2016-06-10, 23:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Det krävs inte angivelse för att den här typen av brott ska falla under allmänt åtal - det har du själv konstaterat. Stycke tre avser alltså angivelsebrott. Misshandel är inget angivelsebrott. Ridå.

Jag lämnar nu diskussionen med tipset att lära dig frasen "Åh fan, jag hade fel". Tro mig, det är utvecklande.
Ja, det är lika bra att du lämnar - för har du inte fattat att man inte inleder någon förundersökning och börjar utreda för att en anhörig tror sig veta något .. då tillför du ändå inget..

Nej, misshandel är inte ett angivelsebrott .. vilket jag flera gånger påtalat .. om någon utsatt anmält eller någon som bevittnat misshandeln så finns utredningsskyldighet .. - allmänt åtal.

Däremot om det handlar om någon som minsann hört och sett tecken på .. så stannar det vid att fråga det påstådda brottsoffret - säger den då att denne inte blivit utsatt så dras ingen utredning vidare ..

Så kryp in under din sten du -- skitsnack tillför inget i diskussionen .. Hennes anhöriga kunde inte göra ett skit i det avseendet så länge de inte bevittnat en misshandel.
Citera
2016-06-10, 23:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
St.sigfrid i Växjö är det som i filmen Gökboet eller? #älskar den filmen
Kort svar - NEJ.

Den typen av institution gick i graven på sjuttiotalet i Sverige.
Citera
2016-06-10, 23:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Från domen för åtta månader sen

Martin Jonsson yrkar att beslutet om varning enligt 12 kap. l § fängelselagen
(2010:610) ska upphävas. Som grund anför han bl.a. att rapporterna
bygger i vissa delar på händelser som är starkt överdrivna av Kriminalvården.
Hans ADHD gör honom mer lättretlig än "normala" personer, vilket i
kombination med hans utseende leder till att människor som träffar honom
oftast direkt utgår ifrån att han är arg, hotfull och farlig fastän han är lugn.

Ja han var ju ofarlig.
Ja och om det nu inte var så jädra tragiskt så skulle jag säga att det var en skämtsam rackare
Citera
2016-06-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Fan heller! Vi kan inte hålla på att betala tusentals kronor per dygn för varje idiot som skapar elände.

Öppna upp arbetsläger i Norrlands inland med militärisk disciplin är det som gäller. Alla dessa förorts-råttor med utländskt påbrå lär få veta hut.

Men så kommer det alltid någon vänster-kossa likt Gudrun Schyman, Åsa-Nisse eller Mona Muslim, som bara skapar en massa oreda.

Jag menar det, på fullaste allvar, starta arbetsläger i Norrlands inland. Efter en sådan resa är de fromma som lamm.

Norrlänningarna gillar det tydligen inte, men säg något som Norrlänningar gillar förutom sin jävla surströmming.

Det är väl mest troligt vårt lugn som gör att vi utan att göra revolution (men motvilligt), varje år skickar massor med miljarder kronor till Stockholm genererade av våra Malmgruvor, Vattenkraftverk och Skogar.

GM i detta fall är fortfarande svensk.

Vilken relevans har fd politiker och Åsa Nisse för aktuellt brott?
Citera
2016-06-10, 23:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Är medveten om psykopati i den psykiatriska/psykologiska benämningen.
(Har själv lite issues så man har ju i sin "cyber-fobi" läst igenom alla diagnoser och personlighetsstörningar från A till Ö som finns i sök på svar)

Jo en psykopat kan till viss del visa empati, ej känna genuin sympati.
Å andra sidan har vi autister som kan känna sympati, oförmögna till att visa empati.
(Varav den sistnämnde må framstå som helt altruistisk, på sitt vis, i jämförelse med den förstnämnda)

Det är ju det luriga med psykopater.. de liksom ger ett sken av sympati då de har förmågan att läsa av folk - vilket en autist inte kan - men det är ju enbart förmågan att visa empati hos psykopaten där: Som arbetar för att ställa allt till sin egen fördel.

"Me, Myself and I"... alla andra är marionettdockor i psykopatens solipsism.

Denne Martins problem "måste" ju vara någon annans fel än hans egna tillkortakommanden.
Dominerande moder, frånvarande fader, förgripande moder, förträngande fader.
Finns alltid något att skylla på.

Man minns ju Lasermannens resonemang där när de intervjuade honom på psyket.
Han "ville ju egentligen inte döda" någon... "kanske ville" döda någon... "ville nog döda" någon - för ett kort tag där - innan loopen började om igen. Från stund till stund.
Mycket svårt att få ett ordentligt svar från någon som pendlar mellan "ville inte" och "ville nog" döda någon annan... rent ut sagt.

Man får ju fråga sig om Martin "ville".. kanske "ville lite".. "just då, bara lite".. för att återgå till "ville inte" - den dagen då vi får ta del av hans resonemang, taget från hans världsuppfattning.

Ang. Lisa Holm där, jo jag vet, följde tråden.
Fruktansvärt rent ut sagt... den psykiska terror som hon utstod.

Kan psykopater uppleva psykisk terror.. genuin psykisk terror?

Har aldrig fått något bra svar på den frågan?
Det är väl det närmsta "smaka på sin egen medicin" jag kan föreställa mig.

För det är ju terror, manipulation och desinformation som ger psykopater luft under vingarna.. luften de andas... instrumenten de använder för att uppnå sina egocentriska, personliga och kortsiktiga lösningar här i livet.

På sin omgivnings bekostnad, utan att blinka.

Frågan är ju huruvida denne Martin/GM är fullblodspsykopat eller har andra inre demoner som han inte riktigt styr över?

Hans beteende och reaktioner när det gäller relationer liknar i mångt och mycket två personer som jag kommit i kontakt med i mitt yrke. Båda dessa var diagnostiserade med både ADHD och Borderline (emotionell instabil personlighetsstörning.)
Citera
2016-06-10, 23:58
Medlem
mollie2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Ursprungligen postat av mollie2010
Det var visst i hennes egen lägenhet som hon blev misshandlad .
Källa hennes egen familj. Dessutom var hunden hemma.

Ställer samma undran.
Där misshandeln skedde, där var INTE Lotta skriven.
Kanske inte skriven just då men det var hennes bostad. Frågade anhöriga om vart det skedde och de sa att det var I hennes lägenhet.
Citera
2016-06-10, 23:59
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Hittills har det gått att kryssa i de flesta kriterierna för såna här strulpellar/galningar

Problem med kriminalitet redan i mycket unga år
Rastlösa, stökiga utåtagerande.
ADHD problematik
Självmedicinerar med allehanda droger
Ingen respekt för andra
Känslokall
kicksökare
tar inget ansvar för sina handlingar, skyller på andra (hon fick mig att slå henne)
ingen ånger, inga skuldkänslor
aggressiv
empatilös

Äh har vänner med ADD/ADHD som funkar alldeles utmärkt med rätt hjälp.
Det är ju när det kommer in lite "extra bokstäver" utöver ADD/ADHD som det kan gå riktigt illa.

En ADHD person med exempelvis Borderline samt psykosproblematik toppat med narcissistisk personlighetsstörning - är ljusår mer labil, jämfört med en person som bara har ADD/ADHD.

Just saying.
Citera
2016-06-11, 00:05
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hans beteende och reaktioner när det gäller relationer liknar i mångt och mycket två personer som jag kommit i kontakt med i mitt yrke. Båda dessa var diagnostiserade med både ADHD och Borderline (emotionell instabil personlighetsstörning.)

Japp, ADHD + klockren Borderline är en dödlig kombination.
En nära vän till mig hade dessa.
Denne ligger i sin grav sedan några år tillbaka... må denne ligga i frid, "frid" fanns egentligen inte med på världskartan då h*n levde.

Påminner lite om GM, lite gemensamma drag:
Ut och in på diverse anstalter och hem sedan tidig tonår.
Mycket våld, kortvariga relationer och mycket droger.
Manipulativ, skenhelig och kontrollerande.
Oerhört explosivt temperament, oerhört.
Vanföreställningar, paranoia.
Psykosproblematik.
Med mycket mera...

Som en vandrande dynamitgubbe!
Senast redigerad av BallsMan 2016-06-11 kl. 00:16.
Citera
2016-06-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Vad är ett bra rättssamhälle för dig då? Införa halshuggning igen . Söndagsutflykt med barnen till Galgbacken och titta på halshuggningar. Är det ett samhälle du hade önskat?

Vad är det med mitt inlägg du inte förstår? Ingen vågar vittna idag - ingen vågar ens tjalla för polisen om de, liksom BO, är rädda för att bli dödade. Gör de det är sannolikgheten ännu större att de faktiskt blir dödade.

Jag träffade en man en gång som vittnat mot en restaurangbrännare - han fick lämna Sverige - hela hans liv slogs i spillror och än i dag är han ingen fri man. Du vet textraden "Herrarna blir hjältar - och folket det blir dömt? Byt ut herrar med kriminella/maffian/eliten - Brottsoffer har inget rättsskydd i Sverige. Punkt! Jag fattar inte var du får galgbacken ifrån din morbida fan.
R.I.P
Citera
2016-06-11, 01:40
Medlem
Tror ni det här fallet kan aktualisera debatten om dödsstraff? För det är väl ingen mening att stoppa in GM i fängelset han kommer bara kosta pengar resten av livet?

Tragiskt det som hänt tänker på hennes anhöriga, det känner säkert skuld för detta också som inte satt stopp för detta men det är inte deras fel ska ni veta.

Vissa tjejer dras till farliga killar så är det bara, en del lär sig efter några dåliga erfarenheter men många lär sig aldrig.
Citera
2016-06-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Tror ni det här fallet kan aktualisera debatten om dödsstraff? För det är väl ingen mening att stoppa in GM i fängelset han kommer bara kosta pengar resten av livet?

Tragiskt det som hänt tänker på hennes anhöriga, det känner säkert skuld för detta också som inte satt stopp för detta men det är inte deras fel ska ni veta.

Vissa tjejer dras till farliga killar så är det bara, en del lär sig efter några dåliga erfarenheter men många lär sig aldrig.

Nej, dödstraff finns inte på kartan alls. Tvärtom så avskaffas det i allt fler länder.

Det verkar som Ingen tjej drogs till honom. Han valde ett lämplikt Offer att stalka och när det inte var lyckosamt (hur skulle det ens vara det? det var ju ensidigt) så slog han ihjäl dom.
Citera
2016-06-11, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är lika bra att du lämnar - för har du inte fattat att man inte inleder någon förundersökning och börjar utreda för att en anhörig tror sig veta något .. då tillför du ändå inget..

Nej, misshandel är inte ett angivelsebrott .. vilket jag flera gånger påtalat .. om någon utsatt anmält eller någon som bevittnat misshandeln så finns utredningsskyldighet .. - allmänt åtal.

Däremot om det handlar om någon som minsann hört och sett tecken på .. så stannar det vid att fråga det påstådda brottsoffret - säger den då att denne inte blivit utsatt så dras ingen utredning vidare ..

Så kryp in under din sten du -- skitsnack tillför inget i diskussionen .. Hennes anhöriga kunde inte göra ett skit i det avseendet så länge de inte bevittnat en misshandel.
Såna här tjejer dras till kriminella, hennes anhöriga kanske inte fattade att det skulle gå så här illa men det fattade definitivt att GM var en person som bara kunde påverka hennes liv negativt. tyvärr är det olagligt att hjälpa en person i hennes situation då msn måste använda våld för att föra fram budskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in