Resultat: Är du för eller emot Brexit?
För
82,23%
611 röster
Emot
17,77%
132 röster
2016-06-23, 12:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Brexit-sidan kan ligga högre än vad polls visar, vissa kanske inte vill uppge att de vill lämna eftersom media stigmatiserat Brexit-sidan en del. Samma fenomen som med SD här i Sverige. Kan vara så.

Ja, i likhet med parlamentsvalet när begreppet "Shy Torries" gjorde att OU underskattade Tory-partiet.
Citera
2016-06-23, 12:47
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Leave kampanjen skulle behövt leda med 5-10poäng under en längre tidsperiod för att ro detta i hamn. Överlag så visar opinionen 50/50 med en hel del undecided. Osäkra väljare tar dock alltid det säkra alternativet, Storbritannien kommer således att stanna i EU.

Välkommen till flashback?
Skulle säga tvärt om. Tror man kan räkna med en liten Bradleyeffekt i mätningarna till Leave-sidans nackdel speciellt sedan mordet på Cox. Sedan är frågan om vilken sida som har mer entusiastiska anhängare som är mer benägna att rösta? Ofta när man lyssnar på EU anhängare bland vanligt folk får man intrycket att de inte är särskilt entusiastiska inför EU tanken utan mer för att det känns som ett nödvändigt ont och "vi vet vad vi har men inte vad vi får" motiv. Brexit anhängarna verkar å sin sida betydligt mer motiverade och entusiastiska för sin sak. Det är mycket lättare att stanna hemma och göra annat än att masa sig iväg till röstlokalen om man är ljum i sitt ställningstagande.
Senast redigerad av Kloss 2016-06-23 kl. 12:50.
Citera
2016-06-23, 12:48
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Brexit-sidan kan ligga högre än vad polls visar, vissa kanske inte vill uppge att de vill lämna eftersom media stigmatiserat Brexit-sidan en del. Samma fenomen som med SD här i Sverige. Kan vara så.

Jo men det är ju precis det som spelbolagen har koll på som inte experterna har, fråga mig inte hur de gör men de bevisar gång efter gång att de har stenkoll.
Citera
2016-06-23, 12:51
Bannlyst
Alla tokiga och direkt antidemokratiska uttalanden från wannabediktatorn junker borde ju få varenda vettiga människa att rösta för ett brexit. Alla tunga namn som förespråkar remain är hatade karriärpolitiker som vill förstöra Europa, typ som Merkel. Hur fan kan så många rösta för remain? Är folk dumma i huvudet på riktigt?!? Blir det ett remain förtjänar Europa att brinna ner till grunden. Dumma jävla får
Senast redigerad av frusciantelo 2016-06-23 kl. 12:53.
Citera
2016-06-23, 12:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Japp, det kom en nyhets-flash precis som visade att Stanna kvar får 52 procent och Brexit får 48 procent.

Alltså ökar Leave.
Citera
2016-06-23, 12:52
Medlem
Jag hoppas på Brexit.
Men ser ändå en rätt komfortabel seger för remain med 57-43%. Känns mest som att Brexit lever på tomt hopp.
Vadslagningssidorna kan jag heller inte se ha så fel som dem ska ha.

De kommer stanna kvar i EU och missnöjet kommer bara fortsätta växa i landet. 2-3 år till och jag hade känt att Brexit haft en god chans. Men inte nu.
Citera
2016-06-23, 12:54
Medlem
dark horses avatar
Om man får tro rapporterna så har Leave kampanjen till mycket varit fråga om invandringen och på en låg nivå. Det har troligen gynnat Remain. Det har blockerat en rad andra grundläggande viktiga demokratiska frågeställningar om att avhända sig sin suveränitet.
Visst är invandringsfrågan viktig men den grundläggande frågan om suveränitet är viktigare. Remain har kunnat pumpa på om påhittade negativa ekonomiska konsekvenser och vädja till den personliga girigheten.
Visst är Nigel Farage och Boris Johnson vältalande glada gamänger och charmerande, men hur mycket förtroende skulle man ha för dessa som ledare i skarpt läge. Inte för att motståndarna är så mycket bättre.

Det är inte bara Pisaresultat i Sverige som sjunket, den publika intellektuella diskursen i "EU-landet" är i sjunkande sen några decennier.
Citera
2016-06-23, 12:54
Medlem
Det är helt sjukt att så många människor vill ha mer tramsregler och fler politiker. Samt även skänka skattepengar till stater som inte själva kan sköta sin ekonomi.

Jag förstår inte hur folk tänker.
Citera
2016-06-23, 12:55
Avslutad
Jag hade ju lätt röstat brexit om jag bodde i UK tyvärr lär remain kampanjen vinna.
Citera
2016-06-23, 12:57
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jo men det är ju precis det som spelbolagen har koll på som inte experterna har, fråga mig inte hur de gör men de bevisar gång efter gång att de har stenkoll.
De gör ingenting! Oddset styrs av dom som spelar. Spelarna styrs av OU och vad de själva tror eller vill tro på. Det skiljer alldeles för lite i OU för att motivera några större skillnader i odds. Orsaken kan vara att urvalet spelare för lågt för att sätta ett rimligt odds eller så spelar Remain-anhängare för större pengar för att gynna deras sida. Som jag sa tidigare så har väl Jean-Claude-Juncker och hela kommissionen spelat för halva sina löner.
Citera
2016-06-23, 12:57
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 654654
Det är helt sjukt att så många människor vill ha mer tramsregler och fler politiker. Samt även skänka skattepengar till stater som inte själva kan sköta sin ekonomi.

Jag förstår inte hur folk tänker.

Att alternativet är värre.

EU är det mest lyckade fredsprojektet i världen. Fråga Tyska, Franska, Polacker, Ungrare osv som är 80+
Citera
2016-06-23, 12:59
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Går de inte efter hur folk spelar? Spelarkollektivet tror på Remain. De stora spelbolagen kanske gör egna polls men varför skull de i stort vara annorlunda än de ordinarie.
Om det skulle vara ett helt slumpmässigt utfall så viktar väl spelbolagen efter hur folk spelar så de balanserar utfallet för dem själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in