2016-07-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
vilka har misslyckats i belgien, zetterberg, andersson ingesson gick det bra för

Nej, Kennet Andersson gick det kasst för och han återvände till Sverige.
2016-07-09, 16:28
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Molins, Magnus Eriksson, Erik Johansson, Ajdarevic, Viktor Prodell, Tom Pettersson och Michael Almebäck är de jag kommer på såhär på rak arm från de senaste åren. Alla kanske inte misslyckades totalt men de fick ta ett kliv ner i karriären när de lämnade Belgien. Nog för att Belgien antagligen är det tråkigaste landet i Väst/Centraleuropa men att så många misslyckas känns märkligt.

Edit: Fredrik Stenman och Samuel Armenteros har också misslyckats i Belgien. Jiloan Hamad och Behrang Safaris tid i Belgien var okej men knappast lyckad.

Spelare som Tom Pettersson, Prodell och Almebäck är ju fullgoda på gränsen till bra allsvenska spelare. Varken mer eller mindre. Så att de inte slog igenom med dunder och brak är ju inte supermärkligt.

Varför Astrit inte passar in i speciellt många lag har jag skrivit uppsatser om tidigare.

Molins drog väl korsbandet typ direkt?

Känns ju mer som en tillfällighet det här snacket kring belgiska ligan snarare än att det skulle vara något i deras dricksvatten som svenskar inte tål.
2016-07-09, 16:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Spelare som Tom Pettersson, Prodell och Almebäck är ju fullgoda på gränsen till bra allsvenska spelare. Varken mer eller mindre. Så att de inte slog igenom med dunder och brak är ju inte supermärkligt.

Varför Astrit inte passar in i speciellt många lag har jag skrivit uppsatser om tidigare.

Molins drog väl korsbandet typ direkt?

Känns ju mer som en tillfällighet det här snacket kring belgiska ligan snarare än att det skulle vara något i deras dricksvatten som svenskar inte tål.

Det handlar inte om svenskar utan de belgiska klubbarnas värvningsstrategi. De värvar väldigt mycket spelare. Ofta billiga spelare med kort tid kvar på kontraktet eller bosman. Det är mycket därför de har värvat flera allsvenska medelmåttor. Det innebär att klubbarna har stora trupper som är svåra att slå igenom i. Det är en liga där det är svårt att slå igenom med dunder och brak om man inte är exceptionell. Kujovic är inte exceptionell. En begränsad spelare i fel ålder.
2016-07-09, 23:09
Medlem
Enligt Fotbolldirekt har både belgiska Club Brügge och ryska Rubin Kazan ögonen på den 21-årige mittfältaren och kan tänka sig att plocka in Bojanic under sommaren.

Har Bojanic bliviten Messi nu?
2016-07-10, 06:55
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Simon Sandberg lämnar BK Häcken. Försvararen åker till Bulgarien på söndagen för att läkarundersökas och skriva på för Levski Sofia.
http://www.gp.se/sport/fotboll/l%C3%A4mnar-h%C3%A4cken-de-vill-verkligen-ha-mig-1.3468701
2016-07-10, 08:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Enligt Fotbolldirekt har både belgiska Club Brügge och ryska Rubin Kazan ögonen på den 21-årige mittfältaren och kan tänka sig att plocka in Bojanic under sommaren.

Har Bojanic bliviten Messi nu?

Hur är pizzautbudet i Brugge och Kazan?

Nu vet jag att du skojar men det närmaste Bojanic kommer Messi är på fifa klockan 02:30 natten innan match.

Det är från FD så man skall inte ta det direkt allvarligt, det är inte den mest säkra källan för att uttrycka sig milt.
2016-07-10, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
http://www.gp.se/sport/fotboll/l%C3%A4mnar-h%C3%A4cken-de-vill-verkligen-ha-mig-1.3468701

Det där är så sorgligt. Han har ju utvecklats till en riktigt duktig högerback. Han skall tydligen ha värvats som mittback till Sofia, en position där han inte alls är lika bra. Hoppas inte det förstör hans karriär. Samtidigt som det är synd att vi tappar honom så får ju Joel större chans att spela, en spelare med större potential även om han just nu är steget efter Simon.
2016-07-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hur är pizzautbudet i Brugge och Kazan?

Nu vet jag att du skojar men det närmaste Bojanic kommer Messi är på fifa klockan 02:30 natten innan match.

Det är från FD så man skall inte ta det direkt allvarligt, det är inte den mest säkra källan för att uttrycka sig milt.

Uttryckte sig inte Bojanic att han måste vara en Gattuso för att få spela och att Messi skulle vara 19:e man i HIF?
2016-07-10, 11:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det där är så sorgligt. Han har ju utvecklats till en riktigt duktig högerback. Han skall tydligen ha värvats som mittback till Sofia, en position där han inte alls är lika bra. Hoppas inte det förstör hans karriär. Samtidigt som det är synd att vi tappar honom så får ju Joel större chans att spela, en spelare med större potential även om han just nu är steget efter Simon.

Ni skulle kanske tipsa Levski om att han är högerback och att Emil är ett bättre alternativ om de vill ha en mittback.

Var det Levski som AIKs fans hade en fight för 4-5 år sedan?
2016-07-10, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ni skulle kanske tipsa Levski om att han är högerback och att Emil är ett bättre alternativ om de vill ha en mittback.

Var det Levski som AIKs fans hade en fight för 4-5 år sedan?

Jag tror det löser sig med Wahlström ändå, hans kontrakt går ut efter säsongen och vi har mängder med mittbackar i truppen nu vilket gör att jag tror EW är en utav dessa spelarna som Sonny pratar om här.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/flera-spelare-pa-vag-bort-fran-hacken-tror-tre-fyra-lamnar/

Ni verkar ju vara intresserade av våra kontraktslösa spelare så om vi har tur kanske både Wahlström och Jeremejeff spelar i himmelsblått nästa år? Vilken dröm det hade varit!
2016-07-10, 11:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag tror det löser sig med Wahlström ändå, hans kontrakt går ut efter säsongen och vi har mängder med mittbackar i truppen nu vilket gör att jag tror EW är en utav dessa spelarna som Sonny pratar om här.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/flera-spelare-pa-vag-bort-fran-hacken-tror-tre-fyra-lamnar/

Ni verkar ju vara intresserade av våra kontraktslösa spelare så om vi har tur kanske både Wahlström och Jeremejeff spelar i himmelsblått nästa år? Vilken dröm det hade varit!

Det förstår jag! Visst finns det två spelare som skulle vara intressanta men inte de två. Jag ser inte riktigt vitsen med att erbjuda Jeremejeff ett kontrakt när det finns intressantare spelare i U-lagen att lyfta upp.
Vi får hoppas på att det är en tidningsankan eller så ser Danne och Allan något som de flesta inte ser.
2016-07-11, 09:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Uttryckte sig inte Bojanic att han måste vara en Gattuso för att få spela och att Messi skulle vara 19:e man i HIF?

Jo det har du rätt i, men om Bojanic lämnar kan t.o.m. Messi få plats i HIF:s trupp...

Citat:

Har ni 28 man i truppen? Jisses. Det låter väldigt mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in