2016-07-09, 20:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Verkar vara rtt mnga flyktingar som drunknar i vrt land...
Varfr r fr mig en gta? kommer man ifrn ett mesta dels torrt kenlandskaps land och det frsta man gr r att hoppa i vattnet och simma?

Jag misstnker starkt att flyktingar inte riktigt har samma simskola som i Sverige dr vi faktiskt ganska tidigt lr vra barn simma...

Inte bara simma; simma ver en hel sj... Ngot som r farligt till och med om man r en god simmare. Man kan ju bli avkyld, f kramp o.s.v..
Citera
2016-07-09, 20:29
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte bara simma; simma ver en hel sj... Ngot som r farligt till och med om man r en god simmare. Man kan ju bli avkyld, f kramp o.s.v..

Inte bara kan... man blir avkyld... (f sjar i vrlden som har typ 37-38 grader :-)

Knns som ngon ville f lite respekt... vilket verkar vldigt viktigt i vissa kulturer...
Citera

Moderatormeddelande

Postat av scheele 2016-07-09, 20:29
Medlem
Nu skrper vi tonen, hdanefter fr ni rkna med varningar fr alla inlgg som r off topic och alla sikter om invandring
Trden handlar om ett drunkningstillbud i Laholm
//moderator
2016-07-09, 20:30
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Frn Hallandsposten: "Enligt Jennie Andersson s hade pojken ett simintyg och klassades som simkunnig. Vi tillhandahller simundervisning p folkhlsocentrum och fr att g dit ensamma och bada s mste dom ha ett simintyg" Kan han ha lurat till sig ett intyg av en annan anledning gissa vilken?

Han var frmodligen fullt simkunnig, dom flesta som drunknar r simkunniga. Det som gr att dom drunknar r att dom verskattar sin frmga och gr saker dom inte klarar. Majoriteten r ldre som helt enkelt inte klarar vad dom klarade i sin ungdom. Sen r det ju en del som drunknar p fyllan ocks.

Tragiskt nr folk gr och drunkar, skulle gissa p att han ftt kramp ngonstans och drefter drunkat. ven en dlig simmare borde klara att simma ver den sjn, den r ju som bredast runt 500m om man tittar p google. Men ska man simma lite lngre strckor br man se till att ha ngon med sig.
Citera
2016-07-10, 00:45
Medlem
batakis avatar
Citat:
Tragiskt nr folk gr och drunkar, skulle gissa p att han ftt kramp ngonstans och drefter drunkat. ven en dlig simmare borde klara att simma ver den sjn, den r ju som bredast runt 500m om man tittar p google. Men ska man simma lite lngre strckor br man se till att ha ngon med sig.
Det kan nog stmma, den sjn r inte s stor, mest karpfiskare som hller till dr.

Simkunnigheten bland de ensamkommande r nog inte s bra, fast modet strre. I en annan sj i Laholms kommun, Glnninge sj, fick de ta bort en flytponton som lg en 50-100m ut frn land. Folk brukade simma ut till den, klttra upp, sitta och filosofera lite och sen simma tillbaka. Anledning var att ensamkommande hade varit nra och drunkna nr de simmande dit.
Citera
2016-07-10, 00:53
Medlem
netr0pas avatar
Jag tror det r mnga hr i trden som verskattar sin frmga ocks. Mnga drunknar trots att de kan och vet hur man simmar. Dock beror allt p omstndigheterna:

* Temperaturen i vattnet
* Fyllan?
* Strm i vattnet
* Utmattning
* Kramp

P tal om kramp: Jag kan sjlv simma och deltog sjlv i simskola nr jag var liten men har alltid haft problem med kramp - speciellt i kallt vatten. Just av den anledningen skulle jag inte ens har nn chans om jag hamnar i kallare vatten.

Tror fan min chans att verleva i den dr sjn r inte s stor heller trots att jag kan simma. Det handlar som sagt inte bara om simkunnighet utan ocks om andra faktorer.
Citera
2016-07-10, 00:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
h nej vad synd att det blev ett drunkningstillbud trots att TryggHansa eller vilka fan det nu r har krt reklam i mnader att "nu gr de badplatserna skrare" osv!
Citera
2016-07-10, 01:37
Medlem
ganglere2s avatar
Det r en liten och lugn sj. Fast det r klart, man kan drunkna i ett badkar ocks.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
h nej vad synd att det blev ett drunkningstillbud trots att TryggHansa eller vilka fan det nu r har krt reklam i mnader att "nu gr de badplatserna skrare" osv!

Inte synd enligt mig. Det sparar in en hel del bidragspengar.
Citera
2016-07-10, 01:51
Medlem
Flashsmashs avatar
Droger i kombination med vatten kan vara livsfarligt.
Citera
2016-07-10, 11:19
Avstngd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Varfr skriver de d "mannen" p minst tv stllen i artikeln?

Blir intressant att se om dom gr en ldersbedmning vid obduktionen?
Citera
2016-07-10, 11:33
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
P wikipedia ser det onekligen ut som om man hyfsat enkelt skulle kunna ta sig ver sjn.
https://upload.wikimedia.org/wikiped...rby_sj_02.jpg

Man br vara frsiktig med avstndsbedmning nr det kommer till att simma. Gngavstnd och simavstnd skiljer sig markant. Inte bara invandrarfigurer som ftt pynta med sina liv genom den villfarelsen.
Citera
2016-07-10, 20:22
Medlem
ace_secs avatar
Vilket de! Hela vgen frn Afghanistan, troligtvis i en livsfarlig bt ver Medelhavet.
Ljuger sig in i Sverige som barn, fr att f extra bra behandling. Och s drunknar han i en
sj i Laholm

Vi kommer f se ett tjugotal till innan ssongen r slut. Minst.
Simutflykter med asylskande skggbarn r aldrig en bra id!
Senast redigerad av ace_sec 2016-07-10 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in