2016-06-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag diskuterar utifrån vad jag finner troligt, håller med om att presskonferensen, om än vagt, pekar i islamistisk riktning. Å andra sidan så verkar det inte finnas några vittnesuppgifter som talar för det, vilket det brukar finnas ("Gud är stor"-rop osv.).

Ja, men det gör du(och dina kumpaner här på FB) ju i alla såna här trådar.
Ni finner det alltid troligt att det är en vit heteroman tills motsatsen är bevisad, då går ni bara vidare till nästa tråd och upprepar samma ramsa igen, sen igen, sen igen.
Fantastiskt tröttsamt.

Hade GM varit vit redneck så kan vi nog vara 100% säkra på att vi redan fått reda på det.
Citera
2016-06-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
på 4chan så går det runt ett namn på en, fast det verkar vara ett meme/troll eller något sånt. samma kille verkar bli anklagad hela tiden, så därför jag misstänker att det är troll.

snubben är vit och baptist.

Att använda 4chan som källa till något är ju allt annat än begåvat.
Citera
2016-06-12, 13:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Ja, men det gör du(och dina kumpaner här på FB) ju i alla såna här trådar.
Ni finner det alltid troligt att det är en vit heteroman tills motsatsen är bevisad, då går ni bara vidare till nästa tråd och upprepar samma ramsa igen, sen igen, sen igen.
Fantastiskt tröttsamt.

Hade GM varit vit redneck så kan vi nog vara 100% säkra på att vi redan fått reda på det.

Fast nä. Jag har inte skrivit att jag tror att GM är vit hetroman.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
Att använda 4chan som källa till något är ju allt annat än begåvat.

därför jag säger att jag tror att det är troll, men det är ett anonymt ställe så varför inte kolla?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Snarare Gay
Men Gay är ju ingen "ideology", det är en läggning. "Sexual orientation" på engelska.

Lyssnar på reprisen av presskonferensen nu.
Citera
2016-06-12, 13:44
Medlem
Gayclub säkert en terrorist ,IS brukar ju kasta ut bögar från höga höjder att de dör ifall de tror de är homosexuella . säkert en arab eller ett svartsjukedrama .
Citera
Medlem
Detta skedde alltså i samma stad som där Christina Grimmie mördades för nån dag sen? En ren slump?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terranullius
Om det var Islamistisk attentat varför väljer man Orlando Florida och inte någon storstad.
Många attentat så ligger den psykiska aspekten som viktig funktion i valet av mål eftersom det påverkar många fler när en större stad utsätts. Attackera en klubb i New York, Los Angeles eller Chicago ger en mycket större skada rent psykiskt samt större effekt för hela attentatet.

Kan ju va en sympatisör,behöver ju inte va någon som tillhör en organisation.

edit: Men jag tvivlar på det , spekulerades väl i att det fanns någon bomb inblandad och en hade han väl smällt om han varit terrorist.
Nu verkar han ju blivit neutraliserad utan att GM gjorde några försök ta livet av sig.
Citera
2016-06-12, 13:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En eventuell terrorist kan ha bott i närheten och agerat på eget bevåg.

Tyckte jag höra polisen säga på presskonferensen, att GM inte var en "local"..
Citera
2016-06-12, 13:46
Medlem
Citat:
Om det var Islamistisk attentat varför väljer man Orlando Florida och inte någon storstad.
Många attentat så ligger den psykiska aspekten som viktig funktion i valet av mål eftersom det påverkar många fler när en större stad utsätts. Attackera en klubb i New York, Los Angeles eller Chicago ger en mycket större skada rent psykiskt samt större effekt för hela attentatet.

Jag tror snarare att den största effekten kan fås genom att sprida ut attackerna på väldigt olika platser. Jag har ofta efter terrordåd talat med personer som bor i mindre städer, och det är vanligt att de säger något i stil med "men vi är nog trygga här i alla fall, vår stad är alldeles för liten för att de ska intressera sig för den". Då en sådan mentalitet råder blir det extra traumatiskt då en mindre stad faktiskt drabbas. Hade jag delat IS mål hade jag definitivt skickat delar av mitt manskap till någon håla vid något större event.
Citera
Medlem
Citat:
IS har uppmanat sina sympatisörer att slå till där de bor, för att höja den sjunkande moralen i MÖ-kalifatet. Just sayin.
Citera
Bannlyst
Är nästan säker på att IS ligger bakom detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här