2016-06-08, 07:06
Medlem
Hej,

Har letat överallt efter vanlig otrivin Menthol nässpray både på 7eleven och Ica maxi och Apoteket här i gbg men finns inte nånstans?
Vad har hänt med det??

Frågade på Statoil och dom sa bara att det varit restnoterat ett bra tag nu men dom visste inte varför dom inte fick hem det.

Nån som vet?
Citera
2016-06-08, 09:41
Medlem
https://www.apoteket.se/produkt/otrivin-menthol-(utan-konserveringsmedel)-nasspray-losning-1-mg-per-ml-10-ml-plastfl-m-dospump-11872 9/?gclid=CLHk3NX2l80CFesGcwodYloDng

Testa sök på din stad och se vart den finns i lager 👍🏽
Citera
2016-06-08, 09:42
Medlem
Klarabella79s avatar
Kolla på apotekets hemsida apoteket.se
Sök på otrivin menthol och sen kolla om det finns på det apotek du tänkt dig.

Jag sökte precis och skrev bara "göteborg" på ort att söka, kom upp att apoteken hade på lager
Citera
2016-06-08, 12:04
Medlem
Maxeris avatar
Jag själv är en flitig användare av detta nässpray och för någon vecka sedan berättade en vän för mig att det skulle sluta tillverkas.

Jag har märkt att det börjat gapa tomt på hyllorna i mataffärerna så det kan mycket väl stämma. Dock verkar det finnas gott om det på lager hos apoteket. Kanske är det sista som säljs nu? Antar att jag får åka och köpa upp hela lagret här i stan, jag klarar mig inte en sekund utan!
Citera
2016-06-10, 00:37
Medlem
S.Smythes avatar
Ja, va i hela helvete e det som händer? Har fabriken exploderat eller? I varenda jävla bensinmack o matbutik i och omking Malmö e skiten slut! Kollade nu på apoteket(tack för tipset) o det finns fortfarande i lager på vissa ställen. Imorgon dammsuger jag ställena på inventarie, detta e helt barockt! I mitt lokala privatägda apotek fick jag idag rekommenderat "Milwana Renässans Mentol Plus" som alternativ. Spara era pengar för det var fan det mest värdelösa skit jag varit med om. Att kalla det för Mentol Plus måste vara något slags skämt, där e fan mer mentol i kranvattnet än det möget.
Citera
2016-06-12, 21:59
Medlem
På mitt lokala apotek har dom satt upp en lapp där det står att leverantören har problem med tillverkningen just nu.
Håll ut. Dom är nog snart tillbaka i butikerna igen.
Citera
2016-06-13, 10:07
Medlem
-lynx-s avatar
vad är det jag hör?! olämpligt beroende av mentholsprayen men hört massa snack om att det just pga detta skulle sluta produceras. väljer att tro på kajen76 och hålla ut i väntan på ny leverans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in