Citat:
Ursprungligen postat av
Ockhamsrazor
Jaha! Och till vilket parti skulle de SD:are som är starkt mot invandringen OCH EU gå till? V eller MP?
Det handlar inte om att våldföra sig på sin ideologi. Det handlar om att tona ner de ideologiska inslag som för dagen inte kräver akuta åtgärder. Vilket är viktigast, att gå ur EU inom den närmaste framtiden, eller att skicka hem lögnare med permanent uppehållstillstånd och få ordning på migrationshelvetet?
Vi vet genom ett antal opinionsundersökningar (b.l.a Inizio) att mellan 35-45% tycker att SD har den bästa migrations - invandringspolitiken. Ändå så har SD bara runt 20% i totalt stöd i samma OU.
Den diskrepansen beror naturligtvis på att SD:s övriga politik i dagsläget inte passar stora delar av väljaropinionen.
Jag är för NATO och jag är för EU. Att jag i nuläget ändå väljer SD beror på att migrationshelvetet överskuggar allt annat i min tillvaro. Om vi måste vara alliansfria eller gå ut ur EU så är det en uppoffring jag är beredd att göra.
Problemet är att alla väljare inte prioriterar i den ordningen.
Alla som läste Lotta Grönings artikel om Dan Eliasson insåg att den är en Gamechanger. Tiden då höga näringslivsföreträdare skulle kunna uttala sig ProSD närmar sig med stormsteg. Ett rabiat EUmotstånd a la Farage kommer att vara förödande för möjligheten att det händer.
EU skepticismen är stark hos många i Sverige, att EU motstånd skulle hindra SD från att växa är rent nys.
Du har tydligen köpt mediakampanjen om Brexit med hull och hår, pinsamt.
Nato har jag inga problem att gå med i då vi i dagsläget saknar försvar, men det är lite som att en kommun utan brandkår löser avsaknaden av brandkår genom att gå med i ett brandkårsförbund där flera kommuner med brandkårer samarbetar.
När förbundets bilar anländer så kommer de byggnader som brinner redan vara övertända och bortom räddning.
Det SD menar och vi måste göra är att återuppbygga ett svenskt försvar oavsett och ha nära samarbete med Nato, det är kulor och krut som styr inte bläck på papper.
Väljaren i allmänhet skiter helt i Nato, många har ingen uppfattning, samma lika med EU.
Tvärtom kan EU motstånd locka en del borgerliga EU kritiker( ja det finns fler än du tror), vad näringslivsföreträdare tycker och vad katten skiter i frågan är lika ointressant, det är är regelverk, skatter, utbildning, rättsväsende och billig energi som styr + traditioner.