Citat:
Ursprungligen postat av
schwarzeneger
Hallu!
Nu är det så här. Jag åkte dit efter jag hade rökt en med några polare. Jag körde fordornet när vi blev stoppade. Dom tog mitt körkort på plats och har nu fått info från transportstyrelsen att det är indraget i ett år.
Jag uppträde verkligen inte hetsigt, raka motsatsen och samtalade artigt med poliserna. Samt så bröt jag ihop på stationen (aldrig pratat med en polis innan detta så var livrädd).
Jag fick hänga med upp till sjukan ta urin samt blodprov. Blodprovet visade 0,0047 ug/g cannabis, inte något annat.
Jag är nu misstänkt för grov rattfylla under narkotikapåverkan (inte fått domen än) och är 19 år. Aldrig haft med polisen att göra tidigare.
Jag har kollat andra trådar lite halvt och de säger att det är antagligen är fängelse... Hur över är mitt liv? Någon som har mer koll än jag.
tack
I vilken handling står det att brottet rubriceras som
grovt rattfylleri? Körde du av vägen eller liknande?
Finns det inga ovanliga omständigheter är det normala i denna situation annars att man döms för rattfylleri av normalgraden, oftast tillsammans med ringa narkotikabrott avseende bruket av naroktika. Påföljden brukar landa på dagsböter, 40-50 stycken.