Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Är nog allra värst för de transexuella gruppen, som utgör en sådan liten grupp.
Men antar att småorter är nog inte det bästa att bo på. Tänker som dig, delvis förklätt hatbrott,
om de sammansvurna ens själva insett vad som varit den egentliga drivkraften i detta uppseendeväckande brott.
Jämförelse mellan huvudstaden och Falun så har jag blivit bespottad otaligt många gånger, t.o.m. fysiskt konfronterad/ofredad p.g.a. sexualiteten. Bögar har det svårare i skolan p.g.a. hets men på gatan handlar det om öppen fobi gentemot de som till synes "spökat ut" sig. Stryk gör "dem" rätt, tror fler sagt "usch" kring mig i Falun än någon annanstans.
I övrigt så tror jag inte det är ett förklätt hatbrott, oddsen finns såklart men jag är 95% säker att alternativ sexualitet gör ett mord lättare i vissa kretsar jag vet om. Känt en del västar (mkt äldre i HA, lite underground army, (är dem ens västar

), b&w m.m.)och hos dessa har sexuell acceptans varit större än hos jantemannen I södra Dalarna.
Citat:
Jag tror inte heller det behöver vara särskilt underligt att hon umgåtts i ett gäng betydligt yngre människor; kanske träffade hon en av dom i något sammanhang och sen snubblade det vidare så? Imho är Dalarna betydligt mindre åldersfixerat än t. ex. Stockholm.
Allt beror på sammanhang, folk i sociala utkanter svärmar gärna med varandra oavsett samhällsklass.