2016-06-30, 23:04
Medlem
Citat:
boidis12|57727427]Bevisa då att Nerijus inte gillade att titta på kvinnor .
Hur kommer det sig då att han har skvätt sperma i hela sidorummet .
Stod han och tittade på bilar som åkte förbi samtidigt eller vad tror du ?

Att titta på kvinnor är ingen brott. Eller är det brott i Sverige?
Är det brott att onanera på arbetsplats?
Bl a det är inte klart NÄR han onanerade. Det kunde vara 1-2 månads gammla sperma fläckar.
Det går inte ålderbestämma.
Han tittade inte på bilar, det har säkert funnits mer upphetsade saker att titta på än ladan/ café på andra sidan av vägen. Man brukar titta på tidningar med bildet av nakna kvinnor.
Senast redigerad av Sudharma 2016-06-30 kl. 23:09.
2016-06-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nota bene säger NB ja. Jag tror bestämt att NB tillskriver AB sina egna dåliga egenskaper och överför ABs goda på sig själv. Ett illusionstrick. NB har från dag1 försökt att skylla på AB för att i slutvändan med Hurtig anklaga både sin fru och broder för sin egna gärning. Vedervärdigt är bara Förnamnet.

Men han skrev sin egen dom med Lisas blod, så nu startar hans egna helvetet i fosterlandet där han får umgås med likasinnade på sitt eget språk med närhet till lilla mamsen och kära frugan. Så det blir nog bra.

Han skrev med Lisas blod? Hur menar du?
2016-06-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det där har vi redan harvat också, det går inte att skilja den ena blodbilden från den andra.
Se för övrigt Hurtigs överklagan om hur det går till på NFC - som väl inte ens var certifierade vid tillfället.

Då föreslår jag att Du "harvar" ytterligare ett antal gånger för du har nämligen Helt Fel. Ett direktavsatt blod DNA (vilka många är) ger en unik blodbild. Ett t.ex. uppblött blodfläck en helt annan.
2016-06-30, 23:14
Medlem
Grandiosos avatar
Obegripligt att man kan fortsätta sitta och ifrågasätta joggerskans tillförlitlighet.
Påminner en del om den behandling hårt prövade Lisbet Palme råkat ut för med sitt utpekande.
Båda är helt säkra på vad de sett och så kommer det diverse viktigpettrar och tror sig veta bättre.

Två personer som båda kunnat bli mördade och så får de höra att de antingen misstagit sig
eller avsiktligen ljugit.

När det gäller Adriana Berglund som Inte är dotter till någon Wilhelm Klingspor,
vilket man fortsätter felaktigt påstå i alternativtråden såg jag när jag råkade titta in igår som
hastigast, så hör hon alltså av sig långt innan Lisa påträffas död och Nerijus Bilevicus
är omhändertagen av polisen.

Nerijus har bevisligen skulden till Lisa Holms död, fastställt i två enhälliga domar,
och den kommer sannerligen inte i gungning den skulden bara för att några inbilska
gnällmånsar anstränger sig med att misskreditera en person som mycket väl kunde ha
blivit av med sitt liv dagen innan Lisa miste sitt.

Slutledningsförmågan är det sannerligen på dessa håll inte mycket bevänt med när man
inte förmår koppla samman händelsen på lördagen med det som skedde dagen efter.
2016-06-30, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Obegripligt att man kan fortsätta sitta och ifrågasätta joggerskans tillförlitlighet.
Desperata antagligen och greppar halmstrå - till slut har de väl fått ihop en halmgubbe som alternativ gärningsman.

Samma med WK och hans tredjehandsuppgift - inringt långt senare än Adriana när de väl gripits. Oj, så intressant.

Däremot borde NB Rescue & Co. ägna åt den här betungande problematiken - bland allt annat slem som han avsatt på hennes kläder samt snören som han mördat henne med.
Citat:
Citat:
Nerijus Bilevicius DNA (+4) i en blodbesudling framtill på höger ärm.
Citat:
Nerijus Bilevicius DNA (+4) i en blodbesudling vid vänster ficka framtill på jeansen.
Citat:
Nerijus Bilevicius DNA (+4) och Lisa Holms DNA (+2) i en blandbild, i en blodbesudling på avigsidan vid knäppningen framtill på jeansen.
Senast redigerad av develi 2016-06-30 kl. 23:53.
2016-06-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Menar du att NB var ljushårig lördagskväll
och efter hade tvättat sig
blev hans hår mörka under natten.

Om solen lyste på hans kalufs hade han sett ljushårig ut, blåser det och han blir rufsig är det den mörka håren från hårbotten som blir mest tydliga. MEN NB är inte dömd till livstid beroende på hårfärgen, nej han sitter för evigt där han sitter för något betydligare allvarligare.

Adriana och hårfärg är det vad ni skall komma med i den blivande resningsansökan? Eftersom ni inte lyckas snickra ihop något mer substantiellt .... så är det ungefär som förväntat. De nada.
2016-06-30, 23:26
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Att titta på kvinnor är ingen brott. Eller är det brott i Sverige?
Är det brott att onanera på arbetsplats?
Bl a det är inte klart NÄR han onanerade. Det kunde vara 1-2 månads gammla sperma fläckar.
Det går inte ålderbestämma.
Han tittade inte på bilar, det har säkert funnits mer upphetsade saker att titta på än ladan/ café på andra sidan av vägen. Man brukar titta på tidningar med bildet av nakna kvinnor.

Har han helt plötsligt blivit intresserad av att titta på kvinnor nu ?
Spelar ingen roll hur gammla fläckarna är .
Hur vet du att mördaren Nerijus tittade på tidningar med bildet och inte på tjejerna vid caféet ?
Är det inte en konstig slump att bara ett par meter därifrån han har stått och runkat
mördar han en av dessa flickor han har stått och spanat in .
2016-06-30, 23:30
Medlem
Citat:
Det där har vi redan harvat också, det går inte att skilja den ena blodbilden från den andra.
Se för övrigt Hurtigs överklagan om hur det går till på NFC - som väl inte ens var certifierade vid tillfället.

Det var det jag misstänkte att det skulle vara en överkurs för hen. Nu är det så att avsätter man blod på en brottsplats får man räkna med att skaka galler en tid. Det är inget du eller någon annan kan göra något åt trots harvande om motsatsen.
2016-06-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det är bara att se här hur hårfärgen kan skifta på honom:
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/10/Nerijus-BIlevicius.jpg

Det var ett bra exempel på vad jag försökte förmedla. Han är dock inte dömt för hårfärgen ... Även om hela han verkar var en kameleont till sin personlighet.
Senast redigerad av Remark 2016-06-30 kl. 23:36.
2016-07-01, 00:12
Medlem
Citat:
Läs fup en gång till och du ska hitta att mamma sa att de kände sig iakttagna.
Mamma och L jobbade på café. Dvs de var personal från café också.
Hon åkte till jobb och stälde bil vid norra gaveln av café och självklart att hon såg arbetare på taket varje dag.
De kände sig iakttagna. Det var AB som tyckte om att titta på kvinnor.

Du har rätt i att Lisas mamma har jobbat på det som heter Klosterkaffet och enligt IR var Lisa med en del gånger. Problemet är att utsikten var inte ett ladutak utan en kyrka.
2016-07-01, 04:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Uttalade inte Adriana en form av släktskap/bekantskap med Wilhelm?
Kanske minns fel, men sa inte Adriana något i stil med att " Nej, han är inte min pappa men han är min ..... "

Det kan ibland ske förväxlingar och mindre feluppfattningar i tipsinhämtning genom telefon. Men inom rimliga gränser. Läses tipset igenom och det uppdagas frågetecken eller fel av betydelse, brukar man återkomma till tips-källan för att reda ut.
Beroende på vad som sagts (tex att Wilhelm kanske sa att han var bekant med Adriana´s pappa) kan polisen i andra änden luren nog ha feluppfattat ordningen, men ändå ha tagit den bärande infon i tipset och fått ner det korrekt och ej behövt återkoppla.
Återkoppling har dock skett beträffande innehållet i själva tipset.
Han känner hennes pappa och har det ordet förekommit har det skett förväxling och som du säger: det hade dock klargjorts om det funnits mening att kontakta honom igen, men så var inte fallet. Tanken med tipset var god men Adriana hade redan informerat före honom (tips den 8 juni, kontaktad den 12e på dagen för kompletterande uppgifter).
13 Juni vid 04-tiden på lördag natt ringer WK in tipset så det är heller ingenting som följts upp via honom.

A i TR:
" Nej, det är inte min pappa, det är inte vår familj överhuvudtaget, det har jag ingen aning om."
" Jag vet vem det är, familjen känner honom men jag har inte pratat med honom alls."
2016-07-01, 05:46
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Stopp och belägg.
Nu får du allt ta och verifiera dina påståenden om att det inte går att skilja den ena blodbilden från den andra och att direktavsatt blod och planterat blod ger samma blodbild.
Visa din vetenskapliga källa på dessa påståenden annars tar man det självklart för lögn och hittepå.

PS: Hurtigs överklagan gäller INTE som vetenskaplig källa och naturligtvis inte heller Rönnbäcks speedade planteringsteorier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in