2016-02-11, 07:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Någon som vet vad utredaren menar med att det finns kända orsaker till att fallet är komplicerat att utreda:

http://www.expressen.se/nyheter/mordet-pa-bengt-89-ar-annu-ett-mysterium/

BO har haft personlig kontakt med osedvanligt många potentiella GM, samma som när en prostituerad mördas
Citera
2016-02-11, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
BO har haft personlig kontakt med osedvanligt många potentiella GM, samma som när en prostituerad mördas

89-åriga gubbar är betydligt troligare ute mitt i natten i egna bilen för att spana på kriminella eller skriva listor över tiggare än att försöka ragga upp icke-befintliga prostituerade utanför Lidl i Råbergstorp.
Snokande svennar är ju i deras mening legitima mål för den lokala floran av kriminella.

Det som polisen anger som "komplicerat" är ju för att ingen i det aktuella området vill vara en "golbög" på grund av kriminalromantik och en rädsla för att bli utsatt för hot, våld eller mord om man försöker ställa sig på samhällets sida istället för parasiternas.
Citera
2016-02-26, 18:36
Medlem
ArseneLupins avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22336572.ab
Mordet på Bengt, 89, en gåta
Ännu ingen gripen för dödsmisshandeln
Citat:
Ett av polisens spår just nu är en grupp unga män som ska ha setts springa från Lidl och mot Fröslunda-området vid 22.30-tiden på kvällen, en dryg timme innan Bengt Bergman hittades i sin bil.
Den här gruppen med män är polisen mycket intresserade av att få in tips om.
– Det ska vara en grupp på fyra-fem unga män, det finns inget närmare signalement än så, säger Irak.
Citera
2016-03-26, 16:32
Medlem
Inget nytt om det här?
Citera
2016-06-16, 14:50
Medlem
Livingmyownlifes avatar
19 åring häktad för mordet.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4143700-19-aring-misstanks-for-mordet-pa-bengt-bergman
Citera
2016-06-16, 15:58
Medlem
Ammehs avatar
Undrar vem som sitter häktad. Tydligen dömd för mindre brottslighet strax efter mordet.
Citera
2016-06-16, 16:07
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammeh
Undrar vem som sitter häktad. Tydligen dömd för mindre brottslighet strax efter mordet.

Jag har mina misstankar som jag skrev redan i början av tråden. Då handlar det om en av personerna som stökar i fröslunda centrum. Han är ganska nyligen dömd för stöld och rån, misshandel och lite sånt
Citera
2016-06-16, 16:16
Medlem
hum.by.666s avatar
19-åringen är ännu inte häktad, utan anhållen och det på den lägre misstankegraden - skäligen misstänkt.
Citera
2016-06-16, 16:18
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
19-åringen är ännu inte häktad, utan anhållen och det på den lägre misstankegraden - skäligen misstänkt.

Det Stämmer det. Mitt fel
Citera
2016-06-16, 16:25
Medlem
snurre-spratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammeh
Hmm "mindre brottslighet", undrar vad du har för kriterier för större brottslighet! Enligt Aftonblaskan:
Citat:
två veckor efter mordet på Bengt Bergman, dömdes 19-åringen till två månaders fängelse för bland annat rån, narkotikabrott, olaga hot och misshandel.
Rån och misshandel är i min bok synnerligen allvarliga brott.
Citera
2016-06-16, 16:28
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Sätter mina sparpengar att gm är nysvensk!
Citera
2016-06-16, 16:46
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Sätter mina sparpengar att gm är nysvensk!
Jag kan också lägga mina slantar på det.

Hoppas att åklagaren kan höja ribban i misstanke och få TR att gå med på häktning och sedermera en slutlig fällande dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in