Citat:
Ursprungligen postat av
Endevil
Nej, det jag säger är krass fakta och jag säger det för att blottlägga mekanismerna och inte i syfte att föra fram något ideal om att man bör strunta i barn och gamla. Sen är ju inte den offentliga sektorn en förutsättning för att det ska finnas läkare och vårdpersonal. Men det är helt centralt att förstå skillnaden mellan resursanskaffning och resursanvändning och vad som händer när kopplingen mellan dessa blir för svag, i.e i ett kommunistsamhälle som är ett systematiserat slav-och parasitsamhälle. Har du aldrig ställt dig frågan varför de forna kommuniststaterna var veritabla träsk av misär, inkompetens, korruption och förtryck? Vi lite mer vakna människor kan ju se att symptomen finns även här i Sverige.
Återigen, du står för tvång och jag står för valmöjligheter. Det är symptomatiskt hur du envetet motsätter dig att kvinnor och familjer ska ges möjlighet att välja. Varför ska alla behöva acceptera att leva efter dina feministmarxistiska ideal? Eller vet du innerst inne att en massa hitte-på jobb kommer att försvinna när min sida styr skutan? Att det då inte längre blir möjligt att göra karriär med fetlön från staten som docent i genuspedagogik eller queerteori?
Ok vi kör detta från en ny vinkel. producenter, din s.k. närande sektor.
Vad behöver den för att göra sitt jobb? (grovt förenklat)
Resurser
1. människor som jobbar
2. råvaror av olika slag
och:
en mottagare = någon som betalar för produkterna
1. människor som individer och/ eller
2. samhällen, människor på gruppnivå.
Du ser det ingår människor överallt i denna ekvation…utan människor kan allt vad närande verksamhet direkt lägga ner.
Och din idealvärld står för mer tvång än vad min gör.
För fakta är att INGEN, absolut ingen varken vuxna, barn, gamla, kvinnor eller män kan överleva idag utan pengar. Vi lever i en monetär ekonomi. INGEN kan heller överleva utan omsorgsarbete av olika slag genom livet, dvs att vi lever i beroende av andra, varken män eller kvinnor.
Detta ÄR faktan som du helt väljer att förbise men som alltså inte går att förbise.
Väljer man att bygga upp ett samhälle där man medvetet räknar med att halva befolkningen ska existera i beroende av andra och jobba gratis med omsorgsarbete hemma utan trygghet.
så tvingar du folk till detta liv. För nej, är bara rika som någonsin kommer ha råd med privata lösningar av att betala någon för att göra detta jobbet. Denna "någon" som ska göra jobbet kommer inte ha möjlighet att på samma lön sen betala någon annan i sin tur som ska ta hand om dennes barn. get it?
Din värld bygger på att några ska tjäna pengar och därmed kunna utnyttja en rätt stor grupp som ska göra allt det här omsorgsarbetet gratis eller för dåliga löner. Din värld är en klassvärld.
där en grupp tar resurserna och en annan ska serva ofta på usla villkor.
Min värld bygger kring att man delar på de dåliga villkoren och man delar på de bra villkoren i livet och samhällsekonomin.
dvs resurserna (pengar) sprids i samhället och omsorgsarbetet sprids.
Min värld är också som jag tidigare påvisat vansinnigt mycket mer effektivt. Dina skattepengar går till löner för färre och barn. I din värld går din lön till att betala löner oftast till betydligt fler + barn + vinst.