Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Nåväl under den här tiden steg SD rejält. Sedan då? I september och framåt stagnerade SD (Sentio) under den värsta flyktingkrisen någonsin i svensk historia. Det var inte välutbildade vänligt sinnad invandring utan invandring av värsta sort, lågutbildad, aggressiv, sextrakasserande, otacksam, krävande och lättkränkt. 10.000 i veckan av det värsta man kan föreställa sig och SD stagnerar i OU och till och med backar i början på året.
MP däremot på 7,34% hjälpte FR att montera ner välfärden och skapa en situation där hundratusentals svenskar misshandlas, rånas, våldtas, trakasseras och får sina liv och sin hälsa äventyrad.
Att bli största parti är roligt för de involverade, men för Sveriges och svenskarnas skull krävs det att de kommer i position att styra politiken och att de också gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svithjod
SD påverkade 7 klövern indirekt till DÖ, denna sänkte förtroendet rejält för M hos de egna.
SD's minskning kan dels tillskrivas att väljarna belönade att 7 klövern äntligen gjorde någonting för att minska på vansinnet, den känslan börjar klinga av därav SD 's stigande siffror.
Sen har vi flera institut ihop med media som medvetet drar ned SD's siffror, det ger illusionen av att SD går sämre än vad de egentligen gör.
SD har nått en ny nivå och stabiliserat sig på den, 20-22%.
Nu kommer SD klättra vidare till nästa, ska vi hoppas på 25-26 % 2017 och 28-30 % i nästa val 2018?
Jag håller absolut med att SD tvingade 7K till extra val eller DÖ. DÖ skapades och det förändrade Sverige från vänster mot höger till svenskt Sverige mot mångkultur, något JÅ så skickligt illustrerade i Almedalen.
Jag menar att efter dammluckorna öppnades i september 2015 var det i princip tyst från SD och när de tog bladet från munnen berömde de M. Jag som delvis åskådare och delvis "raggar SD-väljare" tycker det var fel strategi. SD har tidigare visat ha fingerspitzengefühl gör kanske rätt, även om jag inte begriper. Jag tycker att de som alltid ryggdunkar oavsett vad är hjärndöda ja-sägande miffon. Jag förbehåller mig rätten att kritisera/berömma utifrån den information/resultat som finns tillgänglig. Att inte göra det har försatt oss i dagens situation.
Sentio får vi väl fortfarande betrakta som facit även om Yougov kan visa sig vara intressant. Sentio visar 24-25% i dagsläget.
Några i tråden tycker det är rimligt att man ska belöna 7K för att de ändrar sig. Jag delar inte den åsikten. Jag tycker de ska straffas. Ett år eller två hit eller dit är irrelevant. De har sagt att invandrarna är en vinst, ett måste för att klara välfärden/demografin och fan och hans moster. Det visar sig vara fel. Lögner och propaganda! Att då gå tillbaka till de som ljugit är som en misshandlad kvinna går tillbaka till en man som spöar. Sjukt beteende!
Din alternativa lösning på lyktstolpar stöder jag.