2016-06-09, 11:11
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Denna åklagaren Olsson har troligen satt i system att släppa brottslingar på fri fot. Jag sökte på hans namn och fick många träffar.Det verkar så att den mannen gör systematiskt samma typ av "felbedömning".
Här länkar jag en Artikel från 2003 och det verkar så att Olsson är helt fel för den sortens arbete. Vilka kompisar hjälper honom hela vägen trots många dokumenterade brister i bedömningsförmågan? Hoppas någon sätter dit honom för en gångs skull........

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/mordmisstankt-slappt-ur-haktet-4

Kanske lite OT men är det inte så att duktiga åklagare ofta går till det privata näringslivet inkluderat advokatbyråer?
Citera
2016-06-09, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Hon visste att han var en "badboy" och det var en lockande tanke vad hon däremot inte visste var att i samma ögonblick hon gick samman med denna man så förlorade hon princip sina egna rättigheter. Det är i det naiva att man får ta del av spänningens värld och sen går när man behagar sig för det. Nu slutade det ju olyckligt till hennes stora förlust.

Okey, du är sjuk i ditt dömande när du försöker generalisera en händelse till din "bay boy" och "hane" teori som verkar va ett avsnitt ur din egen fetish som kommer upp på bordet. Ända jag håller med dig om är ditt val utav namn som ger uttryck i hur skevt du faktiskt ser på ting.
Citera
2016-06-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Rent stilmässigt så var de ett matchande par. I alla fall om man tittar på den bilden som länkades tidigare i tråden. BO attraherades nog inte av killar med seglarskor och chinos, utan det var just spända muskler, tatueringar, rakad skalle och fet kedja runt halsen.
Då får man skräp helt enkelt men som sagt, de matchade varandra i stil
All cred till henne som ändå snabbt fann sig att dra sig ur. Men vad hjälpte det, det var självklart för sent.

Min erfarenhet är att en typisk farlig kvinnomisshandlare inte ser ut som en sådan som denna kille snarare är det dom man minst anar som är dom farliga tyvärr. Smala, otränade, chef över företag eller nån högre position. Men det går inte att se på utseendet om en kille är en kvinnomisshandlare dom finns ÖVERALLT. Det går inte att lita på någon tyvärr.
Senast redigerad av Jäija 2016-06-09 kl. 11:31.
Citera
2016-06-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han började sina mycket grova våldsamheter som tonåring, så anabolaspåret tror jag inte på.
Med tanke på att han verka ha en sadistisk läggning exempelvis när han ber en flickvän välja mellan få underlivet krossat eller revbenen knäckta och när hon väljer det senare, ber henne lägga sig med ansiktet mot kudden för att inte väcka hennes barn.
Det tyder på att han finner njutning i att tillfoga andra smärta.

Jag har aldrig önskat, men nu gör jag det, av hela mitt hjärta!
Att någon, någonstans, inom en mycket snar framtid, kommer slå denne vidrige GM så fruktansvärt mycket, att han blir totalt invalid från nacken och ner.
Helst att han kommer vara helt klar i knoppen (nja det går ju iof inte, kan ju slå in vett i någon) så han riktigt får känna och leva i lidandet av sin invaliditet för resten av sitt liv.
Citera
2016-06-09, 11:33
Bannlyst
Vad har mer kommit fram om denna mördare? Hade han ett jobb? Vad hade han för utbildning? Finns det inga som umgåtts eller gått i samma klass/skola som honom? Hur var han ?

En ytterst obehaglig människa ser han ut att vara iallafall. Tatuerad skallig kroppsbyggare med kamphund och tätt sittande obehagliga ögon . Ringde det inga varningsklockor hos Lotta?

Fy fan folk måste ju börja använda sunt förnuft och inte tro gott om alla människor för det är tyvärr inte så.
Citera
2016-06-09, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Fast nu leker du med orden tycker jag.

Om vänner och släktingar tar kontakt med polisen (går in på polisstationen) och anmäler att en kvinna lever under dödshot, har blivit misshandlad, och i övrigt berättar vad man vet. Varje person lämnar sin del typ "hon flydde till min lägenhet och när han fick nys om det så flydde hon till....", typ modern berättar om telefonsamtal som hon hörde, en annan kamrat berättar om dödshoten som kvinnan erhöll via sms, etc., visst fasen kommer polisen att agera.

Det handlar inte om jag "vet eller hört" att någon har misshandlats, det handlar i det här fallet om kamrater och familj som synes vara mycket insatta och som själva har tagit aktiv del i att skydda kvinnan (säger dom själva till tidningarna).

Som jag skrev i ett annat svar, det stora problemet är våra idiotpolitiker och att den här grisen sedan länge inte har varit inlåst för evigt.
Men nu så har folk röstat på politiker som fortfarande låter sig styras av Skå-Gustavs doktriner och Vilse i Pannkakans anda, och vi har bara att "ligga som vi har bäddat".

Att hävda att det inte är någon idé att gå till polisen, innan anhöriga och vänner hade gjort det, är bara ett sätt att urskuldra sig. Jag tycker att vänner och familj i det här fallet har visat en flathet.

Måste börja med att skriva att det glädjer mig att du inte har behövt vara i kontakt med polisen gällande denna typer utav ärenden. För då hade du inte målat upp till utopi tänk och försökt göra det "logiskt".
För de första så kan inte familj anses som opartiska i sin vittnesbörd då är dem är jäva gentemot brottsoffret. För de andra så är det "bara va jag hört" saker du tar upp som dem ska lämna som vittnesuppgifter. Inte att dem kan lämna uppgifter om en faktiskt misshandel eller hot dem bevittnat, utan just vad dem hört/sett på sms som självklart inte vore tillräckligt för att vinna laga kraft.
Förstår verkligen inte vart du försöker ta dig med att lägga skuldbördan på manliga släktingar, hotbilden var ju redan bekräftad från polis så att som släkting ha förhoppning om att polisen sköter sitt jobb, ser inte jag alls som ett skuldbelagt beteende.
Senast redigerad av C.I.K.I 2016-06-09 kl. 11:59.
Citera
2016-06-09, 11:45
Medlem
Min vän blev påhoppad när hon var höggravid, killen ströp henne men släppt taget efter ett tag. Inte fan gjorde polisen mer än att anmäla det men det las såklart ner. Så man kan ju börja undra vad vi har för rättsväsende i Sverige.han satt häktad 2 dagar med släpptes. Hon var och är fortfarande rädd för denna mannen
Senast redigerad av hallongrottan 2016-06-09 kl. 11:50.
Citera
2016-06-09, 11:53
Bannlyst
33-åringen har ju slagit ihjäl en annan person också

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22969272.ab

Hur fan kan det vara möjligt att aset kan ha fått vara ute bland folk?
Citera
2016-06-09, 11:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74

Hoppas att lite tuffare grabbar väntar på honom på kåken. Borde finnas en kickstarter på darkweb där man kan sjänka en slant till de som är beredda på att ge honom sin egna medicin på kåken. Såna här monster borde inte andas samma luft som oss normala människor. Pinsamt Sverige
Citera
2016-06-09, 11:59
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Jag har aldrig önskat, men nu gör jag det, av hela mitt hjärta!
Att någon, någonstans, inom en mycket snar framtid, kommer slå denne vidrige GM så fruktansvärt mycket, att han blir totalt invalid från nacken och ner.
Helst att han kommer vara helt klar i knoppen (nja det går ju iof inte, kan ju slå in vett i någon) så han riktigt får känna och leva i lidandet av sin invaliditet för resten av sitt liv.

Men ska vi skattebetalare då finansiera vårdpersonal som matar honom och tar bort hans bajs o kiss?
Citera
2016-06-09, 12:00
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Här är fittan till GM som gjorde det.
https://www.facebook.com/martin.jonsson.754

Kvinnan kommer sannolikt att avlida av skadorna enligt senaste uppgifterna.

Har du några bevis öht? Kan vara bra när man kommer med grova anklagelser..
Citera
2016-06-09, 12:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74

Det där kan inte stämma, han dog säkerligen men inte efter 2 mån.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10509341.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in