2016-06-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adnan12
Fan va sjukt hur snuten låter offret bara ligga där utan att täcka över kroppen med nån filt eller nåt. Det borde väl finnas nån som har sett nånting med tanke på hur mycket folk som fanns där och sen var det rätt ljust ute också. Har inte läst hela tråden men hur länge låg brottsoffrena där innan aina kom?
Det är ju ambulans personal där o jobbar med offret. Hur ska du täcka över då?
Citera
2016-06-29, 00:23
Medlem
Citat:
Fan va sjukt hur snuten låter offret bara ligga där utan att täcka över kroppen med nån filt eller nåt. Det borde väl finnas nån som har sett nånting med tanke på hur mycket folk som fanns där och sen var det rätt ljust ute också. Har inte läst hela tråden men hur länge låg brottsoffrena där innan aina kom?

Antar att inte så många vågar berätta, Speciellt om man känner igen GM.
Citera
2016-06-29, 02:22
Bannlyst
Citat:

Varför då? Offret var en yrkeskriminell människa och hans människovärde var förbrukat.
Citera
2016-06-29, 02:49
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Hört bakvägen att det väntar hämndaktion,

Kommer pangas i Sthlm-trakten vääääldigt snart. Polisen var beredd.
Nej, det är skitsnack!
Dem här gossarna är ingen gangster, det dem sysslar med är att sälja ladd och spänna sig och leka häftiga. Tyvärr så ser barn och ungdomar upp till dem
Jag kan svära på att det inte kommer att hända ngt!
Så ni kan vara lungan i den frånten.
Senast redigerad av Runkeby 2016-06-29 kl. 02:52.
Citera
2016-06-29, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Nej, det är skitsnack!
Dem här gossarna är ingen gangster, det dem sysslar med är att sälja ladd och spänna sig och leka häftiga. Tyvärr så ser barn och ungdomar upp till dem

vilka är de "gossarna" du talar om?
vad är motivet för mordet på BOoch mordförsöket på DG ?

Har BO något våldskapital? var han involverad i gänglivet? sålde han droger? begick han brott ?
du får gärna berätta om du sitter på fakta eller eventuella motiv. Ingen här köper teorin om att han var polisinformatör btw. Snuten vill helst ha killar med familj och barn så att de har något att förlora på att inte vilja samarbeta långsiktigt med dem,nämligen att åka in på lång tid och inte få se sina barn växa upp med mera.
Citera
2016-06-29, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
1.

2. Det var en annan tränare i västerort som hjälpte massa ungdomar med hjälp av kampsport. Han häktades i våras för att ha styrt cannabis-handeln i järva-området. Samma droghandel som dödar ungdomarna. Det finns en tråd om honom här på flashback.

När man tänker efter, så kanske det var detta brottsoffers drog- och vapenbrott som dödade honom själv. Det finns ett ordspråk som lyder "goes around, comes around".

brottsoffret har såvitt jag vet aldrig dömts för narkotikabrott. det var en målskamrat som sedmera friades. brottsoffret medgav innehav och tog 2år när denne insåg att polisen icensatt brottsprovokation genom att låta vapnen passera tullen och samtidigt kunna avlyssna brottsoffret med vänner för hur får man tillstånd för hemlig avlyssning på en okänd kontantkortstelefon redan samma kväll som en kvinna med hund stoppar en polisbil och lämnar in ett tips om misstänkta vapen i garage x. hur får man tillstånd för avlyssning på 10min för ett helt kriminellt nätverk ?

polisen verkar lata nuförtiden för samma scenario användes vid bandidoshärvan i början på 2005 . Samma kvinna med hund tipsade om raketgevär begravda vid lilljansskogen.
Citera
2016-06-29, 07:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjugotretretton
Precis som du skriver så hörde jag också runt 6-7 skott snabbt efter varandra, men jag tänkte inte så mycket på det för det är ofta man hör såna smällar här.

kan det ha varit automatvapen?
lät det så här ?

https://youtu.be/ylld9aDhreY?t=1m4s
Citera
2016-06-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
brottsoffret har såvitt jag vet aldrig dömts för narkotikabrott. det var en målskamrat som sedmera friades. brottsoffret medgav innehav och tog 2år när denne insåg att polisen icensatt brottsprovokation genom att låta vapnen passera tullen och samtidigt kunna avlyssna brottsoffret med vänner för hur får man tillstånd för hemlig avlyssning på en okänd kontantkortstelefon redan samma kväll som en kvinna med hund stoppar en polisbil och lämnar in ett tips om misstänkta vapen i garage x. hur får man tillstånd för avlyssning på 10min för ett helt kriminellt nätverk ?

polisen verkar lata nuförtiden för samma scenario användes vid bandidoshärvan i början på 2005 . Samma kvinna med hund tipsade om raketgevär begravda vid lilljansskogen.

Vart kan vi läsa att det var samma kvinna med hund?
Vart kan vi läsa att de fick det på 10 minuter?
Du tycker det var brottsprovokation?
Citera
2016-06-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
Nej, det var absolut inte det jag skrev. Läste du ens det eller tar du upp ord ur röven?

Du som - uppenbarligen - aldrig varit i förorterna kan inte konstatera att polisen inte slänger ur sig ett par rasistiska ord. Jag ser inte människor som olika raser, men skulle man det så är det tydligt vilka de syftar på när de brukar ord som "blattar" och "negrer". Jag har aldrig varit utsatt för någon polis, men jag har sett det ske. Kanske för att jag är kvinna. Kanske för att jag är svensk.

Precis som du drar den där "inte ALLA poliser", så säger jag "inte ALLA i förorterna". Det finns flera med många utländska drag som endast någon med fördomar skulle se som skyldig och potentiell självmordsbombare, som sköter sig tusen gånger bättre än ett rikemansbarn på Östermalm. Han med flera meter skägg kan plugga till läkare. Hon som bär slöja är en nyexaminerad jurist. Fördomar skapar hat. Fördomar dödar. Poliser med fördomar är ännu värre och ja, jag påstår att det finns många poliser som inte ska få kalla sig för poliser. Poliser i förorterna måste börja bygga upp sin tillit bland förorterna så att de blir respekterade. Vi BEHÖVER poliser.

De håller på att rusta upp en hel armé av poliser i Rinkeby, väldigt nära Tensta. Jag hoppas verkligen att de lyckas bygga upp sin tillit där så att de kriminella slutar härja runt på gatorna och "lär ut" till yngre att det är "supercoolt" att köpa droger, bruka droger, råna butiker och döda människor.

Kram!
Det är nog så att ni förortsbrushuur och vi svenskar har lite olika syn på vad oskyldig betyder... Återigen - om ni slutade studsa runt som boxare på speed och sluta försöka "snacka" så fort en polis försöker göra sitt jobb så hade du sett att polisen inte säger speciellt mycket till oskyldiga i onödan. När polisen ber dina brushuur att backa, gå hem, hålla käft eller vad som helst så lyder du. Om du inte lyder är det ett lagbrott och dina fantasier om att du är "oskyldig" är som bortblåsta. Ohörsamhet är brottet... Det handlar om atityd - man blir bemött som man förtjänar.
Citera
2016-06-29, 09:25
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Nej, det är skitsnack!

Skulle inte du bevisa något?

Du skulle bevisa att BO var informatör...
Citera
2016-06-29, 10:02
Medlem
RickRozays avatar
En liten del av inläggen är om faktiska brottsfallet och dom flesta förtryckta åsikter. Irriterande.
Citera
2016-06-29, 10:07
Medlem
asgamarnas avatar
Sorgligt för en hårt arbetande mamma som emigrerat att förlora en son. Beklagar detta.

Tragiskt att sådana som sonen får chansen till ett bra liv i ett fritt land men sabbar det. Men det är svårt att hålla sig ifrån kriminalitet då majoriteten av Tensta är kriminella.

Vad är det dom säger "Live by the sword, die by the sword".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in