Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Det här är ju en diskussionstråd så jag såg fram emot att få höra några argument kring varför man anser att han är så bra.

På tal om svammel då.

Behöver ha? Så du menar att han inte har några speciella kunskaper?

Sunt förnuft? Angående vadå och hur?

Är det något hemligt ni vet om Trump som ni inte får säga?

Så Trumps enda kunskap är inom byggbranschen. För att han ska vara byggledare när en lång lång bro byggs!

Jo men nu är ju det här en diskussionstråd och när många skriver i den som gillar Trump och vill att han ska bli USA's nästa president så tänkte jag att de nog visste varför.

Och det har ju ju fått nu. Han började med träklossar och nu ska han bygga en bro. Det blir nog en duglig president!

Trump kan byggbranschen och det är bra för en mur ska byggas. Hur ska Trump förhindra flygande föremål som kan ta sig över muren? Ja typ 9-11?

Okej så Trumps enda egenskap är att han kan svara med pondus. Han tar inte skit och ogillar Islam och det räcker för dig.

Blir inte mycket till diskussion här inte. Vad jag inte fattar är att ni sitter här och verkar kolla på olika resultat som det gällde travresultat. Och kan ingenting om den person som ni vill ska ha presidentposten i USA.

Man har ju hört talas om folk som får betalt för att skriva poster men skitsamma vi får se hur det går för Trump. Men jag kan inte se att det spelar någon roll vem som vinner Clinton eller Trump. De är ju rådgivarna och experterna som bestämmer så varför heja på just Trump?

Om du slutar misstolka med flit och bete dig som en dryg jävel så ska du se att allting blir vettigt. Det är uppenbart att du inte vill ha en faktiskt diskussion utan förvrider och förlöjligar vad vi än skriver.

"Trump kan byggbranschen och det är bra för en mur ska byggas. Hur ska Trump förhindra flygande föremål som kan ta sig över muren? Ja typ 9-11?"

Kanske genom att skärpa invandringen? Eftersom en stor andel av terroristerna kommer genom bristande invadring. Och skärpta säkerhetskontroller. Typ det som Trump har förespråkat från första början?
Senast redigerad av TheStriptease 2016-06-27 kl. 23:36.
2016-06-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Om du slutar misstolka med flit och bete dig som en dryg jävel så ska du se att allting blir vettigt. Det är uppenbart att du inte vill ha en faktiskt diskussion utan förvrider och förlöjligar vad vi än skriver.

"Trump kan byggbranschen och det är bra för en mur ska byggas. Hur ska Trump förhindra flygande föremål som kan ta sig över muren? Ja typ 9-11?"

Kanske genom att skärpa invandringen? Eftersom en stor andel av terroristerna kommer genom bristande invadring. Och skärpta säkerhetskontroller. Typ det som Trump har förespråkat från första början?

Lägg av med det är känslosnacket! Diskutera om du ska göra det men gnäll inte på det där viset. Du förnedrar ju dig själv.

Om man har åsikter om att någon verkligen är en bra politiker och man får frågan om vad som är bra så skäms man för frågan och börjar konstra och bli upprörd när man inte kan få fram en enda vettig mening.

Ett vettigt svar på vad det är som ska förändras i USA's ekonomiska skötsel av Mr Trump? De som har den åsikten kanske har ett svar. De som inte vill utveckla detta behöver inte det.
2016-06-27, 23:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Så Trumps enda kunskap är inom byggbranschen. För att han ska vara byggledare när en lång lång bro byggs! ...

Hur ska Trump förhindra flygande föremål som kan ta sig över muren? Ja typ 9-11?

Det är bra att du försöker tänka själv. Det är tråkigt att du misslyckas med det.

Det är bra att du försöker använda dig av kunskaperna vi delar med oss till dig. Det är tråkigt att du inte inte klarar av att hantera det, utan grovt missförstår vad som har sagts (eller är det logik som inte funkar för dig?)

Det blir nog lite rörigt för dig det här. Försök hitta någon nyhetskanal på Simple English för att lära dig om Trump, och ta del av informationen långsamt och lite i taget.

Lycka till!
2016-06-27, 23:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
RR hade visserligen en bakgrund som skådespelare med hade även varit fackföreingsman och guvernör innan han blev president. Man kan inte jämställa hans erfarenhet med DT.

Tänker du dig precis som trollet Wilker att man inte "har kunskaper" om man inte är en politikerbroiler?

Tänker du dig precis som MrTowlie att Reagan lärde sig micro och makro-ekonomi, internationella relationer, demografi, språk & historia när han var fackföreningsman m.m.?
2016-06-28, 00:05
Medlem
Citat:
Lägg av med det är känslosnacket! Diskutera om du ska göra det men gnäll inte på det där viset. Du förnedrar ju dig själv.

Om man har åsikter om att någon verkligen är en bra politiker och man får frågan om vad som är bra så skäms man för frågan och börjar konstra och bli upprörd när man inte kan få fram en enda vettig mening.

Ett vettigt svar på vad det är som ska förändras i USA's ekonomiska skötsel av Mr Trump? De som har den åsikten kanske har ett svar. De som inte vill utveckla detta behöver inte det.

Fast du frågade inte vad som är bra med Trump, utan du frågade hur kunnig Trump är. Det är två olika frågor och ger två olika svar.

Det som är bra med Trump är främst att han inte är en köpt politiker, utan en självständig man med ett gediget förflutet som faktiskt har skapat jobb tidigare, till skillnad från alla andra politiker. Han är extremt anti-pk och bryter mot alla normer vilket är enormt befriande. Han står för vad han säger och tar aldrig skit. Han står för en sund politik och vill ha ett slut på dagens ansvarslösa immigration.

Där har du det främsta.
2016-06-28, 00:07
Bannlyst
Citat:
Det här är ju en diskussionstråd så jag såg fram emot att få höra några argument kring varför man anser att han är så bra.
Jag sa ju, att jag gillar hans politik. Det är därför jag hejar på honom.
Och i Sverige röstar jag på partier, vars politik jag vid det tillfället gillar.
Parti/politiker bör dock också vara trovärdig, och det är Trump enligt mig. Eftersom han alltid uttryckt sådana åsikter.

Eftersom du inte verkar vara den vassaste kniven i lådan, upprepar jag:
Jag hejar/röstar på den som har bäst politik och som verkar vara trovärdig. Surprise?
Vilka kunskaper har parti/partiledare, du ska rösta, när du fyller 18?

Du får läsa på hans web-sida alternativt titta på hans intervjuer, om du är intresserad om hans politik.
Citat:
På tal om svammel då.

Behöver ha? Så du menar att han inte har några speciella kunskaper?
Jag vet inte, om han har några speciella kunskaper. Och jag bryr mig faktiskt inte. Surprise?
Har du någon favorit? Vilka hemliga "kunskaper" sitter denne på?
Citat:
Sunt förnuft? Angående vadå och hur?
Är det något hemligt ni vet om Trump som ni inte får säga?
Din internetleverantör har begränsat dig till Aftonbladet, eller vad är problemet?
Suck
2016-06-28, 00:09
Medlem
Citat:
Fast du frågade inte vad som är bra med Trump, utan du frågade hur kunnig Trump är. Det är två olika frågor och ger två olika svar.

Det som är bra med Trump är främst att han inte är en köpt politiker, utan en självständig man med ett gediget förflutet som faktiskt har skapat jobb tidigare, till skillnad från alla andra politiker. Han är extremt anti-pk och bryter mot alla normer vilket är enormt befriande. Han står för vad han säger och tar aldrig skit. Han står för en sund politik och vill ha ett slut på dagens ansvarslösa immigration.

Där har du det främsta.

Jag tänkte mig nog att om man svarade på vad han har kunskaper om så handlar det ju om något bra. Därav begreppsförvirringen.

Kan vi gå vidare med en punkt i det du säger som intresserar mig lite mer än de andra?

Vad består Trumps sunda politik i vad gäller att ha ett slut på dagens ansvarslösa invandring?
2016-06-28, 00:12
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
micro och makro-ekonomi, internationella relationer, demografi, språk & historia[/i] när han var fackföreningsman m.m.?

Nu var ju Reagan ändå guvernör I USA´s största (närmare 40 miljoner invånare) delstat i 8 år så just den jämförelsen med Trump är knappast relevant i sammanhanget, eller hur?
2016-06-28, 00:20
Medlem
Citat:
Jag tänkte mig nog att om man svarade på vad han har kunskaper om så handlar det ju om något bra. Därav begreppsförvirringen.

Kan vi gå vidare med en punkt i det du säger som intresserar mig lite mer än de andra?

Vad består Trumps sunda politik i vad gäller att ha ett slut på dagens ansvarslösa invandring?

Inte nog med att det är dåligt för ekonomin, det är dessutom en säkerhetsrisk. USA har ju börjat släppa in Syrianer, och som vi har sett i Europa kan det väldigt enkelt smita in ISIS-folk. Även ifall de inte är med i ISIS så har folk från mellanöstern helt andra värderingar än oss i västvärlden, och dessa värderingar bör absolut inte få grund i väst.

Många verkar inte se detta, eller blundar helt enkelt för detta eftersom "mångfald" har blivit så enormt viktigt. Trump däremot vet exakt hur det ligger till och tvekar inte att säga det för en sekund, och det är detta som jag skulle säga är sunt.
2016-06-28, 00:23
Medlem
Det går nerför nu då Trump inte fattat att han måste rikta sig till alla väljare och inte bara hans anhängare på högerkanten. Han vinner inte i höst. Hillary vinner.
2016-06-28, 00:24
Medlem
Citat:
Inte nog med att det är dåligt för ekonomin, det är dessutom en säkerhetsrisk. USA har ju börjat släppa in Syrianer, och som vi har sett i Europa kan det väldigt enkelt smita in ISIS-folk. Även ifall de inte är med i ISIS så har folk från mellanöstern helt andra värderingar än oss i västvärlden, och dessa värderingar bör absolut inte få grund i väst.

Många verkar inte se detta, eller blundar helt enkelt för detta eftersom "mångfald" har blivit så enormt viktigt. Trump däremot vet exakt hur det ligger till och tvekar inte att säga det för en sekund, och det är detta som jag skulle säga är sunt.

Det är sant. Vissa människor är mer farliga än andra. Helst ingen ska utsättas för dessa.

Men mångfald i USA vad ska man göra åt den? Den är ju väldigt befäst så att säga. Vad gör man?
2016-06-28, 00:25
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Trump har fräckheten att fråga sig vad syrier tillför USA och inte tvärtom. Förbjudet resonemang för en tilltänkt västledare och rasistkortet kom som ett brev på posten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in