2016-06-09, 19:21
Bannlyst
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12299207_10207266340230942_6594968835501680759_n.j pg?oh=f333bba22e6669abd2348acf9396a314&oe=57C42AC9

Sa**a har en mördarhund där har vi kopplingen
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Varför får dödsmisshandeln av en kvinna i Arlöv utanför Malmö i förra veckan då en arabiisk muslimsk man var förövaren nästan ingen uppmärksamhet alls medan detta får enormt mycket uppmärksamhet med media-kampanjer o.s.v? Är det bara för att det för ovanlighetens skull handlar om en etniskt svensk förövare?
Offret är en svensk kvinna med ett väldigt stereotypiskt svenskt utseende (inte för snygg, inte för ful) och många kan relatera till en sån, precis som ALLA svenskar kunde relatera och känna för Lisa Holm förra sommaren.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vad kan den här tjejen ha sett hos den här killen?

Läs: "Av det som stått i tidningarna kan man tro att de verkligen hade ett förhållande först. Men så var det aldrig. Han hade hittat henne på Facebook och börjat uppvakta med blommor, men hon ville inte ha med honom att göra. Han kunde inte acceptera det."

http://www.svt.se/opinion/article9093098.svt
Citera
2016-06-09, 19:23
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nu hittar jag inte texten men jag är säker att jag läste att det där var enbart ett hot mot den tjejen och att han slog i bordet bredvid istället för i revbenen och nån kommentar "fan vad patetisk du är".. alltså riktig ondskefull hånfull handling.

Martin Jonsson hade blivit arg för att hon ville gå och sova.
Han lade sig på soffan medan hon gick och la sig i sängen.
De skickade textmeddelanden till varandra där
de uttryckte olika meningar. Efter ett tag slutade de att skicka textmeddelanden och
hon somnade. Hon vaknade till av att Martin Jonsson var väldigt arg över vad de
hade diskuterat i textmeddelandena. Han sade att hon var äcklig och slapp. Han
befann sig nu över henne i sängen och han hade tagit tag i hennes armar. Han
spottade henne i ögat varefter han sedan utdelade ett slag mot hennes underliv och
uttalade att han skulle spräcka henne. Slaget gjorde jätteont; det brände och högg till
i underlivet.
Efter slaget mot underlivet gav Martin Jonsson enligt vad Therese Dahlberg berättat
två alternativ. Antingen skulle han krossa hennes underliv eller så skulle han krossa
hennes revben. För det fall hon skulle välja underlivet kunde de gå in i badrummet
och sätta på duschen så att inte Theodor skulle höra. Om hon istället skulle välja
revbenen kunde hon vända ansiktet mot kuddarna så att Theodor inte skulle höra
det. Therese Dahlberg har berättat att hon beslutade sig för att välja revbenen och
ställde sig därför på alla fyra. Martin Jonsson började räkna till tre. Efter att ha
räknat till tre slog han sedan jämte henne mot madrassen. Hon låg kvar i sängen ett
tag till och Martin Jonsson sade till henne att han tyckte hon var patetisk. När hon
försökte gå ur sängen sade han till henne att ligga kvar. Han försökte i detta skede
skalla henne genom att komma mot henne men bet istället tag i hennes nästipp. Det
började blöda från näsan och den började svullna. Till slut rullade han över henne
och började slå sig själv mot huvudet och uppgav samtidigt att han gjorde så för att
han blev så arg och inte ville slå henne. Han fick bulor i huvudet och han kan även
ha fått ett sår av det. Therese Dahlberg har uppgett att hon kände till att Martin
Jonsson var arg redan när de skickade textmeddelanden till varandra men hon hade
aldrig kunnat föreställa sig att det som inträffade skulle kunna ske.
Citera
2016-06-09, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Nej, det är precis det jag menar.
Du har inte en aning om hur hon haft det men väljer ändå att skriva saker som att hon får skylla sig själv.
Du kräver att hon ska veta allt om mannen som förföljer henne men rättsinstanser med full insyn i vad mannen går för låter honom ändå köpa fritt
Men du skriver ändå sida upp och sida ner att hon fick skylla sig själv
Har någon frågat din nån gång om du lider av autism/aspergerss?
Men du visste väl inte att allt hade skett under hot, eller hade du? Isåfall hade du väl kunnat skriva det istället för att kalla mig sjuk i huvudet. Skulle jag vetat att hon inte alls velat ha med honom och göra så förändrar det bilden av båda två betydligt. Jag trodde att hon mer eller mindre hade visat intresse för honom men så verkar det inte ha varit öht.

Autismkortet slänger människor lite hejvilt nuförtiden så det är svårt att ta det på allvar. Nån kanske har rätt men långtifrån alla som säger det. Du får kritisera mig över PM, jag är öppen för det.

Din tredje mening hänger jag inte med på.
Citera
2016-06-09, 19:25
Medlem
magnificos avatar
Oerhört tragisk händelse som berörde mig, en enligt vännerna godhjärtad tjej får kontakt med ett mänskligt monster på FB och förstår tyvärr inte vilken psykopat hon inleder en relation med. Resultatet blir ett bestialiskt mord, jag sörjer för denna stackars tjej.

Tyvärr är min erfarenhet att en del tjej är för naiva och inte inser att alla inte är goda här i världen, en del är genuint onda, rena monster som denna mördare. En kille som detta ger ut alla varnings signaler för mig, bara en blick på hans FB foto ger en ytterst farlig person.

Jag hoppas i alla fall att denna tragiska händelse gör att andra tjejer förstår riskerna med att inleda relationer med grovt kriminella, de må låtsas vara trevliga i början men snart visas deras riktiga sidor. Då hamnar du som tjej i ett helvete på jorden.

Dock inte att förglömma att detta är Sverige med mesigt låga straff och ett rättsväsende som alltid hittar förmildrande omständigheter för att ge låga straff och släppa de kriminella i förtid. Har du suttit i fängelse i Sverige har du nästan alltid fått massa chanser med samhällstjänst och annat trams innan du fick fängelse som påföljd. Tänk på det tjejer!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nu hittar jag inte texten men jag är säker att jag läste att det där var enbart ett hot mot den tjejen och att han slog i bordet bredvid istället för i revbenen och nån kommentar "fan vad patetisk du är".. alltså riktig ondskefull hånfull handling men inga brutna revben rent fysiskt.

Hemsk kille fortfarande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12299207_10207266340230942_6594968835501680759_n.j pg?oh=f333bba22e6669abd2348acf9396a314&oe=57C42AC9

Sa**a har en mördarhund där har vi kopplingen

Ja, det där ser ut som en riktig mördarhund..
Citera
2016-06-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Varför får dödsmisshandeln av en kvinna i Arlöv utanför Malmö i förra veckan då en arabiisk muslimsk man var förövaren nästan ingen uppmärksamhet alls medan detta får enormt mycket uppmärksamhet med media-kampanjer o.s.v? Är det bara för att det för ovanlighetens skull handlar om en etniskt svensk förövare?

Förmodligen mest för att det här var en synnerligen ful och grov misshandel, av en synnerligen ful och grov snubbe

Sen ligger det i den arabiska kulturen att män får slå sina fruar och barn och kvinnliga släktingar om dom inte uppför sig som religionen kräver, och vi ska ha mångkultur och många religioner, det har vi bestämt, då kan man ju inte kritisera kulturellt/religiöst motiverade misshandlar/hedersmord.
Citera
2016-06-09, 19:28
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Martin Jonsson hade blivit arg för att hon ville gå och sova.
Han lade sig på soffan medan hon gick och la sig i sängen.
De skickade textmeddelanden till varandra där
de uttryckte olika meningar. Efter ett tag slutade de att skicka textmeddelanden och
hon somnade. Hon vaknade till av att Martin Jonsson var väldigt arg över vad de
hade diskuterat i textmeddelandena. Han sade att hon var äcklig och slapp. Han
befann sig nu över henne i sängen och han hade tagit tag i hennes armar. Han
spottade henne i ögat varefter han sedan utdelade ett slag mot hennes underliv och
uttalade att han skulle spräcka henne. Slaget gjorde jätteont; det brände och högg till
i underlivet.
Efter slaget mot underlivet gav Martin Jonsson enligt vad Therese Dahlberg berättat
två alternativ. Antingen skulle han krossa hennes underliv eller så skulle han krossa
hennes revben. För det fall hon skulle välja underlivet kunde de gå in i badrummet
och sätta på duschen så att inte Theodor skulle höra. Om hon istället skulle välja
revbenen kunde hon vända ansiktet mot kuddarna så att Theodor inte skulle höra
det. Therese Dahlberg har berättat att hon beslutade sig för att välja revbenen och
ställde sig därför på alla fyra. Martin Jonsson började räkna till tre. Efter att ha
räknat till tre slog han sedan jämte henne mot madrassen. Hon låg kvar i sängen ett
tag till och Martin Jonsson sade till henne att han tyckte hon var patetisk. När hon
försökte gå ur sängen sade han till henne att ligga kvar. Han försökte i detta skede
skalla henne genom att komma mot henne men bet istället tag i hennes nästipp. Det
började blöda från näsan och den började svullna. Till slut rullade han över henne
och började slå sig själv mot huvudet och uppgav samtidigt att han gjorde så för att
han blev så arg och inte ville slå henne. Han fick bulor i huvudet och han kan även
ha fått ett sår av det. Therese Dahlberg har uppgett att hon kände till att Martin
Jonsson var arg redan när de skickade textmeddelanden till varandra men hon hade
aldrig kunnat föreställa sig att det som inträffade skulle kunna ske.

Oj....verkligen helt friskt...
Lås in,svetsa ihop dörren och kasta cellen i sjön.
Citera
2016-06-09, 19:30
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast killen han misshandlade i Fagersta överlevde tills efter avslutad rättegång, se vad det offret eg dog av vet vi inte. Givetvis var säkerligen den synnerligen grova misshandeln indirekt orsaken, men om det var en ny hjärnblödning eller något annat framgår inte.
Här var offret djupt medvetslös och hamnade i koma redan vid ankomsten till sjukhuset och kunde tämligen omgående konstateras kliniskt död, dvs hjärndöd.
Well...han dog ju av sviterna från skadorna. Även om det tog ett tag. Då får man helt enkelt vänta in resultatet av "misshandeln". Då gick det ju från mordförsök till mord. Om vi nu tillämpar en viss likgiltighetsstämpel som det går enligt lagen och definitionen på mord.

Problemet är ju när man oprovocerat attackerar en annan person och slår med tillhygge, kniv, skjuter eller utsätter huvudet för grovt våld, typ hoppar eller slår med ett tillhygge. Då är det ju mordförsök. Inte grov misshandel.

Om personen har begått våldsbrott tidigare så bör rubriceringen automatiskt bli den grövre då denne är återfallsförbrytare. Det här är inte hårklyverier utan rätt flagranta fall.

Jag är inte principiellt emot dödstraff, men det slår skevt och i vissa indiciemål så kan det bli fel. Men i vissa fall är det så att förövaren rent utsagt har förbrukat sin rätt i samhället. Denne gärningsman borde få ett nackskott. Bokstavligt...

Vår juristkår är en bunt klåpare som tyvärr inte ser baksidan av sina beslut. De sitter på sina höga hästar, bra utbildning och höga löner samt bor långt bort från dessa problem. Inte undra på att de dömer som de dömer.

En skattesmitare ger man fängelse i 4-5år, men en våldsbrottsling som denne dåre får rabatt och ska kelas med.

Det finns lagar, använd dom. Låt inte dessa drägg vandra på våra gator, särskilt om de är återfallsförbrytare. Det paradoxala är att feminsterna inte går man ur huse för att förgöra dessa drägg och avarter...man kan undra varför. Mest ord, men liten verkstad...som vanligt...
Citera
2016-06-09, 19:30
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byskolor
Idiot... Lite konsekvenstänk och självkontroll får man väl ändå ha. Har man en intim relation med en våldsbejakande mördare med tatuerad skalle så får man nog skylla sig själv.

Går jag in i en bur fylld av lejon så kan jag förvänta mig att bli lemlästad och uppkäkad.

Dom här brudarna brukar tyckte att det är coolt och imponerande att vara tillsammans med kriminella och dömda mördare med huvudtatueringar. De får "respekt", lever ett spontant liv och blir dominerade av en alfahanne. Mindre kul när den alfahannen beter sig mot henne så som hon vet att han betett sig mot andra.

Visst, tråkigt att hon blev mördad. Men jag känner inför henne som jag känner inför människor som går med mörka kläder på motorvägen mitt i natten eller folk som skjuter heroin.

Jag vill även tillägga att i funktionellt samhälle så hade det här aset blivit hängd för länge sen.
Ibland kan det vara bra att sätta sig in i en fråga innan man ifrån "byskolan" gapar idiot bakom tangentbordet och slänger skit på en avliden!
Liknelsen om motorvägen visar ungefär vilken förmåga till empati som du besitter.

Generellt sett så har du massor av poänger i ditt inlägg om hur det ofta kan gå till, men nu handlar det om den här speciella tråden, med de här speciella BO och GM.

Han hade hittat henne på Fejjan och slet i 3 veckor med att försöka imponera på henne. Direkt upptäckte hon vilken dåre han var och sa till någon vän att hon inte ville ha med honom att göra, men att han hade varit enormt hotfull.

Så nu kan du droppa gissningarna som troligen stämmer överens på en del brudar, men antagligen inte på Lotta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in