2016-06-12, 14:04
Medlem
Apelsiners avatar
Citat:
”Vi anser att det rör sig om ett terrordåd, vare sig är inhemskt eller internationellt” sade polisledningen. Det gav dock inga uppgifter om att det skulle vara kopplat till islamistisk terror.

Enligt DN
Citera
2016-06-12, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
320 befann sig inne på Pulse när skjutandet började.

Minst 20 dog, 42 är skadade enl senast info. Skicklig GM - särskilt med tanke på att en beväpnad polisman ska ha befunnit sig inne på Pulse från start.

Låter som någon riktigt terrortränad och iskall typ. Det sistnämnda i dubbel bemärkelse, tippar på att hans kropp är rejält kall vid detta laget...

gm tror jag har många skotthål i sig så ingen fara med det, sett ett antal klipp när polisen spray n pray in i klubben typ
Citera
2016-06-12, 14:05
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Och om det är en vit kommer du försvinna va? nej jag följer trådarna ändå, men dock har man ju inte riktigt tid sitta följa trådar hela dagarna , du vet jobb och så vidare.

Skillnaden är att jag gång på gång inte bankar huvudet i väggen och sen smiter med svansen mellan benen. Jag behöver inte göra det eftersom jag till skillnad ifrån dig utgår ifrån vad som är troligast baserat på tidigare händelser.

http://imgur.com/WLBsHXY
Citera
2016-06-12, 14:06
Medlem
HGs avatar
Orlando Polisen behandlar utredningen som en terrorattack enligt am media
Citera
Medlem
Fridfullts avatar
På Aftonbladets livesändning droppade man precis färska uppgifter från polisen gällande att gärningsmannen ska ha koppling till islamistisk extremism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det stämmer. Device betyder ungefär enhet, inte bombväst.
Some kind of device, sa polisen. Visst, det kan ju ha rört sig om en walky-talky eller ett våffeljärn. Men när polisen säger så där brukar det indikera "explosive device". Något hemmabygge som inte smällde av nån anledning.
Citera
2016-06-12, 14:07
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Minst 20 dog, 42 är skadade enl senast info. Skicklig GM - särskilt med tanke på att en beväpnad polisman ska ha befunnit sig inne på Pulse från start.

Känns tryggt att det finns beväpnade bögar därute.
Citera
Medlem
Picamagpies avatar
Islam igen. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3637414/Everyone-running-Gunman-bursts-gay-nightclub-Florida-shoots-20-people-taking-hostages.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Snubben som sprängde sig själv i Sthlm var ju ensam

Nja, till viss del, han fick ju hjälp utifrån dock , det greps ju en snubbe i Dublin året efter för att ha finansierat attentatsförsöket, han tillhörde AQ tror jag.
Citera
2016-06-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Snubben som sprängde sig själv i Sthlm var ju ensam
Fast han hade Al-Qaida bakom sig har det kommit fram i efterhand. Dvs medhjälpare. Tippar på något liknande i Orlando, om polisens tes om islamistterror stämmer.
Citera
2016-06-12, 14:08
Bannlyst
hade bögarna haft pistoler på sig istället för dildos hade dom kunnat stoppa idioten från att döda fler
Citera
2016-06-12, 14:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nu lägger vi Boston och Stockholm åt sidan.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in