Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Jag säger detsamma om dig, min gode vän, nämligen att varken jag eller sanningen bryr sig om dina känslor. Alla dina argument är känslostyrda och hjärntvättade. Till skillnad från dig håller jag mig till enbart sanna fakta och inte till fnoskiga konspirationsteorier framlagda av paranoida antifeminister. Det är jag som kommer närmare en konsensus medan du stångar huvudet blodigt i väggen gång på gång på gång på gång och så vidare. Black Pigeons levererar bara orimliga slutsatser som är så långt ifrån verkligheten de kan komma.
Vilken fakta avser du?
att män står för ca 98% av våldtäkterna?
att flyktingvågen fört med sig ett nytt mönster av sexuella ofredanden?
att det är en manlig norm att tafsa på kvinnor?
Jag har inget problem med att män generellt pekas ut. Men man ska nog ha klart för sig varför retoriken ser ut som den gör. Precis som rasister använder det som ett slagträ i debatten så använder sig feminister av slagträt, att alla män är lika skyldiga. Alla har en agenda och i feministernas fall så gör retoriken att fokus flyttas från ett faktiskt problem med sexuella ofredanden vilket inte gagnar någon, allra minst kvinnorna.
Allt bottnar egentligen i att det en dag kommer en räkning och feminister har som utgångspunkt att någon annan ska betala dem, man är själv inte riktigt ansvariga. Det viktigaste är att man har rätt åsikt, tyvärr funkar det inte riktigt så.