2016-06-09, 14:58
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag håller med dig, sen attraherades hon av biffiga killar vilket bra många fler kvinnor än hon gör.

Precis, och långt ifrån alla muskelberg är ju psykopater, har psykopatiska drag eller är våldsamma.
Citera
2016-06-09, 14:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Hopplöst fall. Psykisk ohälsa, alkohol- och drogproblematik, svår ADHD. In och ut från olika institutioner sedan tidiga tonåren. Tar inte problemen på allvar utan bälgar i sig 15-16 öl när han festar trots att han vet att han blir sjukligt aggressiv av alkoholen.

En f.d. flickvän till denne succéman har efter två fall av misshandel, varav en grov, förklarat att hon inte ville anmäla honom p.g.a. att hon fortfarande var kär i honom. Hur är det ens möjligt?
Det finns gott om trasiga brudar, är du förvånad?
Citera
2016-06-09, 15:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Precis, och långt ifrån alla muskelberg är ju psykopater, har psykopatiska drag eller är våldsamma.
Precis, de flesta är tämligen beskedliga och fromma bakom hemmets fyra väggar.
Citera
2016-06-09, 15:02
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Det finns gott om trasiga brudar, är du förvånad?

Aningen förvånad, faktiskt. Trodde inte det var så illa ställt med somliga. Får skylla på skyddad verkstad.
Citera
2016-06-09, 15:04
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Svammel svammel.
Nu är inte jag någon 'medsyster' eller ens feminist o sånt dravvel.
Jag blir dock provocerad när folk börjar beskylla offer, när man inte har sann fakta från nära kontakt med offret. Respektera den döda förfan!
Citera
2016-06-09, 15:05
Medlem
Citat:

Instämmer. Personer med mycket muskler och massa ACAB tattos är egentligen jätte mjuka snälla killar.
Citera
2016-06-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Tror inte han kommer fällas för mord utan jag tror att det kommer att landa i vållande till annans död. Det kommer inte att gå att bevisa att han planerat ha ihjäl henne.

Han led av psykos under handlingen och hur skall åklagaren kunna bevisa att han ville ha ihjäl henne? Visserligen svåra skador men det räcker nog ändå inte till en morddom.

Blir psykiatrisk undersökning med största sannolikhet och därefter dömd till vård. Endast i Sverige

Han sa ju länge vad han skulle göra, sen gjorde han det, avsiktligen, han kan inte skylla på tillfällighet.
Citera
2016-06-09, 15:08
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:

Så jobbar psykopaterna, gärna för att få så mycket makt som möjligt över personen. Dock märkte han att Lotta inte var den typen som han kunde köra detta spelet med, därför måste han 'fixa' henne. OBS! Min teori, ingen ren fakta.
Citera
2016-06-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Smaken är olika men jag tycker att hon var riktigt snygg, särskilt med tanke på att hon var 41 år. Så pass snygga är inte ens vissa 18-åringar.

Jag säger inte att alla är sjuka i pallet för att de är kroppsbyggare, vissa är säkert schyssta (eller de flesta borde jag säga med tanke på hur vanligt det är med träning idag) men i hans fall är det alldeles för mycket som är avvikande för att kunna glida in på räkmacka och inte alls misstänkliggöra honom. Alla sonderar väl terrängen tills man släpper garden och känner sig trygg men i hennes fall är det en grav missbedömning. Det är hemskt att säga det. Oavsett så kommer vi inte ifrån att han är en fullständig idiot (jag skriver det igen så ni inte får för er att jag försöker skylla på kvinnan).

Man vet ju inte hur han är när man möter honom, det hör väl inte till ovanligheterna att sjuka individer som GM är hyfsat bra på att hålla uppe fasaden och att våldet sker bakom låsta dörrar, brukar väl börja med psykisk misshandel och isolering, dvs "måste du ha en tjejkväll", "träffa inte hon/han"... när sedan tjejen är ensam och i princip hängt upp hela sin sociala samvaro runt snubben kommer första slaget.

Men visst, han ser ju långt ifrån normal ut, precis som min kusin, brukar reta honom för att han inte kan gå normalt... den muskelmassan gör ju att de går som att de precis fått stock i tvåan... ... inte direkt funktionellt, det i kombination med söndertatuerad ger ju ett visst intryck, men som sagt, en persons utseende förtäljer inte alltid hur en individs personlighet är.

Citat:
Ursprungligen postat av Emmich
Jag fattar att Lotta var rädd för han och när hon har gått till polisen så värkade de inte bry sig mycket det handlar om en pyskopat asså en pyskopat bry sig inte den ska få sin vilja igenom den dör på köpet

Om tidigare information stämmer, så hade ju polisen enligt en av hennes bekanta erbjudit henne skyddat boende eller vad det nu kallas, detta då de av naturliga skäl visste vad han var kapabel till. Inte för att skuldbelägga kvinnan, men retrospektivt var det ju ödesdigert att hon tackade nej till den hjälp som samhället erbjöd henne pga en hund.
Citera
2016-06-09, 15:14
Bannlyst
Lotta var nog lite svagbegåvad iallafall utav det jag kan utläsa mellan raderna. Hade hon haft åtta olika anställningar under kort tid? Det är inte speciellt normalt och vittnar om att hon kanske inte var den smarta underbara som hennes vänner försöker framställa henne.
Citera
2016-06-09, 15:17
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Lotta var nog lite svagbegåvad iallafall utav det jag kan utläsa mellan raderna. Hade hon haft åtta olika anställningar under kort tid? Det är inte speciellt normalt och vittnar om att hon kanske inte var den smarta underbara som hennes vänner försöker framställa henne.
Utveckla gärna!
Citera
2016-06-09, 15:17
Medlem
Om man anmäler en person för misshandel som får sitta häktad med sen släpps, hur länge står personen med i polisens register då? Hela livet? Eller suddas det ut med tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in