Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Du anar inte hur många vänner, kollegor och andra som skulle hålla med dig om just den saken.

Även en blind höna...
Vi menar nog inte samma sak, men skriven diskussion med folk som tycker [väldigt] annorlunda innebär alltid en viss "manipulation av fakta" som du kallar det, eller stilistik som jag kallar det. Längre än så har jag inte gått. Jag kan inte svara för dig eftersom det mest blir skummande bland alla könsord och smileys.
/Pz
Ehm, va?
Koftfattat, vad du gjort:
a) tog upp, att Trump har historiskt dåliga favs/unfavs, men råkade glömma att ta upp, att Clittan har liknande siffror.
b) plockade citat ur sammanhang
c) svamlade och fortfarande svamlar om mätningarna. Du hånade den som var emot dig, samtidigt som du inte alls var kritisk mot den som gynnat dig. Hyckleri kallas det väl?
Du kan kalla det vad fan du vill. Som jag redan skrivit, bryr jag mig inte om etiketter
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Tänk först, kanske på äpplen och päron, ta ett djupt andetag och tänk igen innan du skriver nästa gång, så slipper kanske att för en gångs skull framstå som en åsna.
Den mätning jag hänvisade till gör inte anspråk på att förutsäga ett valresultat utan mäter förekomsten, vid mättillfället, av en specifik attityd hos en väl definierad och avgränsad grupp inom elektoratet. Det måste ju till och med en typ a-personlighet som du förstå är en annan och oerhört mycket enklare sak än att predicera sammansättningen hos elektorskollegiet efter valet i november.
Ehm, vaaa?
Pratar vi om samma mätning? Varför påstår du att den
"inte gör anspråk på att förutsäga ett valresultat"
Det andra mätningen gör exakt samma sak, förutom att den är "bättre" enligt vissa parametrar. Den har större urval. Den kommer från en OI som varit mer träffsäkert.
Hur skulle du rösta om valet var idag:
Kvinnor: Clittan 50% mot 33% Trump
Män: Clittan 34% mot 47% Trump.
Vita kvinnor: Clittan 42% mot 39% Trump
Vita män: Clittan 25% mot 56% Trump.
Enligt din "logik" borde det innebära, att Clittan är en vitmänhattande hora. Ehhmmm. Jag håller jag faktiskt med det

Fan också. Argumenterat mot mig själv
Eller har Quinnipiacs mätning inte lyckats "mäta förekomsten, vid mättillfället, av en specifik attityd hos en väl definierad och avgränsad grupp inom elektoratet"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Problemet är att vi varken kan eller kommer att få svar på den frågan. Jag önskar att jag hann titta närmare på metod och matte nu/idag, men det får nog tyvärr vänta - du kanske har lust?
Sample and Methodology detail
Fattar nada
Vad vill du ha sagt? Svenska är inte mitt modersmål
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Jag återkommer gärna med stats över trenderna för de items vi är intresserade av om du hellre tittar på dem. Eller missförstod jag?
/Pz
Du
råkade missförstå. Jag var ute efter att bevisa, att du en manipulerande hora som plockar ut outliers