2016-06-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northdiver
Jag tror det är dumt att skriva här om/hur det fungerar tyvärr...speciellt hur och av vilka som transporterat hem det....
Vrf då? För att tullen osv sitter å kikar här?
Citera
2016-06-17, 01:57
Medlem
max02s avatar
Varför beslagtar Tullen alkoholen när det är lagligt beställa från nätet? Är inte insatt så har kollat igenom tråden lite men inte hittat de svaren jag söker.

Funderar själv på att klicka hem några flaskor.
Citera
2016-06-17, 11:56
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Varför beslagtar Tullen alkoholen när det är lagligt beställa från nätet? Är inte insatt så har kollat igenom tråden lite men inte hittat de svaren jag söker.

Funderar själv på att klicka hem några flaskor.
Då missade du inlägg #4313 på förra sidan
Beslaget är bara tillfälligt och hävs när skatten + straffavgift betalas in.
Citera
2016-06-17, 21:05
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Då missade du inlägg #4313 på förra sidan
Beslaget är bara tillfälligt och hävs när skatten + straffavgift betalas in.

Så Tullen beslagtar bara om man inte har betalat skatten? Och det gör man i samband med beställningen eller?
Citera
2016-06-17, 21:21
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Så Tullen beslagtar bara om man inte har betalat skatten? Och det gör man i samband med beställningen eller?

Vill man betala svensk skatt handlar man på systemet. Vill man inte det importerar man. Det är s.a.s. det det handlar om. Har det undgått dig? Eller är det något jag missat?
Citera
2016-06-18, 10:35
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ja regeln är att du skall betala skatten till Skatteverket först innan du lägger beställningen hos butiken.
Som Jof skrev lönar det sig knappt att betala skatten även om du köper det billigaste men om det är något ovanligt som du inte får tag på genom Systembolaget så kan det vara en anledning.
Citera
2016-06-18, 20:02
Medlem
max02s avatar
Okej så folk beställer på nätet och väljer medvetet att inte betala skatten och därmed äventyrar sina varor?

Men har butiken men beställer ifrån inget ansvar här? Typ innan man genomför beställningen påminner om skatten?
Citera
2016-06-18, 20:59
Medlem
Kanske inte bidrar något till tråden men lite kul kanske såhär i tråkiga tider när tullverket lägger på ett kol

https://youtu.be/Usqd7Bbm04Q
Citera
2016-06-18, 22:24
Medlem
99% som beställer från dessa sajter har inte för avsikt att bli rånade... dvs betala svensk skatt!

Just nu tycks tullen vara extra vakna, det var dom även förra året kring skolavslutningar och midsommar, därefter var allt som vanligt igen.

Än så länge har alla mina leveranser hittat rätt adress utan problem. Och skulle man sumpa nån leverans, har man ändå tjänat in det hela i det långa loppet.
Citera
2016-06-19, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garligur
99% som beställer från dessa sajter har inte för avsikt att bli rånade... dvs betala svensk skatt!

Just nu tycks tullen vara extra vakna, det var dom även förra året kring skolavslutningar och midsommar, därefter var allt som vanligt igen.

Än så länge har alla mina leveranser hittat rätt adress utan problem. Och skulle man sumpa nån leverans, har man ändå tjänat in det hela i det långa loppet.
När beställde du senast?
Citera
2016-06-19, 14:43
Medlem
I början av maj. Dock tog det nästan tre veckor innan leveransen kom, mot "normala" fem dagar, så jag hann börja undra ...
Citera
2016-06-19, 22:53
Medlem
Lägger en beställning nu hos spritbox.com, jävligt osäkert hur det kommer bli men får chansa.
Det är 3-4 flaskor totalt, kanske lite godis också.

Återkommer hur det går senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in