Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-16, 15:29
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej det kan nog de flesta enas om men den stora frågan är om Trump är rätt person för det då vi ärligt talat inte vet vad han har för real agenda utan folk hoppas bara på att han tänker göra det de vill. (och nej hemsidan där han säger sig vilja X antal saker är inte en garanti för att det är det han vill)

Sant. Lika bra att fortsätta på det som är riktigt dåligt, då det som verkar riktigt bra trots allt rent hypotetiskt kan visa sig vara sämre än riktigt bra.
2016-06-16, 15:29
Medlem
Snapcounts avatar
Fannt den här.., en djup "poll of polls" om jag har begripit det rätt. Blir uppdaterad vid varje poll, kan vara bra att ha bokmärkt !

Just nu :

Clinton : 43,4 %
Trump : 38,3 %

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/2016-general-election-trump-vs-clinton
2016-06-16, 15:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Sant. Lika bra att fortsätta på det som är riktigt dåligt, då det som verkar riktigt bra trots allt rent hypotetiskt kan visa sig vara sämre än riktigt bra.

Det är inte vad jag säger utan det jag säger är att många verkar lita blint på att Trump skall vara den ultimata räddaren till en sådan nivå att de nästan tror på honom likt hur religiösa tror på sin gud och sin religion.

Våga vara kritisk och våga ställ frågor för det finns även en riskfaktor med Trump och att han är en företagare som tidigare har mutat politiker för att få sin vilja igenom och som även befinner sig i en juridisk situation som kan ställa honom i ett sämre ljus samtidigt som han vägrar visa upp vad han faktiskt är värd.

För det kan mycket väl vara så att hans slutmål är att försäkra att företagen får ännu fler rättigheter utan krav medan medelklassen krossas för gott då han ser till att låta USA bli till ett Megacorp system där folket hjärntvättas till att endast konsumera. (Som i sin tur är betydligt farligare än ett atomkrig då megacorps aktivt söker vinst på kostnad av allt och alla)
2016-06-16, 15:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Sett en hel del videos med honom där han uttalat sig i diverse frågor och jag bara undrar: Hur kan man inte vilja ha DOnald Trump som president?

Nästan allt han säger är ju vettigt och sunt.

Är nog enig i vad du säger.., men det han säger..: det räcker inte !

1.

Kommer ihåg ett "Q och A" mellan Trump och publikum (med Hannity). Han fick där frågan utav en ung student om de höga collage avgifterna och om Trump hade några planer med det. Han fick till svar utav Trump att han var enig.., och något skall "nog" göras....(men inget mer konkret !)

Ett mycket svagt svar ifrån Trump som jag ser det. Här hade han chansen att "skopa till sig" rejält utav unga röster (+ bekymrade föräldrar) till priset med något som bara skulle kosta 6 st F-22..(eller något liknande).

2.

Kvinnorösterna.., han talade tidigare om kvinnor och hälsa (o det var ej tokigt), han måste komma tillbaka dit och börja vinna de tillbaka. Men då givetvis vara påläst om abortfrågan..

3.

Det egna partiet. Antar att jag inte är ensam om att notera att den sista månaden, har inte nya senatorer, guvernörer, partikamrater endorsat honom. "Här" anar jag även rejäla ugglor i mossen..
(Och här har Trump inte lyckats alls..)

Summa-summarum..

Den samma kärna som har givit honom nomineringen, är nog kvar.., men han behöver nya röster.
2016-06-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är nog enig i vad du säger.., men det han säger..: det räcker inte !

1.

Kommer ihåg ett "Q och A" mellan Trump och publikum (med Hannity). Han fick där frågan utav en ung student om de höga collage avgifterna och om Trump hade några planer med det. Han fick till svar utav Trump att han var enig.., och något skall "nog" göras....(men inget mer konkret !)

Ett mycket svagt svar ifrån Trump som jag ser det. Här hade han chansen att "skopa till sig" rejält utav unga röster (+ bekymrade föräldrar) till priset med något som bara skulle kosta 6 st F-22..(eller något liknande).

2.

Kvinnorösterna.., han talade tidigare om kvinnor och hälsa (o det var ej tokigt), han måste komma tillbaka dit och börja vinna de tillbaka. Men då givetvis vara påläst om abortfrågan..

3.

Det egna partiet. Antar att jag inte är ensam om att notera att den sista månaden, har inte nya senatorer, guvernörer, partikamrater endorsat honom. "Här" anar jag även rejäla ugglor i mossen..
(Och här har Trump inte lyckats alls..)

Summa-summarum..

Den samma kärna som har givit honom nomineringen, är nog kvar.., men han behöver nya röster.

Exakt han pratar till samma väljare nu i en månads tid. Inte så att ungdomarna i USA springer till att bli conservative utan majoriteten av nya väljare i USA blir vänster/liberals. Och de bryr sig inte om en terrorist står utanför dörren de kommer inte skylla på religionen oavsett.

Iowa poll:

Clinton 44%

Trump 41%

Obama vann Iowa två gånger 10% 2008 och 6% 2012. Och har röstat republikanerna en gång de senaste 7 presidentvalen.
2016-06-16, 16:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Exakt han pratar till samma väljare nu i en månads tid. Inte så att ungdomarna i USA springer till att bli conservative utan majoriteten av nya väljare i USA blir vänster/liberals. Och de bryr sig inte om en terrorist står utanför dörren de kommer inte skylla på religionen oavsett.

Tror att de flesta, när man är yngre.., är lite grönare och liberalare..(var själv sån)

Men med tiden, så noterar man att det är skillnad mellan teori och praktik. Man växer upp till konservatism.., man ser värdet i vad som finns.

Och om man nu är en ung student i USA, så är det nog knappast så exalterande att börja vuxenlivet med x antal dollars i lån för en utbildning, som förhoppningsvis får dig på rätt väg.

Bernie var ju god på detta..(fånga ungas röster).., och kommer nog att sälja sitt endorsment till fru Clinton. Priset kan vara att staten subsiderar lån och ger stöd till studenter..

Det är märkligt, för Trump är en vaken man.., hur han tills nu iallafall missat detta..
2016-06-16, 16:57
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Sculley skrev

Oj, det måste vare en kalldusch för Trump

Batra är en mini-Hillary, Stefan Löfven har också gett Hillary Clinton sitt endorsement. Någon borde varna Donald Trump för Sverige.

PewResearch presenterade en rapport om "flyktingkrisen" i Europa igår, Sverige ligger som väntat i topp:

Immigrant share of population jumps in some European countries

From July 2015 to May 2016, more than 1 million people applied for asylum in Europe. The immigrant share of the population increased most during this time in Sweden, Hungary, Austria and Norway, which each saw an increase of at least 1 percentage point. While that rise might seem small, even a 1-point increase in a single year is rare, especially in Western countries. (The immigrant share of the U.S. population increased by about 1 point over a decade, from 13% in 2005 to about 14% in 2015.)

Recent migrants added to already substantial foreign-born populations living in Sweden, Norway and Austria – all nations in which the foreign born make up 15% or more of the population in 2016. Sweden had the greatest increase, rising from about 16.8% in 2015 to 18.3% in 2016, a 1.5-percentage-point increase.

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/06/15/immigrant-share-of-population-jumps-in-some-european-countries/
2016-06-16, 17:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Snapcount skrev

Fannt den här.., en djup "poll of polls" om jag har begripit det rätt. Blir uppdaterad vid varje poll, kan vara bra att ha bokmärkt !

CBS pollen är rätt otrolig faktisk.

Hillary Clinton 43% förändring sedan CBS senaste mätning Apr 8 – Apr 12: -7

Donald Trump 37% -3

Ha, ha.
2016-06-16, 17:08
Medlem
Virginia poll

Clinton 48%
Trump 45%

**

DEM Clinton 83/8
GOP Trump 76/5
IND Trump 42/29

Som vanligt Trump har inte med sig alla republikaner annars är det lika eller Trump i ledning. För han krossar hos independents 42/29.
2016-06-16, 17:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Daddy firar 1-års jubileum som politiker idag med ett Rally i Dallas:

https://www.youtube.com/watch?v=InKKQHU4ldk

Stora protester väntas.
2016-06-16, 17:14
Bannlyst
alltså nu har det ju spårat ur med pollarna tror jag. kan inte lita på en endastem, är det hillarys media maskin som jobbar nu? man blir ju helt paranoid av henne. det är ju toppen av kriminalitet och korruption man har att göra med.
2016-06-16, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Daddy firar 1-års jubileum som politiker idag med ett Rally i Dallas:

https://www.youtube.com/watch?v=InKKQHU4ldk

Stora protester väntas.

hillary's organiserade protester, ingen åker i fängelse. fritt fram med korruptionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in