2016-07-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu är det ju extremt många gripna i det här brottsfallet. När det är så många, är det då inte en stor risk att de börjar skylla på varandra och förvilla polisen. Finns det över huvud taget någon möjlighet att få någon fälld och hur många kan man fälla för ett mord?

Precis. Oddsen lär inte vara goda för att alla lämnar samstämmiga berättelser.
Citera
2016-07-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Jag anser att man är en vettvilling om man super sig så berusad att man glömmer ett barn på offentlig plats.
Gör inte du det?Ett oskyddat barn i barnvagn talar vi om här,inte en bilden 10-åring på IKEA!!
Nyss var det ett rykte (som jag tolkar som att det kan vara lika sant som att jorden är platt) och nu talar du om det som om det är hårdsanning. Hur ska du ha det?
Citera
2016-07-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Tror inte polisen i Dalarna är riktigt vana vid såhär omfattande fall... så dom kan nog tänkas göra både en och annan tabbe...

Tror inte det är så svårt. Polisen kände nog till varenda person i hjärngänget och bara väntade på att något helt fucked up skulle hända. Antagligen var några ganska hårt "bevakade" då de stup i kvarten blir dömda för trafikrelaterade och andra småbrott. Häktningarna görs ju på löpande band nu, verkar vara ett effektivt maskineri det här med tanke på att det är mitt i semestern.
Antagligen så kan de i stora drag bara klippa och klistra från Facebook till förundersökningsprotokollet.

De som fick information om händelsen efteråt men som inte hörde av sig. Där snackar vi begåvningsreserv. Låta familj och vänner lida onödigt mycket i två veckor. Det borde vara straffbart.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-07-08 kl. 12:54.
Citera
2016-07-08, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Nyss var det ett rykte (som jag tolkar som att det kan vara lika sant som att jorden är platt) och nu talar du om det som om det är hårdsanning. Hur ska du ha det?
Du känner ju MJ så vad tror du själv?
Är hon en oskyldig person som alltid hamnar i kläm eller inte
Citera
2016-07-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Du känner ju MJ så vad tror du själv?
Är hon en oskyldig person som alltid hamnar i kläm eller inte
Som jag känner henne nu låter det inte så troligt nej. Å andra sidan var vi bara ytliga bekanta i några år innan det. Men ja, nä, låter inte som den jag känner iaf
Citera
2016-07-08, 13:01
Medlem
Stämmer det att BO hade skyddad identitet? Någon som i så fall vet varför?
Citera
2016-07-08, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Tror inte det är så svårt. Polisen kände nog till varenda person i hjärngänget och bara väntade på att något helt fucked up skulle hända. Antagligen var några ganska hårt "bevakade" då de stup i kvarten blir dömda för trafikrelaterade och andra småbrott. Häktningarna görs ju på löpande band nu, verkar vara ett effektivt maskineri det här med tanke på att det är mitt i semestern.
Antagligen så kan de i stora drag bara klippa och klistra från Facebook till förundersökningsprotokollet.

De som fick information om händelsen efteråt men som inte hörde av sig. Där snackar vi begåvningsreserv. Låta familj och vänner lida onödigt mycket i två veckor. Det borde vara straffbart.
Straffbart?
Var inte stygg mot lilla Marie J,utan glädj dig med tanken av att hon nu sitter på en parkbänk i Borlänge med en kasse Starkbock!
Citera
2016-07-08, 13:14
Medlem
DalMuppens avatar
Vad var det avgörande att polisen började haffa dessa genin från början? Har dom lämnat avgörande spår efter sig att det är därför polisen kom ifatt dom eller Varför?
Citera
2016-07-08, 13:23
Avslutad
Har hört att nån av dom misstänkta har skvallrat för exmaken vad som har hänt. Och han i sin tur har kontaktat polisen
Citera
2016-07-08, 13:28
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu är det ju extremt många gripna i det här brottsfallet. När det är så många, är det då inte en stor risk att de börjar skylla på varandra och förvilla polisen. Finns det över huvud taget någon möjlighet att få någon fälld och hur många kan man fälla för ett mord?
I normala fall ja, men i det här fallet tror jag polisen får genomlida en tvärtemotutredning, dvs att alla vill vara så badass som möjligt och hävdar att det är dom som är skyldigast. Det blir slagsmål i rätten när BH och MB ryker ihop om vem som gjort mest, vill det sig riktigt illa så tar någon av dem bort den andra från facebook.
Citera
2016-07-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewre
Har hört att nån av dom misstänkta har skvallrat för exmaken vad som har hänt. Och han i sin tur har kontaktat polisen

Vem?

Välkommen hit förresten.
Citera
2016-07-08, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Vem?

Välkommen hit förresten.

Tack tack

Vet ej. Hörde bara att det är nån som skvallrat..

Rätta mig om jag har fel men har inte Jh åkt dit för sex med minderårig för nått år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in