2016-06-14, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ja, jag tror han har ollat på Lisas trosor. Innan han blev skitnödig. Tvivlar på att han någonsin kommer att berätta, åtminstone inte i detalj. Kanske han bara erkänner mordet så småningom för att få tidsbestämt straff, möjligen.

Om det hade varit kunniga förhörsledare redan ifrån början, så kanske dom kan ha fått fram
någon form av förklaring.
Men tyvärr så sket allt sig med förhören p.g.a. brist på kunskaper och rutiner hos förhörsledare
där dom inte klarat av att vara listiga och luckra upp någon form av sanning.

NB har p.g.a detta stora misstag hos förhörsledarna, bestämt sig för att Tiga, och inget säga.
Tror inte heller att han kommer att ändra sig om ett tidsbestämt straff kommer upp.
Han tar troligen allt med sig i graven.
2016-06-14, 22:09
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Om det hade varit kunniga förhörsledare redan ifrån början, så kanske dom kan ha fått fram
någon form av förklaring.
Men tyvärr så sket allt sig med förhören p.g.a. brist på kunskaper och rutiner hos förhörsledare
där dom inte klarat av att vara listiga och luckra upp någon form av sanning.

NB har p.g.a detta stora misstag hos förhörsledarna, bestämt sig för att Tiga, och inget säga.
Tror inte heller att han kommer att ändra sig om ett tidsbestämt straff kommer upp.
Han tar troligen allt med sig i graven.

Jag vet inte hur förhörsledare ska vara, har ingen erfarenhet på området. Här i tråden har dom ju fått kritik för att dels vara för mesiga, dels för att utöva tortyr. Tortyren kan vi väl lämna därhän, finns inget stöd för det.

Jag tror att en hel del hänger på att alla förhör måste tolkas, tonläget hos förhörsledaren försvinner, vissa nyanser, kanske också en del av "budskapet". Tolken låter bland mer aggressiv än FL, svaret tenderar då också att bli mer aggressivt och envetet.

Oklart om någon hade fått ur herr NB mer än vad han hade bestämt sig för att säga.
2016-06-14, 22:51
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur förhörsledare ska vara, har ingen erfarenhet på området. Här i tråden har dom ju fått kritik för att dels vara för mesiga, dels för att utöva tortyr. Tortyren kan vi väl lämna därhän, finns inget stöd för det.

Jag tror att en hel del hänger på att alla förhör måste tolkas, tonläget hos förhörsledaren försvinner, vissa nyanser, kanske också en del av "budskapet". Tolken låter bland mer aggressiv än FL, svaret tenderar då också att bli mer aggressivt och envetet.

Oklart om någon hade fått ur herr NB mer än vad han hade bestämt sig för att säga.

Nej, det tror jag hade varit svårt att lyckats med. NL säger att det fanns en viss möjlighet under de två första förhören, sedan verkade NB bestämt sig för att blåneka. Enligt NL kom svaren (de enstaviga) mycket snabbare och dom har han envist upprepat genom alla förhör och rättegångar.

Den "hemligheten" kommer han att ruva på resten av sitt ruttna liv. Dom detaljerna klarar jag mig lätt utan.

Dom förhörsmetoder som NL tillämpade, som många tyckte var mesiga, har visat sig vara dom mest framgångsrika. Tillämpas numera t.ex. i USA, England mm.

Folk ser för mycket på gamla amerikanska deckarserier.
2016-06-14, 23:19
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom förhörsmetoder som NL tillämpade, som många tyckte var mesiga, har visat sig vara dom mest framgångsrika. Tillämpas numera t.ex. i USA, England mm.
Förhörsledaren fick inte fram något från förhören - inte från litauerna - men inte heller från Jönssons. Han hade en omöjlig ansats i sina förhör. Hur skulle Nerius kunna berätta något för en förhörsledare som inte alls tror vad han säger. Skrämseltaktiken har varit ineffektiv gentemot bägge familjer
2016-06-14, 23:25
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Jag kan ryska och kan vittna att tolken i TR och HR arbetar utmärkt. Rättens ordförande kan inte hålla ordning, men tolken visar beundransvärt envishet. I TR stoppar man Irinas telefonsamtal i brist på arbetstid hos tolken. Även försvaret vill avsluta Irinas förhör p.g.a. tekniska problem
2016-06-14, 23:35
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Förhörsledaren fick inte fram något från förhören - inte från litauerna - men inte heller från Jönssons. Han hade en omöjlig ansats i sina förhör. Hur skulle Nerius kunna berätta något för en förhörsledare som inte alls tror vad han säger. Skrämseltaktiken har varit ineffektiv gentemot bägge familjer

Men han har ju inget berättat för förhörsledaren .
Det enda han har kommit med är ju lögner .
Hur ska då förhörsledaren kunna tro på vad han säger ?
Vilken skrämseltaktik ?
2016-06-14, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
2015-06-13 utfördes en rättsmedicinsk kroppsundersökning av Nerijus. Av denna kroppsundersökning framgår att undersökande läkare dokumenterat fynd i form av b.la;
hudavskrapning på högra underarmen samt hudavskrapningar på vänstra
handryggen och fingrarna.

Inga svårigheter att avsätta blod-DNA med sådana hudavskrapingsskador, speciellt när Nerijus var tvungen att vara snabb, intensiv och fysisk, samtidigt som han befinner sig i ett rus av sadistisk upphetsning. Forcerat slita av henne kläderna och upptäcka att hon hade dubbla byxor vilket han nog inte räknat med när han drog ner hennes överdrags/träningsbyxor.

Svårt att behärska sig då när hans vidriga tillfredsställelse var nära och han var tvungen att få upp knäppningen på ett par tajta jeans och kränga av henne även dessa.

Lite panik, oförsiktighet och slarv i denna stund för Nerijus är verkligen inget att förvånas över i detta upphetsade tillstånd.
Glöm för all del heller inte att Nerijus sårläkningsprocess troligen är signifikant accelererad, han har ett skin som spricker betydligt lättare vid psoriasis områdena. vilket snabbt kan bli helt osynligt. Tack vare att han har just en betydligt snabbare sårläkningsprocess
Citat:
Wound healing is significantly accelerated in psoriasis compared to normal. Immunohistochemistry showed that the relative intensity of strong immunostaining for subunits of the NMDAR is altered in the basal cell layer in psoriatic skin compared to normal controls. We suggest that these alterations may contribute to the increased rate of wound healing in psoriasis.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23819987
Advokaten ville bara tala om den ena sidan av psoriasis, detta glömdes skickligt bort. Det passade väldigt bra att glömma bort detta faktum.
2016-06-14, 23:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag kan ryska och kan vittna att tolken i TR och HR arbetar utmärkt. Rättens ordförande kan inte hålla ordning, men tolken visar beundransvärt envishet. I TR stoppar man Irinas telefonsamtal i brist på arbetstid hos tolken. Även försvaret vill avsluta Irinas förhör p.g.a. tekniska problem

Pratade tolken ryska i rätten ?
Var det inte en litauisk tolk , mördaren Nerijus är ju Litauer ?
2016-06-15, 00:07
Medlem
Citat:
Du har ett försåtligt sätt att uttrycka dig ! NB förhördes som misstänkt för mord. Det är upplägget av dessa förhör som diskuteras.

Familjen Jönsson hördes som vittnen. De har aldrig varit misstänkta för någonting. Fattar du skillnaden ?
2016-06-15, 00:14
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ja, jag tror han har ollat på Lisas trosor. Innan han blev skitnödig. Tvivlar på att han någonsin kommer att berätta, åtminstone inte i detalj. Kanske han bara erkänner mordet så småningom för att få tidsbestämt straff, möjligen.

Ja enligt några sunktanter här i tråden så har någon illvillig typ planterat dna på trosorna. Samma suggor har med samma flummiga inställning intygat att NBs dna som fanns på kroppen inte kan vara planterade. Varför kan den ena vara så och inte den andra?
2016-06-15, 00:21
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Vet inte om det är lönt att kunna ryska för att förstå en litauer men vad f-n vet jag. Har för mig att de baltiska språken ligger nära finska så där skulle du kunna ha en poäng.
Hur som helst så är det en intressant språkvandring där. Någonstans runt Mongoliet, i Ungern och i Finland har man ett språk som liknar varandra. Fundera på de ni. Hyvää päivää.
2016-06-15, 00:34
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
IB:s DNA är väl troligen överfört via Nerijus snopp, annars borde väl hennes DNA finnas även på andra föremål och kläder som NB tagit i. Mest logiskt i mitt tycke.

Den rättsmedicinska undersökningen gäller Nerijus skador på kroppen, har inget med DNA att göra. Man konstaterar att han har kunnat lämna blodspår baserat på skador.

O ja vad jag också funderat på detta. Jag svarade en annan skribent att jag läst att de kommit fram till att det inte gick att överföra så tydligen men jag är inte säker på om det var i sammanfattningen i Expressen som det var i senaste artikeln och nu hittar jag inte länken som någon var snäll och la ut. Typiskt. Letat bakåt några dagar men är kan inte se den.
Ja skadorna ja jo men så är det ju. Rimligast är väl att han fått dom när LH försökt värja sig undan om hon kom åt. Kom ju väldigt lägligt i samband med mordet för att vara från jobbet.

Och det här med "nu var det klart" vad tror du om det som LH sa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in