2016-06-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
För info var det flera hundra djurgårdare, gnagare och bajare som vandrade genom sthlms gator redan vid EM-92. Då på jakt efter engelsmän.

Ja Pjäsen var ung -92 men redan då som 12 åring var han en av de som anförde den svenska armén. Bland annat sägs det att han våldtog en av de mer tongivande engelska huliganerna.

Angående den stulna flaggan så är bilden ett montage, Pjäsen skulle inte under några omständigheter bli av med en flagga. Just nu säger ryktet att Pjäsen har ett hundratal startklara soldater beväpnade och redo för strid mot de katolska hundarna idag. Tyvärr kunde inte Adonis hänga med då han svälte sig själv till döds nu under Ramadan.
Citera
2016-06-13, 14:24
Medlem
ettett3s avatar
Jag är inte insatt i detta ämne men tror ni Sverige skulle haft en chans nere i Frankrike mot tex England och Ryssland om folk i alla Svenska firmor dvs wisemen, gais osv och dom gick ihop och slogs? Hade det kunnat ske med tanke på dom slåss mot varandra?

Sett lite klipp från Frankrike och det verkar vara kaos, inga regler där inte, bara sparka på dom som ligger, helt sinnessjukt. https://instagram.com/p/BGjQewXODtl/

Undra hur många som kommer avlida. Men antar att ger man sig in i leken får man tåla.
Senast redigerad av ettett3 2016-06-13 kl. 14:39.
Citera
2016-06-13, 14:39
Medlem
Runjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettett3
Jag är inte insatt i detta ämne men tror ni Sverige skulle haft en chans nere i Frankrike mot tex England och Ryssland om folk i alla lag dvs wisemen, gais osv och dom gick ihop och slogs? Hade det kunnat ske med tanke på dom slåss mot varandra?

Du besvarar din egen fråga hehe... WM å Gais kan typ namnen och ansikterna på varandra... kan inte ens dricka öl på samma pub med sina respektive utan att det ska vevas... hade inte funkat... men vet att sthlmslagen gått samman tidigare så kanske får hoppas på ostkusten istället
Senast redigerad av Runju 2016-06-13 kl. 14:56.
Citera
2016-06-13, 15:25
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
För info var det flera hundra djurgårdare, gnagare och bajare som vandrade genom sthlms gator redan vid EM-92. Då på jakt efter engelsmän.

Ok, för 22 år sedan gick möjligtvis 100 pers omkring och hetsade upp sig över att engelsmännen svinat sig. De kom ingen vart, och det blev nog många i sällskapet glada för. Det fanns riktiga tuffingar i gruppen, många av dem bulor.

Detta var i Sverige och, som sagt, över 20 år sedan. Vad har det med EM i Frankrike 2016 att göra. Alls.
Citera
2016-06-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettett3
Jag är inte insatt i detta ämne men tror ni Sverige skulle haft en chans nere i Frankrike mot tex England och Ryssland om folk i alla Svenska firmor dvs wisemen, gais osv och dom gick ihop och slogs? Hade det kunnat ske med tanke på dom slåss mot varandra?

Sett lite klipp från Frankrike och det verkar vara kaos, inga regler där inte, bara sparka på dom som ligger, helt sinnessjukt. https://instagram.com/p/BGjQewXODtl/

Undra hur många som kommer avlida. Men antar att ger man sig in i leken får man tåla.

Svårt att tro att WM och Gais skulle gå ihop. Dock så känner ju de flesta i tex DFG, KGB och FB varandra privat och vissa är även bra polare vid sidan av fotbollen och fighterna. Tror Sverige hade stått upp bra mot de flesta så länge antalen är relativt lika.
Citera
2016-06-13, 15:41
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Jag undrar varför du ens skriver i den här tråden. Du verkar vara en popcornsupporter som vill ha fotbollen att alltmer likna bio. Du döljer säkert eget supande också i samband med match för att ens våga släppa loss.

Jag var där -94. Misstänker att du inte ens var född. Du har matats med en vandringssägen där antalet och hur tuffa gänget var växer för varje år. Inget hände.

Inte för att jag fattar vad alkohol och idrott(fotboll mest) har gemensamt, vad är det för mening att vara helt väck och inte fatta vad som händer på planen. Ibland är jag pop corn-supporter av anledningen att jag ofta går på matcher där inte mitt lag spelar, men om mitt lag är inblandat är det såklart annorlunda. Som någon sagt i tråden är våld och fylla inget mått på hur dedikerad man är. Tvärtom IMHO.
Citera
2016-06-13, 16:54
Medlem
AlbusPercivals avatar
När folk i tråden påstår att vi hade haft en chans mot Ryssar/polacker ifall alla firmor slogs ihop ja då fattar man vad för jävla nivå det är här..
Snälla när Lech poznan kom till Sverige så blev Firman Bajs uppkäkade har tom har från poliser att det var bland de värsta dom varit med om som supporterpoliser. Påtal om Ryssarna som är en aning värre än Polacker hur hade ni tänkt att de skulle klara av de?

Jag följer scenen ganska flitigt den ända firman som håller i Sverige just nu är Wisemen även fast jag hatar att säga det men det är sant.
Citera
2016-06-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
När folk i tråden påstår att vi hade haft en chans mot Ryssar/polacker ifall alla firmor slogs ihop ja då fattar man vad för jävla nivå det är här..
Snälla när Lech poznan kom till Sverige så blev Firman Bajs uppkäkade har tom har från poliser att det var bland de värsta dom varit med om som supporterpoliser. Påtal om Ryssarna som är en aning värre än Polacker hur hade ni tänkt att de skulle klara av de?

Jag följer scenen ganska flitigt den ända firman som håller i Sverige just nu är Wisemen även fast jag hatar att säga det men det är sant.
Mm fast vad inkallade poliser säger ska man ta med en nypa salt. Jag har sett poliser ifrån städer runt omkring som anmält sig till högriskmatcherna som stått och gråtit utan att det smällt. Hets, gap och skrik, lite bangers och folk som sliter i kravallstaket får de inkvoterade att kissa i byxorna och önska att mardrömmen skall vara över.
Dock så säger jag inte att Poznan inte är rätt rubbade, men att tro att polackerna är några super människor är helt fel, deras styrka är deras antal och brist på vett och etikett.
Citera
2016-06-13, 17:48
Medlem
Citat:

Du tänker inte på AIKs kravaller innan den matchen? Där en kvinnlig polis vittnar i rättegången efteråt om "Jag har jobbat som polis sedan 1991 och detta är garanterat det värsta jag varit med om".

Firman blev ju knappast uppkäkade heller, polisen jobbade hårt för att särskilja grupperna och skickade polackerna till Huddinge.
Citera
2016-06-13, 18:43
Medlem
Citat:

12 åringar har inget här att göra. Firman bajs? Antar att fu är en liten skit med bitchtits som tar skit av alla och som inte vågar ge något tillbaka för du är fortfarande i kiss och bajs åldern. Gå ut och lek med dina kompisar i sandlådan pojk!
Citera
2016-06-13, 20:44
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
12 åringar har inget här att göra. Firman bajs? Antar att fu är en liten skit med bitchtits som tar skit av alla och som inte vågar ge något tillbaka för du är fortfarande i kiss och bajs åldern. Gå ut och lek med dina kompisar i sandlådan pojk!

12 år? Du är rolig du.. Sett till hur du skriver så är det du som är 12 åringen senast jag hetsade ute på internet då var jag 15 år och fick precis mina första fjun. Tänker inte gå in på om jag varit med på fajter eller inte då jag inte anser det relevant till diskussionen vi har nu. Det jag säger stämmer alla som hävdar något annat ljuger bara för sig själva för ni vet innerst inne att vi blir rensade av polackerna alla dagar i veckan (Samma polacker firman bajs brukade hyra till sina fighter)
Citera
2016-06-13, 20:45
Medlem
Zeeths avatar
https://m.youtube.com/watch?v=vAPodNXjkBU

6 härliga minuter ifrån ryssarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem