2016-06-09, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Vi måste skärpa oss nu, som humanitär stormakt och världssamvete kan vi inte behandla våra hitbjudna gäster på detta sättet. Vi måste göra fler uppoffringar, skär ner på sjuk/äldrevård för att få loss snabba cash.
Eller kan inte Reinfeldt fixa ett typ sms-snabblån från Bank of America på några tiotals miljarder.
Håller med. Fast det bästa skulle vara om vi gav varje flykting som kommer ett nystartsbidrag på kanske tio miljoner kronor så dom kan köpa den mat dom vill och få den serverad som dom vill. Varför inte liksom? Vi har ju råd. Och har vi inte det så kan våra barn och barnbarn betala av lånet. No problem.
Citera
2016-06-09, 11:51
Medlem
Observerads avatar
Helt ärligt, även om det tar emot då det kan bli skador på karossen och diverse rutor, men varför inte bara köra över dem? Vi är redan alldeles för många människor på jorden och de flesta har inga vettiga gener att föra vidare, och dessa är verkligen inget undantag.
Citera
2016-06-09, 11:54
Medlem
Ttoclaws avatar
Hur går det för äcklena?
Är dom kvar vid vägkorsningen? Har boendet vikt sig?
Citera
2016-06-09, 11:57
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Stannar Sverige om man ignorerar dem och låter dem strejka?!

Jag begriper mig inte på det här, kan någon förklara?
Vad, strejkar de ifrån? Och vad händer om man låter dem strejka?

Sjuka, arbetslösa och pensionärer får ingen mat hemskickad alls (i många fall) och har ofta inte råd med någon specialkost för att det vankas högtider. Kan inte tänka mig att dessa får extra bidrag för att de "strejkar" om de tycker sig behöva lite extra.

Att inte kunna äta maten, för att den har blandats på tallriken är barnrumpefasoner! Den fajten var över med ungarna innan de fyllt fyra. Man äter vad som serveras, eller inte alls. Något dessa "strejkare" borde lärt sig för länge sedan.
Dt.se hade strejk från början innan de ändrade till demonstration. Jag tänkte inte på det heller när jag startade tråden och går inte att ändra nu. Ingen strejk således utan demonstration mot bättre mat.
Citera
2016-06-09, 12:20
Medlem
A.Ericssons avatar
Vore fantastiskt om man bara lät dem svälta. Givetvis skulle de aldrig ha disciplinen att fullfölja strejken dock.
Citera
2016-06-09, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Dt.se hade strejk från början innan de ändrade till demonstration. Jag tänkte inte på det heller när jag startade tråden och går inte att ändra nu. Ingen strejk således utan demonstration mot bättre mat.
Ok.
Men visset ändå.
Hej, vi ska fasta en månad nu för att sympatisera med de fattiga i världen, men tänkte demonstrera lite här nu, då maten vi får till skänks är för jävla kass.
Citera
2016-06-09, 13:09
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ok.
Men visset ändå.
Hej, vi ska fasta en månad nu för att sympatisera med de fattiga i världen, men tänkte demonstrera lite här nu, då maten vi får till skänks är för jävla kass.
Dagen innan dög tydligen maten när det var arabiskt ris med köttfärssås, sallad & arabiskt bröd men när det dök upp kyckling, ris och sallad dagen efter var det nog. Nu ska det demonstreras mot bättre mat
Citera
2016-06-09, 13:22
Avslutad
Citat:
Dagen innan dög tydligen maten när det var arabiskt ris med köttfärssås, sallad & arabiskt bröd men när det dök upp kyckling, ris och sallad dagen efter var det nog. Nu ska det demonstreras mot bättre mat
Som sagt, barnrumpefasoner.
Man kan inte få glass och godis varje dag. Vuxna människor borde kunna stå ut med att det inte är fredagsmys 7 dagar i veckan. Men tydligen vill de ha kalasmat varje dag (natt) i en månad nu?
Citera
2016-06-09, 13:25
Medlem
Badios avatar
Citat:
Som sagt, barnrumpefasoner.
Man kan inte få glass och godis varje dag. Vuxna människor borde kunna stå ut med att det inte är fredagsmys 7 dagar i veckan. Men tydligen vill de ha kalasmat varje dag (natt) i en månad nu?
De får det också. Speciellt bröd, ris, dadlar med mera. Kolla matbilderna från deras boende:
https://www.facebook.com/Nuvida-AB-1629805380599708/
Citera
2016-06-09, 13:27
Medlem
TheGrimComedians avatar
Citat:
De får det också. Speciellt bröd, ris, dadlar med mera. Kolla matbilderna från deras boende:

Fan, värsta lyxfödan ju. Potatissoppa och fläsk är det enda dom ska ha!
Citera
2016-06-09, 13:33
Avslutad
Citat:
Fick bara smygkika lite. Facebook vill att jag loggar in för att få se mer, men det vill inte jag.

Men det förvånar mig föga att det daltas med dadlar och annat gott.
Klart man blir förbannad som svensk, när man vet att fattiga svenskar sällan får hjälp ens EN dag till jul. När asylsökande bara behöver gapa, för att det ska flyga stekta sparvrar in i käften på dem.
Citera
2016-06-09, 13:34
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrimComedian
Fan, värsta lyxfödan ju. Potatissoppa och fläsk är det enda dom ska ha!
Såg bra ut på bilderna iallafall. Fläsk är ju dock bannlyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in