Citat:
Ursprungligen postat av
8192
Han har en "Rör inte min moské!"-bild.
Rör i så fall inte våra pensionärer och våra kvinnor.
RÖR INTE MIN MOSKÈ kom som Mohamed Nors profilbild 22 mars 2015.
Mohamed Moalin Nor står i svensk folkbokföring med 2 januari 1997 som födelsedatum. Den 2 januari är ett typiskt och fiktivt födelsedatum i svensk folkbokföring för somalier födda utom riket, ett datum man väljer när både dag och månad för födelsen är okända.
Mohamed byter ofta både omslagsfoto och profilbild på Facebook
Den 16 januari 2016 blev Mohameds
profilbild "Jag kan inte ha nån profilbild för polisen är efter mej". Den bilden kommenterades för sju timmar sedan med orden "inte så konstigt va?".
Den 17 januari 2015 valde Mohamed
denna bild som profilbild. Är det Mohamed tillsammans med några av dem som senare den 4 december 2015 var med och misshandlade 89-årige Bengt Bergman så svårt att denne två dagar senare avled på lasarettet?
Den 17 februari 2014 valde den då omyndige Mohamed som sitt omslagsfoto på Facebook
denna avbildning av några av sina vuxna förebilder bland de somaliska landsmännen.
Mohamed presenterar sig som gift rektor
På Facebook presenterar sig Mohamed som gift sedan
5 januari 2016. Hos Ratsit står Mohamed som ogift.
Under rubriken
Introduktion på Facebook anger Mohamed att han tidigare varit anställd som rektor på Eskilstuna kommun.
Mohameds offer Bengt Bergman torde ha varit en gift före detta rektor. Enligt
Expressen var han före sin pensionering rektor på
Lagersbergsskolan i Eskilstuna.
Är det vanligt i Afrika att den som mördar någon övertar eller försöker överta identiteten från den han mördat? Ser Mohamed mordet på Bengt Bergman som medel till social acceptans och professionell karriär? Känner Mohamed det som att han genom att mörda en gift rektor i och med det får räkna sig själv som både gift och rektor?