2016-07-06, 21:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Den verkar ändå vara större i byarna i dalarna än någon annanstans, se bara på cluster-81 medlemmarna, troligen därför BO bosatt sig i krokarna.
Ja hur Madde hamnat i trakten är jag också intresserad av men möjligen kan man göra några gissningar baserat på artikeln om hennes livsresa som var i DT (även om den är uppenbart friserad i detaljerna).
Där nämndes bl. a. internatskola som 15-åring och senare behandlingshem. Något av dessa två som skapade den första kopplingen till Dalarna kanske? Eller helt enkelt att hon flyttade upp för att hon träffade någon kärlek och sen blev kvar.
Jag tror inte heller det behöver vara särskilt underligt att hon umgåtts i ett gäng betydligt yngre människor; kanske träffade hon en av dom i något sammanhang och sen snubblade det vidare så? Imho är Dalarna betydligt mindre åldersfixerat än t. ex. Stockholm.
Citera
2016-07-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Visst att hennes morsa älskar henne fortfarande... men det är ju även hon som format henne till denna kolossala iq-befriade white trashguru.... men alla andra som är så jävla hjärtegulliga o så? ofta man vill fortsätta vara vän med någon som visar sig vara en mördare? (inte för att man velat vara vän med henne innan dess heller, men ändå)....

https://minfil.org/YeJen6bcb8/Screen_Shot_2016-07-06_at_20.55.27.png

https://minfil.org/XeJ6n5b4b7/Screen_Shot_2016-07-06_at_20.55.55.png

Så bra att vänner till de misstänkta är så upprörda.

Manda Johansson, FB?
Citera
2016-07-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Är nog allra värst för de transexuella gruppen, som utgör en sådan liten grupp.
Men antar att småorter är nog inte det bästa att bo på. Tänker som dig, delvis förklätt hatbrott,
om de sammansvurna ens själva insett vad som varit den egentliga drivkraften i detta uppseendeväckande brott.
Jämförelse mellan huvudstaden och Falun så har jag blivit bespottad otaligt många gånger, t.o.m. fysiskt konfronterad/ofredad p.g.a. sexualiteten. Bögar har det svårare i skolan p.g.a. hets men på gatan handlar det om öppen fobi gentemot de som till synes "spökat ut" sig. Stryk gör "dem" rätt, tror fler sagt "usch" kring mig i Falun än någon annanstans.
I övrigt så tror jag inte det är ett förklätt hatbrott, oddsen finns såklart men jag är 95% säker att alternativ sexualitet gör ett mord lättare i vissa kretsar jag vet om. Känt en del västar (mkt äldre i HA, lite underground army, (är dem ens västar ), b&w m.m.)och hos dessa har sexuell acceptans varit större än hos jantemannen I södra Dalarna.
Citat:
Jag tror inte heller det behöver vara särskilt underligt att hon umgåtts i ett gäng betydligt yngre människor; kanske träffade hon en av dom i något sammanhang och sen snubblade det vidare så? Imho är Dalarna betydligt mindre åldersfixerat än t. ex. Stockholm.
Allt beror på sammanhang, folk i sociala utkanter svärmar gärna med varandra oavsett samhällsklass.
Senast redigerad av JotIdiot 2016-07-06 kl. 21:36.
Citera
2016-07-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JotIdiot
Jämförelse mellan huvudstaden och Falun så har jag blivit bespottad otaligt många gånger, t.o.m. fysiskt konfronterad/ofredad p.g.a. sexualiteten. Bögar har det svårare i skolan p.g.a. hets men på gatan handlar det om öppen fobi gentemot de som till synes "spökat ut" sig. Stryk gör "dem" rätt, tror fler sagt "usch" kring mig än någon annanstans.
I övrigt så tror jag inte det ärett förklätt hatbrott, oddsen finns såklart men jag är 95% säker att alternativ sexualitet gör ett mord lättare i vissa kretsar jag vet om.

Och allra svårast bland ungdomar är de som har invandrarbakgrund, när de avslöjar att de är homosexuella. Hoppas att du håller huvudet högt, trots alla lömska kommentarer.
Citera
2016-07-06, 21:23
Avslutad
Tror inte detta kan räknas som ett hatbrott, faktiskt.
De inblandande kände ändå varandra och umgicks. Umgicks där de blev sedda av andra etc.
Homofober t ex umgås väl knappast med bögar innan de planerar att slå ihjäl dem?
Citera
2016-07-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Så bra att vänner till de misstänkta är så upprörda.

Manda Johansson, FB?

Ja det hade varit bra ifall hon kunde kommit in och förklarat för oss på vilket sätt Benita Hokkanen är världens bästa människa... för det enda vi vet om henne nu är att hon är en tjock mördarinna.
Citera
2016-07-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har du nån info om BH? Det låter som att du tror att BH ligger bakom iden med mordet, för att verka hård och tuff. Hur var hon som person när du kände henne? Några talande incidenter du kan berätta om?
Vad är en talande incident?
Tänker inte dela personspecifika historier, det har redan gjorts ser jag. Typisk och skrotig uppväxt i min mening, var aldrig hemma hos henne men tippar på bristande struktur där.
Jag tror att BH inte skulle golat och kanske villigt tagit smällen om det var så att hon fick sitta för mord.
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
De inblandande kände ändå varandra och umgicks. Umgicks där de blev sedda av andra etc.
Homofober t ex umgås väl knappast med bögar innan de planerar att slå ihjäl dem?
Syftade mer på att vägen från ord till handling blir kortare om det förekommer en underliggande fobisk frustration. Givetvis hade det inte behövt sluta med mord, fast nu gjorde det, det. Även jag som är transsexuell hyser en viss invandrarfientlighet och homofobi lärd ifrån uppväxten.
Senast redigerad av JotIdiot 2016-07-06 kl. 21:43.
Citera
2016-07-06, 21:33
Medlem
Läser runt lite bland kommentarer på fejjan och det spekuleras om att en arm samt huvudet varit avlägsnat från kroppen.

Fick info om att M ska ha träffat dom på Ikea av en slump och diskussion ska ha uppstått om pengar, ca 100.000:-
Citera
2016-07-06, 21:41
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Du har en poäng här. Hatbrott verkar osannolikt. Penningmotivet då? Om Bo varit så snäll och lånat ut pengar är det väl tänkbart att hon skulle ge dem respit om de inga pengar hade. Misstänker att de här personerna inte har så mycket tillgångar att mäta ut så kronofogde verkar inte vara något att hota med eller ödsla nya pengar på. Mordet verkar dessutom planerat. Man kommer nog bli paff när man får se motivet i en framtida fup
Citera
2016-07-06, 21:48
Avslutad
Motivet kanske blev något som uppstod väldigt snabbt. T ex de ville ha pengar, Madde sa nej, de blev förbannade och bestämde sig för att döda henne.
Någon i gänget kanske har en stor skuld till någon uttalad farlig person som Madde lovat att hjälpa till att lösa. Men sedan ångrat sig..

Även om jag tror att det finns ett motiv utöver det ekonomiska. Det känns för simpelt.
Citera
2016-07-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Läser runt lite bland kommentarer på fejjan och det spekuleras om att en arm samt huvudet varit avlägsnat från kroppen.

Fick info om att M ska ha träffat dom på Ikea av en slump och diskussion ska ha uppstått om pengar, ca 100.000:-

Enligt Maddes exmake så skulle hon till Ikea. Men det tycks som om hon aldrig kom fram dit.
I tråden nämns att hon skulle ha lemlästats, ligger en kropp ute i naturen så är det troligt att
naturen gör sitt, djur osv.
Hittades hon i vatten så sker också samma, lemmar kan lossna fr kroppen. Vi vet inte. Polisen kommer att finna ut vad som skett. Och oetiska detaljer kommer vi att slippa, få veta.
Bäst så.
Citera
2016-07-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Enligt Maddes exmake så skulle hon till Ikea. Men det tycks som om hon aldrig kom fram dit.
I tråden nämns att hon skulle ha lemlästats, ligger en kropp ute i naturen så är det troligt att
naturen gör sitt, djur osv.
Hittades hon i vatten så sker också samma, lemmar kan lossna fr kroppen. Vi vet inte. Polisen kommer att finna ut vad som skett. Och oetiska detaljer kommer vi att slippa, få veta.
Bäst så.

lemmar lossnar inte från kroppen på några dagar som hon låg där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in