheter fortfarande så ser inte det blivande valmanifestet så illa ut som man kunde ha fruktat:

Citat:
The Republican Party’s platform is said to have reinstated a reference to Jerusalem as the “undivided” capital of Israel, CNN*reported*on Sunday.
http://www.haaretz.com/world-news/u-s-election-2016/1.730120

Även diskussionerna om handeln tycks ha mildrats en smula.
2016-07-11, 23:58
Bannlyst
Citat:
haha förlorade ska det va men annars är det bra inte ens latinos kan stå emot Trump.

Från Trump idag under ett tal:

Trump: ‘I am the Law and Order Candidate’
Det här med latinos är jävligt konstigt. Romney var nog en äcklig typ, men, att Trump skulle varit bättre bland latinos, skulle jag ärligt talat aldrig trott. Detta med tanke på eventuell Bradley effekt

Ska man kanske tipsa Åkesson att ta en selfie ätande kebabtallrik?
2016-07-12, 00:00
Bannlyst
Citat:

Trump 47%
Clinton 42%
Johnson 2%
Stein 1%
Undecided 8%

Trump 47
Clinton 45
Undecided/Other 8

Enligt 538:

Mycket bra siffror! Dock förväntar jag mig en hel del upp och ner i pollarna fram till valet tack vare sjw:s och svarta.
2016-07-12, 00:07
Medlem
Citat:
Det här med latinos är jävligt konstigt. Romney var nog en äcklig typ, men, att Trump skulle varit bättre bland latinos, skulle jag ärligt talat aldrig trott. Detta med tanke på eventuell Bradley effekt

Trumps islam-ställning ska vara rätt så populär bland hispanics (Tror att de är kristna till stor del? De var inte så heta på Mormon-grejen hos Mittens), Floridas Kuba-befolkning är också historiskt sett republikansk.
2016-07-12, 00:18
Medlem
Citat:

Trump ligger ju under i Kalifornien med 30% mot Clinton i en ny poll så det är nytt rekord i den staten.

Mexikanerna verkar ju hata honom men Trump leder Kubaner i Florida med 11% Romney förlora Kubaner med 2% där. Så hade jag varit Trump skulle jag åkt ner till Florida och lovat Kubanerna ett liv som kungar om han bli vald.
2016-07-12, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Trumps islam-ställning ska vara rätt så populär bland hispanics (Tror att de är kristna till stor del? De var inte så heta på Mormon-grejen hos Mittens), Floridas Kuba-befolkning är också historiskt sett republikansk.
Citat:
Trump ligger ju under i Kalifornien med 30% mot Clinton i en ny poll så det är nytt rekord i den staten.
Mexikanerna verkar ju hata honom men Trump leder Kubaner i Florida med 11% Romney förlora Kubaner med 2% där. Så hade jag varit Trump skulle jag åkt ner till Florida och lovat Kubanerna ett liv som kungar om han bli vald.
Jag menade inte bara Florida.
Som sagt trodde jag på, att Trump skulle få bättre/liknande siffror som Romney/McCaine med tanke på eventuell Bradley.

Mexico's president: 'No way' we'd pay for a wall — Politico

Citat:
“There is no way to have Mexico pay the — a wall, but any decisions inside United States is a decision of its government,” Peña Nieto told CNN’s Fareed Zakaria in an interview that aired Sunday on Zakaria’s program. “There is no way that Mexico can pay [for] a wall like that.”

Peña Nieto also hit Trump for his characterizations of Mexicans, saying he “cannot agree with such a generalization for Mexicans” being rapists, drug dealers and criminals.

“There's no way to agree with comments like these which describe all Mexicans in such a way,” he said. “I believe that in every country, there are individuals who are criminals, that we need to fight and apply the full extent of the law.”

On the election itself, Peña Nieto said he’s “sure that both [Clinton and Trump] would like to build good conditions and better wellness for their people.

“We are very respectful to whomever is elected,” he continued. “We want to build a positive and constructive relation among Mexico and to whomever becomes president of United States.”
Känns som att även Mexikanske presidenten tror, att Trump vinner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in