Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Trump har nog insett att han behöver Israeliskt stöd för att vinna valet.
Det är många politiker som är israelvän för att just få stöd av media och banker.
Så länge Trump har negativ eller neutral ställning till Israel så kommer han inte vinna och då Israel äger mycket av USA.
Kan knappt tro att judar är så mäktiga i USA.
Jag är ganska säker på att Trump vinner inte valet då han ändrar sig så mycket.
Jag undrar varför USA har ett intresse att finansiera Israel? Vad får USA tillbaka?
Jo, förstår hur du menar.
Men för mig är det lite som anpassningen SD gör mot etablissemanget man säger sig bekämpa.
Gillar inte när folk inte står för sina principer och åsikter och bara ändrar sig så för att fiska röster.
Om nu Trump kanske inte vinner valet pga det så är det kanske något man får ta - då har han iallafall lagt ut kursen till nästa gång. Då kanske "nästa Trump" nå framgångar utan judarnas inflytande för att det har normaliserats att inte krypa inför deras krav och pengar.
Man förändrar inte ett helt samhälle och etablissemang genom att anpassa sig till de normer som redan råder.
Spelar liksom ingen roll om man vinner valet genom att ha anpassat bort sin politik, då slutar det ju bara med att man är samma skrot och korn som det som redan finns. Men kanske små skillnader.
Då får man hellre kanske förlora den här gången men då har man iallafall satt igång en process.
Men aja, håller nog tummarna för Trump ändå då hela PK-etablissemanget i Sverige kommer gå bananas om han vinner och han för ju faktiskt bra politik på andra områden.
Synd bara att det kommer nog inte bli en så stor förändring i Europa som man hade hoppats på om USA med NATO och Israel hade lugnat sig nere i mellanöstern.
Fast å andra sidan så skulle en vinst för Trump iallafall innebär en normalisering av nationaliska åsikter i hela västvärlden.
Man kan inte få allt på en gång antar jag.