Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Intressant nog försökte han sig även på politik men misslyckades med att bli vald till politiskt ämbete. Silvio Berlusconi hade tydligen handplockat honom som kandidat. Dock blev Spencers kandidatur förlöjligad av motståndarsidan som avfärdade honom som ett "jippo".
Spencer var ohyggligt överviktig framåt slutet, kan det ha något att göra med hans dödsfall? Någon som vet ifall han led av någon sjukdom?
Sedan undrar jag, pratade han någon engelska överhuvudtaget i det verkliga livet? Jag får intrycket av att han inte gjorde det då jag aldrig sett honom göra det i någon intervju.
Samtliga filmer som finns utgivna är ju dubbade, vet dock inte hur det är med Miami Super cops, om bara Bud Spencer är dubbad där eller även resten, i och med att en del amerikanska skådisar är med.
I både Tyskland, Frankrike och Ungern bl.a. blev filmerna dubbade på respektive lands språk. Hörde något om att Bud Spencer blev dubbad av en italiensk skådespelare även i originalspråket, osäker på om det stämmer.
De finns like olika röstskådespelare till Bud Spencers röst, vissa bättre än andra i mitt tycke. Men Terence Hill låter likadant, kan han ha dubbad sig själ i de engelskspråkiga dubbningarna?