2016-07-06, 20:54
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
hur menar du?

Menade att min källa var bekant med både BO och flera av dom misstänkta, speciellt MJ, JH DM

Hade dom mördat ihjäl någon som min källa inte kände så hade chocken kanske inte varit lika djup.
Citera
2016-07-06, 20:55
Medlem
mercys avatar
[quote=Reimer|57785083]Jag tror att hon/han var en mycket ensam människa, hon/han sökte sig till dem för att de i alla fall kanske låtsades att acceptera hon/han för den person hon/han var.

Acceptansen i samhället för avvikande är inte speciellt stor.[/QUOTE

Vi kan ju ställa frågan till JotIdiot här i tråden. Hen känner GM och är själv undrande hur BO och GM kom i kontakt. JotIdiot utger sig själv för att vara transperson, får passa på att fråga hur det är med acceptansen i samhället
Citera
2016-07-06, 20:58
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror att hon/han var en mycket ensam människa, hon/han sökte sig till dem för att de i alla fall kanske låtsades att acceptera hon/han för den person hon/han var.

Acceptansen i samhället för avvikande är inte speciellt stor.
Den verkar ändå vara större i byarna i dalarna än någon annanstans, se bara på cluster-81 medlemmarna, troligen därför BO bosatt sig i krokarna.
Citera
2016-07-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Det här fallet ger mig starka känslor av obehag och t o m äckel. Kan dra paralleller till tidigare mordfall som ex vis mordet på Gabriel Holmdahl, med rötter hos resandefolket och det vidriga mordet i Ljusdal (var det väl) när några killar mördade en bekant för en packe tabletter! Och styckade killen!

Vet inte om jag orkar följa den här tråden. Sådana här dåd får mig bara att må illa. När lågbegåvade människor med sociala- och missbruksproblem blir som rovdjur! Samtidigt blir jag väldigt nyfiken på vad motivet kan vara. Vad kan ha triggat igång den här fasansfulla utvecklingen! Pengar verkar för mig alldeles för enkelt. Men kanske inte för dom inblandade? De som drivit på händelseförloppet i det här fallet får helt säkert sina straff när detaljerna radas upp.

Jag blir också väldigt förvånad över att höra att BO kommer från Täby! Och att han tydligen gått på Viggbyholmsskolan! Jag vet precis vilken typ av elever som gick där. Bättre bemedlade oftast. Och hur i helsike har han hamnat i Dalarna och bland detta pack? Frågorna gör att jag måste vara kvar i tråden ett tag till. Även om jag känner mig illamående.

Tittar som hastigast på BOs hemsida och får klart för mig vilken komplex person detta måste ha varit. Och väldigt naiv! Hemsidan skulle lika gärna kunnat vara skapad av en 14-årig tjej! Kärleken ska hela och lösa alla problem. Rosa hjärtan och bling-bling! Stackars arma Madeleine! Var gick det snett? Förmodligen redan på Viggbyholmsskolan. Må hon/han vila i frid.

Vilken härva!!!

Bollnäs.
(FB) 26-årige Christian Larsson styckmördad i Bollnäs
Citera
2016-07-06, 21:00
Medlem
Kluffs avatar
Jag som tänkte spendera kvällen med att kolla ikapp Game of Thrones - istället har jag sträckläst den här tråden. Det är som en interaktiv, bäng deckare!
Citera
2016-07-06, 21:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Den verkar ändå vara större i byarna i dalarna än någon annanstans, se bara på cluster-81 medlemmarna, troligen därför BO bosatt sig i krokarna.

Mycket möjligt men jag tvivlar, utåt sett så gillas det mesta men mellan skål och vägg sägs helt andra saker.
Citera
2016-07-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JotIdiot
Inte förvånad att det är Hedemora. Gissningsvis fick en specifik GM för sig att västar kunde få upp ögonen om hon dödat någon. Synd bara att det inte handlade om ett solomord. Motivet kan variera från verkligheten till FUPen.
Kände bh personligen en gång i tiden och råkats med en till gm på fest. Ser inte ordinäriteten/spektaklet i fallet och inte heller om BO var transa eller ej (är själv TS) - vardagsmat i mina ögon förutom det att ett mord begåtts. Uppväxt och fast på bruket i fråga. Hotbilden ökar radikalt mot alternativa sexualiteter, om detta gav elden om mord syre tror jag, men är säker på inte kommer framgå.

Är nog allra värst för de transexuella gruppen, som utgör en sådan liten grupp.
Men antar att småorter är nog inte det bästa att bo på. Tänker som dig, delvis förklätt hatbrott,
om de sammansvurna ens själva insett vad som varit den egentliga drivkraften i detta uppseendeväckande brott.
Citera
2016-07-06, 21:01
Medlem
Visst att hennes morsa älskar henne fortfarande... men det är ju även hon som format henne till denna kolossala iq-befriade white trashguru.... men alla andra som är så jävla hjärtegulliga o så? ofta man vill fortsätta vara vän med någon som visar sig vara en mördare? (inte för att man velat vara vän med henne innan dess heller, men ändå)....

https://minfil.org/YeJen6bcb8/Screen_Shot_2016-07-06_at_20.55.27.png

https://minfil.org/XeJ6n5b4b7/Screen_Shot_2016-07-06_at_20.55.55.png
Citera
2016-07-06, 21:04
Medlem
[quote=mercy|57785170]
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror att hon/han var en mycket ensam människa, hon/han sökte sig till dem för att de i alla fall kanske låtsades att acceptera hon/han för den person hon/han var.

Acceptansen i samhället för avvikande är inte speciellt stor.[/QUOTE

Vi kan ju ställa frågan till JotIdiot här i tråden. Hen känner GM och är själv undrande hur BO och GM kom i kontakt. JotIdiot utger sig själv för att vara transperson, får passa på att fråga hur det är med acceptansen i samhället
Jag tror att jag förstår dig men inte säker. Kan du vara lite rak på saken?
Citera
2016-07-06, 21:05
Bannlyst
Vi måste få mer bakgrundsinfo om de misstänkta.
Man ser ju att många av dem har många vänner på Facebook så det borde ju vara en hel del som sett en del tokerier som kan vara värt att dela med sig av!
Citera
2016-07-06, 21:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att jag förstår dig men inte säker. Kan du vara lite rakt på saken?

Lite osäker men jag antar att det är mercy du vill citera?

mercy fuckade upp citatet till mig.
Citera
2016-07-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Menade att min källa var bekant med både BO och flera av dom misstänkta, speciellt MJ, JH DM

Hade dom mördat ihjäl någon som min källa inte kände så hade chocken kanske inte varit lika djup.
Du menar att det inte varit lika chockerande om de dödat nån annan.
ELLER menar DU att det som är chockerande är ar de varit kapabla att ,mörda en annan människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in