Citat:
Och du är juh* för fan kvar, vad kallar du dig själv förresten ?
Citat:
Beror nog på den här resningsansökan, då fick ni nya krafter efter alla dessa år. Lycka till säger jag Vet inte vad jag gör här egentligen, majoriteten är självklart rätt nöjda med domen och har lämnat tråden, i vetskap om att den skyldige åtminstone sitter i tryggt förvar bakom murarna på Kumla.
Som sagt var, läs in dig på en resningsansökan istället för att lägga fokus på endast MB och tråddeltagarna. När du väl gjort så kanhända att vi förflyttar oss i tid och kan ta en debatt om sakfrågan och inte gamla debatter som vänts ut och in för en par år sedan.
"MB oskyldig, KJ skyldig"
Såklart det beror på resningsansökan att tråden fick liv igen men också en del annat. . .

Citat:
Sannolikheten för att det ska finnas en annan mördare som inte i samförstånd har utfört gärningarna, är verkligen minimal. Hur länge har vi inte hört av dig och andra nu, att KJ är ditsatt och bevisen planterade är konspirationer - börjar bli lite tröttsamt att ni aldrig kan få fram bevis.
I detta läge är det Kyrö och KJ som skall övertyga HD. Riksåklagaren är självklart med men statistiskt, viket du säkert vet då du kan jargongen i en resningsansökan, och denne RÅ har i större del en annan åsikt gällande resningsansökans framgång än resten, resten av "gänget" som även dessa kämpar för orubblighetsprincipen fram om sanningsprincipen. Undras varför men det svarar du på inom en kvart tänker jag. Såklart du gör.
Citat:
Läste jag verkligen rätt; En svag utredning? Bevisningen i detta fall är mycket stark, har då aldrig sett ett mordfall lika klart som detta, där GM inte tas på bar gärning, eller pekas ut av vittnen eller erkänner. Riktigt stark bevisning i ett indiciemål om man ser till all teknisk bevisning och alla besvärande omständigheter. Här finns det inga som helst tvivel kvar, det finns kopplingar mellan KJ och kroppsdelarna, även till fyndplatsen. Sen har vi teknisk bevisning som binder honom till transporten av kroppsdelarna. Även så är det utrett att det inte finns några alternativa GM, som kan ha utfört gärningen. Det är helt avsaknad av spår som pekar mot någon annan person än KJ.
Vad säger man. Vi lånar istället åklagarnas ord och HR,s domskäl tycker jag**
Åklagare brukar i början av ett fall då media hänger på låset i en utredning ifrågasätta om fallet kommer gå till åtal, ÅK uttalar sig varsamt. I detta fall uttalade sig donnorna sent in i fallet att dom inte var säkra på utgången ifall åtal skulle väckas. Alltså dom själva ifrågasatte möjligheten att driva fallet vidare. Dock drev dom så men har själva vacklat ett antal ggr under resans gång i både det ena och det andra stadiet.
Läs HR,s dom igen och uttala dig om ordet brister i denna. Vad gäller allt och lite till. T ex orden affekt, rättsläkaren uttalanden och överlag tänker jag. Skuldfråga behöver du inte ta upp, den malde en skribent (moderat) i ca 200 inlägg om och om igen för att rättfärdiga dråpdomen. Spelar ingen roll dock vem som malde då, idag snackar vi RA. Ett ämne som du säger dig kunna ifall jag skriver rätt saker. Den köper vi. Eller inte.
Dock är det skuldfrågan som skall rubbas nu i o m RA innet annat således vad "gänget" i tråden tänker och tror gällande skuld har ingen betydelse....
Citat:
Ändå sitter du och övriga foliehattar här och kör på samma tugg som vanligt, är inte det lika mossigt? Att efter alla dessa år, inte kunna slänga fram bevis på att MB har något med mordet att göra.
Det gör inte mig mossig, utan dig och övriga foliehattar till mossigare än mossigast. Din älskling KJ kommer sitta där han sitter, och övriga av era påhittade gärningsmän kommer aldrig dömas för det här hemska mordet - det lovar jag dig...
Det gör inte mig mossig, utan dig och övriga foliehattar till mossigare än mossigast. Din älskling KJ kommer sitta där han sitter, och övriga av era påhittade gärningsmän kommer aldrig dömas för det här hemska mordet - det lovar jag dig...
Som sagt var, ingen är där för att sätta dit MB, varken tråddeltagare eller jurister men kämpa på du, kan hända att du tar VB,s "lilla plats, men ej givna plats" till slut i kareteträningens omklädningsrum
På tal om annat, berätta om en resningsansökans gång. Kan hända att du har mer att komma med än självaste HD.
*=
snackar henkness slang
**=
Ingens hovnarr jag. Läs HR-dom och artiklar, likaså lyssna till radio och tv sändningar.
Senast redigerad av LKVN 2016-06-16 kl. 19:52.
Senast redigerad av LKVN 2016-06-16 kl. 19:52.
info om det finns säkert här i tråden.