Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Min fetning.
Då har vi båda helt olika kunskaper och erfarenheter.
Nej, det har vi inte - för du har inte ett enda fall som är drivet till åtal med hörsägen som grund.
Citat:
Finner polisen skäl att utreda ett brott, och målsägande vägrar att medverka, så kan t.o.m. vissa tvångsmedel brukas även mot målsägande. Typiska tvångsmedel som kan brukas mot målsägande (som inte vill medverka) är medtagande/hämtning till förhör, husrannsakan och kroppsbesiktning.
Särskilt kroppsbesiktning har brukats mot kvinnor som inte vill medverka för att styrka en misstänkts våldsanvändning.
Kan du visa mig var den lagen finns?
För du vet väl att det krävs lagstöd för tvångsåtgärder ... så visa mig vad man skulle stödja sig på genom att använda tvångsmedel mot ett förmodat brottsoffer - som själv säger att denne inte utsatts för brott.
Citat:
Nu tycker jag att du får kamma dig och komma in i matchen.
Jag kammar mig gärna - i matchen är jag redan, och för din del räcker det inte med att kamma sig för att komma in i matchen, utan du får visa var i lagen det finns stöd för de tvångsåtgärder du hävdar att polisen kan ta till mot en människa som säger sig inte vara utsatt för ett brott och därför inte vill anmäla..
Jag väntar med spänning.