Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
För tredje gången frågar jag om du står bakom den svenska demokratiska parlamentarismen som den ser ut idag?
Eftersom du duckar så utgår jag ifrån att du tillhör de vänsterextrema. Eller fascisterna. Bra att veta i sammanhanget.
Jag har nu i flera inlägg beskrivit hur undervecklad demokratin är i Sverige och i EU, den är en vacker fasad som lurar oss att tro att vi, vanligt folk bestämmer. Men du vet lika väl som jag att det inte stämmer, vi är maktlösa. Därför måste vi fortsätta utveckla demokratin, den måste omfatta även ekonomin, för det är avgörande.
Du måste tydligen ha etiketter på folk, det är synnerligen inskränkt, du diskuterar ju inte ens.
Öppna sinnet och läs det jag skriver och kommentera det om du vill fortsätta diskussionen!
Det bästa britterna kan göra inför omröstningen är att sluta lyssna på politikerna och istället utgå från sin egen verklighet. Har EU gjort nytta för dem? Troligen inte.
I Sverige blir vi ca 20 miljarder fattigare varje år, p g a bidragen till EU, bara det är skäl nog för att lämna unionen.