2016-07-09, 10:45
Medlem
"Staket runt buskage"... kanske är dags att sätta upp staket runt islam?

Mvh
Citera
2016-07-09, 11:06
Medlem
Mess avatar
Men det går väl inte?.

Då är väl apartheids-regimens intåg i Sverige ett faktum. ( I feministiskt diskriminering av männen istället för som de svarta i sydafrika)

Vad är det för skillnad mellan sittbänkar "bara för vita" eller zooner där män inte får vistas?.

Jätteläskigt manshat tycker jag det liknar, skrämmer mig jättemycket.

Usch och fy !
Citera
2016-07-09, 11:08
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Man börjar med armbandet, men räcker inte det så: Black Pigeon sammanfattar
Så du sabbar ytterligare ditt redan skamfilade rykte som en trollande och oseriös debattör genom att länka till en obskyr källa som Black Pigeon Speaks. De visar lögnaktig skit, t ex videon där det hävdas att kvinnor förstör civilisationer. BPS är populär i högerextrema, antifeministiska och kvinnohatande sajter.

Jag råder dig att öva upp din förmåga till källkritik och inte svälja osanningar och lögner på internet. För inte tror du på allvar att de asylsökandes sexuella ofredanden är de svenska kvinnornas fel? Det är de unga männen själva som ska skuldbeläggas.
Citera
2016-07-09, 11:23
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Så du sabbar ytterligare ditt redan skamfilade rykte som en trollande och oseriös debattör genom att länka till en obskyr källa som Black Pigeon Speaks. De visar lögnaktig skit, t ex videon där det hävdas att kvinnor förstör civilisationer. BPS är populär i högerextrema, antifeministiska och kvinnohatande sajter.

Jag råder dig att öva upp din förmåga till källkritik och inte svälja osanningar och lögner på internet. För inte tror du på allvar att de asylsökandes sexuella ofredanden är de svenska kvinnornas fel? Det är de unga männen själva som ska skuldbeläggas.

Ja jag älskar då kvinnor men Black Pigeon har definitivt rätt och därför blir feminister jätteupprörda då sanningen är helt oacceptabel i deras värld.

Sexuella ofredanden utförda av asylanter blir socialt accepterat då feminister/kvinnlig majoritet har omöjliggjord en seriös debatt i frågan och dessutom att agera utifrån det annat än smutskasta majoriteten av män. (Man skyller på män i stort när den helt extremt överväldigande majoriteten säger något annat).

Är det inte enligt ovan precis det som nu sker?.

Men det reflekterar väl samhället ni vill ha!. En värld där feministen i grav underminoritet styr över alla och som är frånkopplad från vad majoritet säger och vad sanningen dessutom säger.

Och NÄ, jag är inte höger extrem !.
Senast redigerad av Mes 2016-07-09 kl. 11:25.
Citera
2016-07-09, 12:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Varken jag eller sanningen bryr sig om dina känslor. För mig är det egalt vem som säger nånting, så länge det är rimliga slutsatser. Jag intresserar mig överhuvudtaget inte för vad du, min gode vän anser vara de godtyckliga bärarna av sanningen, för gång på gång kör du huvudet i väggen, medan jag kommer ut närmare en konsensus.
Citera
2016-07-09, 12:28
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Varken jag eller sanningen bryr sig om dina känslor. För mig är det egalt vem som säger nånting, så länge det är rimliga slutsatser. Jag intresserar mig överhuvudtaget inte för vad du, min gode vän anser vara de godtyckliga bärarna av sanningen, för gång på gång kör du huvudet i väggen, medan jag kommer ut närmare en konsensus.
Jag säger detsamma om dig, min gode vän, nämligen att varken jag eller sanningen bryr sig om dina känslor. Alla dina argument är känslostyrda och hjärntvättade. Till skillnad från dig håller jag mig till enbart sanna fakta och inte till fnoskiga konspirationsteorier framlagda av paranoida antifeminister. Det är jag som kommer närmare en konsensus medan du stångar huvudet blodigt i väggen gång på gång på gång på gång och så vidare. Black Pigeons levererar bara orimliga slutsatser som är så långt ifrån verkligheten de kan komma.
Citera
2016-07-09, 12:38
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Ja jag älskar då kvinnor men Black Pigeon har definitivt rätt och därför blir feminister jätteupprörda då sanningen är helt oacceptabel i deras värld.

Sexuella ofredanden utförda av asylanter blir socialt accepterat då feminister/kvinnlig majoritet har omöjliggjord en seriös debatt i frågan och dessutom att agera utifrån det annat än smutskasta majoriteten av män. (Man skyller på män i stort när den helt extremt överväldigande majoriteten säger något annat).

Är det inte enligt ovan precis det som nu sker?.

Men det reflekterar väl samhället ni vill ha!. En värld där feministen i grav underminoritet styr över alla och som är frånkopplad från vad majoritet säger och vad sanningen dessutom säger.

Och NÄ, jag är inte höger extrem !.
Jag är feminist OCH man. Men jag och andra feminister blir inte upprörda eftersom sanningen är på vår sida. Vi vet att Black Pigeons har helt fel i sina videor där de hävdar att kvinnorna förstör civilisationer och är skyldiga till asylsökandes sexattacker. Det är misogyna antifeminister och rasister som inte vill acceptera sanningen, nämligen att kvinnor inte är skyldiga till vare sig civilisationskollapser eller flyktingars sexuella ofredanden.

Du är kanske inte högerextrem men låter dig hjärntvättas av högerextremisternas och antifeministernas förljugna hatpropaganda.
Citera
2016-07-09, 12:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Ne, du är ett hen lupac. Ett HEN!
Och du har aldrig haft sanningen på din sida, annat än när du tagit det jag sagt och gjort till ditt.
Citera
2016-07-09, 13:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Hur löser man en könsuppdelning på ett festivalområde, när könet är socialt och könsidentifikationen är ett beslut hos den enskilde? Måste man bestämma sig för sitt kön innan man går in på konserten och sedan behålla det under hela evenemanget, eller kan man ändra könsidentitet under konsertens gång och vad blir då effekterna?
Citera
2016-07-09, 13:43
Medlem
Citat:
Jag säger detsamma om dig, min gode vän, nämligen att varken jag eller sanningen bryr sig om dina känslor. Alla dina argument är känslostyrda och hjärntvättade. Till skillnad från dig håller jag mig till enbart sanna fakta och inte till fnoskiga konspirationsteorier framlagda av paranoida antifeminister. Det är jag som kommer närmare en konsensus medan du stångar huvudet blodigt i väggen gång på gång på gång på gång och så vidare. Black Pigeons levererar bara orimliga slutsatser som är så långt ifrån verkligheten de kan komma.

Vilken fakta avser du?

att män står för ca 98% av våldtäkterna?
att flyktingvågen fört med sig ett nytt mönster av sexuella ofredanden?
att det är en manlig norm att tafsa på kvinnor?

Jag har inget problem med att män generellt pekas ut. Men man ska nog ha klart för sig varför retoriken ser ut som den gör. Precis som rasister använder det som ett slagträ i debatten så använder sig feminister av slagträt, att alla män är lika skyldiga. Alla har en agenda och i feministernas fall så gör retoriken att fokus flyttas från ett faktiskt problem med sexuella ofredanden vilket inte gagnar någon, allra minst kvinnorna.

Allt bottnar egentligen i att det en dag kommer en räkning och feminister har som utgångspunkt att någon annan ska betala dem, man är själv inte riktigt ansvariga. Det viktigaste är att man har rätt åsikt, tyvärr funkar det inte riktigt så.
Citera
2016-07-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
De kan väl göra undantag för utomeuropeiska män i dessa zoner, dessa gör ju inte en fluga förnär säger de ju.

Vänta nu, har Flashback redan ändrat din åsikt så drastiskt? För någon vecka sedan i din "Glasgow" tråd pratade du om att alla som bodde i Sverige är svenskar. Alltså finns det inga utomeuropeiska män.

Gillar hur du nyss haft en riktig blattebeskyddare inställning och plötsligt fått en åsikt som majoriteten av Flashback om invandringen, intressant.
Citera
2016-07-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
http://www.svd.se/we-are-sthlm-inte-fler-ofredanden--fler-anmaler

Muslimska mäns sexövergrepp fungerar förvånansvärt bra i Svenskt klimat för att föra landet mot ett mer islamiserat samhälle. Sverige känns som en liten marionettdocka som reagerar rakt i famnen på islamismen.

Senaste är utspel från Göteborg stad där festivalen ska segregera kvinnor och män, likt många badhus har gjort.

De ska kalla de "trygga zoner" - för att understryka hur farliga män är.

Rätt väg att gå av Göteborgs Stad?
Överreagerar jag när jag drar liknelser till redan islamiserade samhällen?
Är det bra för den feministiska rörelsen när kvinnor behöver speciella behöver trygga zoner?

Jag förstår varför man gör det, man försöker lösa ett problem efter en rad uppmärksammade händelser, så i bästa fall visar man att man tar det på allvar och i sämsta fall visar det bara på populism. Problemet är om det görs utan att det blir en diskussion om varför och vart vi är på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in