2016-07-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aywass
Har systemet visa "dumpnings" platser för pedofiler tidelagare transor bögpack m.m.?

Är Borlänge med 10mils omkrets en sån plats? Eller är det bara resultat av småorters raggar kultur med spontana sexuella förbindelser så dom inte håller reda på syskon och kusiner till slut? Därfö visa väljer hunden istället? Kan de finnas en bra marknad för uppblåsbara får och dyligt i trakten? kanske bra tillhåll för åsneknullare? Kan de till och med vara så att troll myten kom till i Dalarna då dom inavlade barnen men stora men fick bosätta sig i skogen och grottor, sedan utvecklades troll teorier?

Asså? Född i betong, hjärna av betong?
Jomen visst, oerhört intelligenta du, alla på landsbygden är lika *ironi*
Mupp! *inte ironi*
Citera
2016-07-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
verkar som du inte kollat med madde att det var ok att jh satte upp öl på maddes nota

Kollar alltid med personen i fråga om det är ok. Inget undantag i Maddes fall. Hon godkände och har även dragit repliken;
"Jaja för fan. Dem är med mig. Jag betalar"

Men hon såg alltid ledsen/irriterad ut när hon skulle betala ändå. Så ja.. jag vet inte riktigt. Känns väldigt olustigt hela situationen.
Citera
2016-07-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Läs tråden innan du kommenterar kanske... Alla identiteter är redan fastsatta, med häktningsdokument och Facebook-länkar inkluderat fulla namn, personnummer och bilder på personerna.

Bra slutledningsförmåga, "kringströvande invandrare".....

Du har rätt. Jag hade bara läst på i massmedia, inte i tråden och det visade sig direkt hur felinformerad jag var.
Citera
2016-07-05, 15:23
Avslutad
@raktupponer

Var det allmän vetskap att Madde hade bytt kön? Vet du om mördargänget hade några synpunkter på det?
Om Madde var helt normalbegåvad är det märkligt att hon typ kastade sina pengar efter dessa personer och betalde deras krognotor. Varför sade hon inte ifrån? Eller slutade att umgås med dem?

Eller kanske var det exakt det hon gjorde. Och nu är hon död.
Citera
2016-07-05, 15:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raktupponer
Kan inte påstå att BO var lågbegåvad, snarare tvärtom.

Vet inte riktigt varför hon betalade för dessa människor heller, men hon såg väldigt ledsen/irriterad ut var gång det var dags att "checka ut" och gå. Fick lite känslan av att hon var tvungen att betala på något sätt.. inte så hon skulle varit hotad att förlora livet om hon inte betalade men lite som.. "jag tar den här rundan så tar du nästa", om man säger så.

Såg också att någon kommenterat om att detta kunde rört sig om Ill castello här i Borlänge. Det gör det inte, men vet med säkra källor att hon varit där mycket också. Ensam eller i sällskap med någon kan jag inte svara på.

Madde bodde i området Domnarvet i Borlänge innan hon skulle flytta till Långshyttan.

Tack för svar! Vet du, om det aktuella gänget utgjorde lejonparten av BOs umgänge? Hade hon ganska få övriga bekanta? Jag har lite svårt att förstå, vad som fick BO att umgås med gänget.
Citera
2016-07-05, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det var också min tanke. Var även Madde svagbegåvad och lätt att lura och förleda? Det skulle kunna förklara varför hon umgicks med dessa drägg.

Hon var garanterat inte särskilt smart. Allt på hennes hemsida tyder på det. Visst hon hade inte usla betyg i allt, men hon verkar ha varit väldigt naiv på något sätt. Kanske har hon även förstört hjärnan med droger.

Nu verkar det alltså som om hon har hängt på krogen med junior-A-laget i Borlänge och betalat deras notor. Det förstärker ju bilden av en person som är lite korkad, men snäll och som har haft en del pengar.

Kanske tog hennes pengar helt enkelt slut till sist. Att bjuda laget runt varenda kväll är inte billigt. Det var kanske därför som de tröttna de på henne.
Senast redigerad av climasol 2016-07-05 kl. 15:28. Anledning: fel
Citera
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.F-ritzl
Dom festar väldigt mycket är också min uppfattning. Ser dom festa varje helg på bondegatan 9 på bullermyren, såg dom senast förra torsdagen tror jag sitta och dricka öl på bänkarna mellan o learys och luna. Det jag vill komma fram till är att varje gång jag ser de här personerna så dricker dom alkohol.

Säker på att det är rätt nr?
Känner bara igen en tidigare arbetskamrat på den adressen, och det är en skötsam och reko kille.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är uppföljaren till "En annan del av Köping".

Vad händer när utvecklingsstörda begår mord? Blir det automatiskt vård, eller?

Det finns ingen sån automatik. Däremot ska gravt och måttligt utvecklingsstörda räknas in under allvarlig psykisk störning och en person som klassas som sådan får inte dömas till fängelse.

Lindrigt utvecklingsstörda (vilket väl är vad som skulle kunna vara teoretiskt aktuellt för någon i detta fall) får dömas till fängelse om det föreligger synnerliga skäl. Det är ett starkt krav på juridiskt språk och innebär att i de allra flesta fall bör de få vård eller annan, icke frihetsberövande straffpåföljd.

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=13738
Citera
2016-07-05, 15:29
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raktupponer
Madde bodde i området Domnarvet i Borlänge innan hon skulle flytta till Långshyttan.
Verkar som om BOs relation med, åtminstone några av, de misstänkta var starkare än "festande".

Vad innebär "dyra notor" i Borlänge på ett ungefär?
Citera
2016-07-05, 15:31
Medlem
Hela den här soppan är ju bara för mycket.

T.o.m. för mycket för Flashback. Det blir liksom lite för mycket av det goda.

Deras Facebook-aktivitet skulle ju kunna vara rena rama trollverkstaden på meth. Det är bara för mycket det här.

BO har alltså betalat för svinens krognotor också?

Det borde skrivas böcker om det här, kanske en pjäs på Dramaten vore på sin plats.

WTF?!
Citera
2016-07-05, 15:32
Medlem
Minns även att JH var påväg att ringa polisen under ett tillfälle han besökte krogen jag jobbar på. Då med anledning av att en annan kund börjat uppträda spydigt emot mig när jag nekat till servering då kunden ifråga redan nått "gränsen".

Kanske inte hör hemma här men det gav mig intrycket av att JH antingen överdramatiserat händelsen eller var omtänksam. JH kom därefter fram till mig, tog mig i handen och bad om ursäkt, vilket också verkar märkligt.
Citera
2016-07-05, 15:33
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Men snälla människor! Vad har personernas utseende för relevans till brottet? Vem avgör om någon annan är snygg eller ful? Har vi en fastställd norm för sånt i Sverige? Och betyder det isåfall per automatik att alla som är inte är snygga enligt normen är ointelligenta/inavlade/mördare? Handen på hjärtat - är ni så jäkla snygga själva egentligen? Och hur är det med övervikten? Och att döma av vissas resonemang här i tråden så är det nog fler än de misstänkta som verkar ha "alternativt IQ".
Tråden skulle vara betydligt mer intressant om alla kunde hålla sig till fakta, rykten eller mer genomtänkta funderingar!
Om man läser på detta forum så får man räkna med att det är väldigt mycket folk här som är inavlade och projicerar sitt skit på andra och svar ja deras utseende är likt dom som projiceras på.

Nu till vad tråden handlar om, så läste jag nån stans om nån husvagn och kommer inte i håg vad som skrevs om det, var det där transan bodde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in