2016-06-16, 15:58
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Hehe ber faktiskt om ursäkt för detta. Lite trött idag.

Men ditt svar sög.

Det är lugnt det var mest påhopp och information hur en resningsansökan går till. Vet mycket väl hur en resningsansökan går till, även fast denna skribent inte tror det. Även hur svag utredningen var, så det fanns tyvärr inte så mycket vettigt att diskutera. Men skriver skribenten ett seriöst inlägg, så utvecklar jag gärna mitt svar.
Citera
2016-06-16, 16:04
Medlem
Imthisnices avatar
Ni som kan:
Är lite intresserad av andra fall där man upptäckt en "hemlig slask".
Vilka är dessa och vad blev utgången?
Citera
2016-06-16, 16:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du ser inte att dom flesta redan har lämnat tråden, vad tror du det beror på att det i princip bara är några få foliehattar kvar i tråden? Självklart ska allt läggas på bordet, och utredas i klarhet. Det har jag inget emot öht, jag är inte rädd för något - är du? Javisst kan du sitta där och tro på någon slags hel omvändning i fallet, p.g.a denna resningsansökan.

Jag vet inte om han är skyldig eller inte. Så jag driver ingen sak här inne. Däremot är jag intresserad av vad som finns i detta stora sekretessbelagda material.

Är ingen konspirationsteoretiker men blir både oroad och nyfiken när det framkommer sådant som kan tyda på att allt inte har gått gått rätt till.
Citera
2016-06-16, 18:25
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ett av många fel du har i dina poster, de sökte efter cyckelbanan och inte på Sävastklinten eller Lassergame. Det vittnar hans vänner om och att det dessutom var mörkt som i en kolsäck och de nyttjade ficklampor.

Du har inte en siffra rätt men kallar gärna andra för troll och bl.a. undertecknad som kommenterar och tar uppgifter till mina poster från FUP och annat relevant som framkommit i denna gigantiska utredning.

Jag kan inte nog mycket understryka att färden till f-hemmet inte var en vänskaps eller kontrollvisit, den hade ett syfte, hitta lämpligt material/verktyg för fortsättningen denna natt. När han besökte f-hemmet så var sannolikt inte VB vid liv. Han hade järnkoll på var finna möjliga hjälpmedel i brottet han begått och varför inte där han vuxit upp.
Han på helt eget initiativ genomsöker sedan segment 66 och är väldigt mån om att brodern skall vara med i söket, ett område som han sedan lämnar klart till sökledningen. Av vilken anledning var detta så viktigt.
Han genomsöker även område FP1 o FP2 samt forten utan att detta är begärt, lämnar även där klart till sökledningen, varför irrar han iväg dit när sökområdena ringar sig ut från Bodesvedjan och närområdena.

Cykelbanan går 100 meter väst om Sävastklinten och ca 200 meter från Lasergame. Det kallar jag för samma område.
Senast redigerad av zero73 2016-06-16 kl. 19:00.
Citera
2016-06-16, 18:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metar1
Vågar nästan påstå att det så här långt in på året fortfarande är is i skyttevärnet. Någon med möjlighet att titta förbi där, får gärna göra så.

uppskattningsvis så var det nog 30 cm tjock is när jag var där så det tar nog en stund innan det har smält. Var endast i östra delen av värnet det var is. Denna del ligger lägre än gången. Gången var fri från is. Fick för mig att värnet fylls så pass att vattnet även rinner ut genom gluggarna om det regnar rejält på hösten.
Citera
2016-06-16, 18:34
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Han är dömd på en tung teknisk bevisning och en mängd andra besvärande omständigheter. Förstår du inte det, så hör du inte hemma i dom här trådarna. Du menar ni foliehattar. Vilket inlägg menar du?

En teknisk bevisning... som mycket väl kan vara planterat.

Punkt 237, resningsansökan:
Vittne Wahlberg iakttar en mansperson vid Kristoffers bil kvällen den 4/5 vid 22-23 tiden och "när hon kom närmare satte han sig i en mörk jeepaktig bil och körde iväg."

Kyrö utvecklar resonemanget i punkterna 157, 159, 178, 179, 180, 236, 237, 238 mfl

De besvärande omständigheterna?

1) Skrik
2) "försvunnen" säng.
3) "försvunnen" ryggsäck.
4) "försvunnen" kulkniv.
5) En delad tejp.

Senast redigerad av zero73 2016-06-16 kl. 18:37.
Citera
2016-06-16, 18:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Vittne Wahlberg iakttar en mansperson vid Kristoffers bil kvällen den 4/5 vid 22-23 tiden och "när hon kom närmare satte han sig i en mörk jeepaktig bil och körde iväg."

Kyrö utvecklar resonemanget i punkterna 157, 159, 178, 179, 180, 236, 237, 238 mfl

1) Skrik
2) "försvunnen" säng.
4) "försvunnen" kulkniv.
5) En delad tejp.

På tal om skriket som hördes, har någon ens tänkt tanken att det kan ha kommit från VB men när hon var utomhus, till exempel på väg ifrån KJ lägenhet och inte i hans lägenhet? Vem hade inte skrikit om man blev tvingad in i en bil.
Citera
2016-06-16, 18:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

1) Skrik
2) "försvunnen" säng.
4) "försvunnen" kulkniv.
5) En delad tejp.

Var det inte något om den svarta bilen när två yngre mammor intervjuades utanför Flottiljvägen? Reportaget sändes i lokal-tv. Minns att jag länkade detta reportage när det begav sig.
Citera
2016-06-16, 19:08
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Philmjolk
Om HD tar upp resningsansökan, tror ni karln blir frikänd? Advokaten menar ju det.

Frikänd? När han bevisligen har hållit i vristen på åtminstone ett av de kapade benen? Inte en chans!

Det som krävs för att KJ ska bli frikänd är i princip att alla parter i målet har gått ihop i en konspiration mot honom. Det i sig är minst sagt otroligt. Om så är fallet så kommer ju inte det extra sidomaterialet va till nån hjälp, i och med att en god konspiratör givetvis bränner upp alla spår i efterhand.

Såvida inte den tekniska bevisningen är totalt fabricerad så har KJ bevisligen fraktat kroppen i bilen, hållit i benen och tejpat kroppen. Med tanke på det är det helt uteslutet att han inte skulle vara mördaren.

Plantering och liknande hör liksom inte hemma i verkligheten, oavsett hur många i tråden som förfäktar den typen av trams. Det "extra sidomaterialet" är gissningsvis helt ointressant för det mesta, och det vi fått se hittills är antagligen grädden av det som döljer sig däri.
Citera
2016-06-16, 19:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Frikänd? När han bevisligen har hållit i vristen på åtminstone ett av de kapade benen? Inte en chans!

Det som krävs för att KJ ska bli frikänd är i princip att alla parter i målet har gått ihop i en konspiration mot honom. Det i sig är minst sagt otroligt. Om så är fallet så kommer ju inte det extra sidomaterialet va till nån hjälp, i och med att en god konspiratör givetvis bränner upp alla spår i efterhand.

Såvida inte den tekniska bevisningen är totalt fabricerad så har KJ bevisligen fraktat kroppen i bilen, hållit i benen och tejpat kroppen. Med tanke på det är det helt uteslutet att han inte skulle vara mördaren.

Plantering och liknande hör liksom inte hemma i verkligheten, oavsett hur många i tråden som förfäktar den typen av trams. Det "extra sidomaterialet" är gissningsvis helt ointressant för det mesta, och det vi fått se hittills är antagligen grädden av det som döljer sig däri.

KJ hade sex med VB den aktuella kvällen, han har inte förnekat att han har haft fysisk kontakt med henne, och det är knappast bevisat när KJ:s DNA hamnade på offret, före eller efter hennes död, på ett kapat eller okapat ben, det vet vi inte.
Citera
2016-06-16, 19:29
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten

Nu ljuger du och sprider osanningar igen.

1) Det är INTE bevisat att KJ hållit i vristen.
Nej, lilla judeenheten. Spår S017-08 var manligt DNA - inte KJs DNA. DNA som hittades kan vara från vilken man som helst. Viss skillnad mot en +4.

2) Det är INTE bevisat att KJ fraktat någon kropp.
Hunden UNO kan inte prata, och därmed inte användas som bevis för någonting alls.

3) Det är INTE bevisat att KJ har tejpat kroppen.
Varken KJs DNA eller fingeravtryck hittades på tejpen som hittades i badrummet. Tejpen kunde inte heller sammanpassas överhuvudtaget, med tejpen som hittades på VB. Inte heller kunde någon fibrer från hans bagagerumsmatta hittas.

Sluta sprida lögner.
Senast redigerad av zero73 2016-06-16 kl. 19:32.
Citera
2016-06-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Philmjolk
Om HD tar upp resningsansökan, tror ni karln blir frikänd? Advokaten menar ju det.

kan inte finnas en möjlighet för det har ingen bäring, det ända det kan påkalla är att dokumentationen inte är 100% men bevisvärdering och det som fällde GM är inte vägande skäl för resning i målet. Vittnen mm som åberopas är ganska enkelt att slå isär för de är starkt baserade på delar FB tråden och redan här har de sågats.

Jag tror det var fre, lö eller söndag typ.. det håller inte.

Tänk om man istället lade ner tid hur detta genomfördes, ja har mina teorier och det är ganska enkelt, gå inte ån efter vatten när det gäller GM.
Vad gäller lokalbefolkning så är den aningen samstämmig, han har gjort det men haft hjälp med efterbörden.. jag tror det är så. De/andra har alltid städat efter honom sen barnsben så varför inte denna gång. BUP ger definitivt dessa tankar, den som är sekretessbelagd men sipprar ut pö om pö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in